با خواص شگفت انگیز آلوئه ورا باربادنسیس میلر آشنا شوید!

با خواص شگفت انگیز آلوئه ورا باربادنسیس میلر آشنا شوید!

 

شاید آلوئه ورا هم مانند برخی در سیر تکاملی رشد خود دچار مشکل شده و با اینکه قصد داشته مانند کاکتوس دارای تیغ های زیادی باشد، صرفا به برجستگی هایی روی برگ های خود اکتفا کرده است. این عدم تلاش در تکامل حداکثری، باعث شده که انسان ها از قدیم الایام به خواص گوناگون ژل این گیاه بخصوص نژاد باربادنسیس میلر آگاه شده و از آن برای رفع بسیاری از مشکلات استفاده کردند.

در این مقاله سعی داریم تا با نژاد باربادنسیس میلر آلوئه ورا و خواص شگفت انگیز آن آشنا شویم.

برای تهیه محصولات خالص حاوی آلوئه ورا باربادنسیس میلر می توانید از طریق فروشگاه فوراور ایران که نمایندگی محصولات اصل فوراور آمریکاست اقدام کنید.

مصرف خود گیاه آلوئه ورا به زمانی در حدود 5000 سال پیش و مصریان باستان باز می گردد، زمانی که این گیاه به نام "گیاه جاودانگی" شناخته می شد. محبوب ترین نوع آلوئه همانطور که اشاره شد، نژاد باربادنسیس میلر است که اکثرا در آب و هوای گرمسیری در سراسر جهان کشت می شود.

خواص آلوئه ورا باربادنسیس میلر

ژل آلوئه ورا باربادنسیس میلر که خوراکی هم هست، حاوی بیش از 160 ماده مغذی شامل موارد زیر است:

  • ویتامین A
  • ویتامین ب کمپلکس
  • ویتامین E
  • ویتامین C
  • کلسیم
  • منیزیم
  • آهن
  • روی
  • لیزین، ترئونین، والین، فنیل آلانین، تریپتوفان، آرژنین، لوسین
  • پلی ساکارید بالا
  • و ...

خواص شگفت انگیز آلوئه باربادنسیس میلر

آلوئه ورا

  • با آلوئه ورا دست4گاه گوارشت عین ساعت کار می کنه!

مطالعات فراوانی در موضوع تاثیر پلی ساکارید ها بر تعادل روده و معده انجام شده که نشان دهنده تاثیر مثبت این آنزیم بخصوص برای سهولت اجابت مزاج و رفع التهاب روده بوده است. یکی از مهم ترین این مطالعات در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام شد و تاثیر مثبت آلوئه ورا بر سندرم روده تحریک پذیر اثابت شد.

همچنین به طور سنتی، لاتکس موجود در آلوئه ورا، زمانی که به صورت خوراکی مصرف می شود، سابقه طولانی به عنوان یک درمان برای یبوست دارد.

  • حس می کنی قند و گلوکز خونت بالاس؟ آلوئه ورا بخور!

قدرت تنظیم کنندگی و شکستن ساختار قند ها در بدن توسط آنزیم های آلوئه ورا بسیار بالاست. پلی ساکاریدها و فنل های موجود در گیاه آلوئه اثرات مثبتی بر کنترل سطح قند خون نشان داده اند. در واقع، در یک مطالعه توسط Choi و همکارانش در سال 2013 که شامل 136 بیمار مبتلا به دیابت بود، مشخص شد که استفاده از آلوئه ورا به مدت 4 تا 8 هفته تأثیر مثبتی بر مقاومت به انسولین و وزن دارد.

  • تقویت سیستم ایمنی؟ معلومه!

در این مقاله علمی (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9145703/) که در سال 2022 منتشر شد، عصاره آلوئه ورا عملکرد خوبی نسبت به ضد ویروسی بودن از خود نشان داد. مقابله با ویروس هایی از جمله آنفولانزا، نیوکاسل و عفونت های مربوط به مادر و جنین نشان داد ژل آلوئه ورا باربادنسیس میلر می تواند خواص ضد ویروسی و آنتی باکتریالی داشته باشد.

  • با ژل آلوئه ورا پوستتو از نو بساز!

علاوه بر خواص بسیار زیادی که ژل آلوئه ورا برای بهبود وضعیت سلامت بدن دارد، قدرت بالای آن در آبرسانی و ایجاد خاصیت ارتجاعی روی پوست سبب شده است که پایه ثابت اکثر محصولات آرایشی و بهداشتی شود. مواد مغذی ژل آلوئه ورا بخصوص برای روشن کردن، جلوگیری از فرسایش، بهبود لک ها، آبرسانی و التیام بخش بودن برای پوست، کوجب استقبال بسیاری از برند های معروف و همچنین مصرف کنندگان از آن شده است.

  • آلوئه ورا برای بهبود بیماری پوستی پسوریازیس

برخی از افراد مبتلا به این عارضه پوستی که با قسمت های خشک، قرمز، ملتهب و پوسته پوسته مشخص می شود و گاهی اوقات می توانند ترک بخورند و خونریزی کنند، از ژل آلوئه برای تسکین علائم استفاده می کنند. تحقیق علمی روی این موضوع صورت نگرفته اما بر اساس تجربه، ژل آلوئه ورا دارای خاصیت خنک کنندگی و تسکین دهندگی بالایی برای التیام درد های پوستی است.

  • آلوئه ورا برای سوختگی ها!

بر اساس بررسی هایی که در سال 2015 توسط وبسایت علمی BioMed تایید شد، نشان داد که ژل آلوئه ورا برای تسکین سوختگی و بهبود جای زخم ناشی از سوختگی ملایم موثر و مفید است. ژل این گیاه حاوی ترکیبی به نام گلوکومانان است که تشکیل سلول های جدید پوست و تولید کلاژن را تقویت می کند.

چه قصد استفاده از آلوئه ورا برای آفتاب سوختگی داشته باشید و چه برای سوختگی های جزئی، آلوئه ورا خالص دارای خواص خنک کنندگی است و به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی عالی عمل می کند تا به نرمی و تسکین پوست کمک کند.

  • آلوئه ورا برای چین و چروک

استفاده موضعی از آلوئه ورا می تواند رطوبت پوست را افزایش دهد اما شواهدی نیز وجود دارد که نشان می‌دهد مکمل‌های غذایی حاوی آلوئه ورا می‌توانند به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست و کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک‌ها کمک کنند.

بهترین مارک ژل آلوئه ورا باربادنسیس میلر

aloevera3

بهترین برند ژل آلوئه ورا که بیش از 40 سال در زمینه پرورش و تولید محصولات حاوی آلوئه ورای خالص فعالیت دارد، فوراور لیوینگ آمریکاست. فوراور با حضور ثابت در بازار بیش از 170 کشور در جهان یکی از گسترده ترین زنجیره های فروش در سراسر دنیا را در اختیار دارد و طی این سالیان بیش از 10 گواهینامه بین المللی برای محصولات خود کسب کرده است.

از جمله این گواهینامه ها می توان به IASC، کوشر، کوهلر، حلال، کروئلتی فری، فری پارابن، فری گلوتن، ایزو 9001، ایزو 14001 و ... اشاره کرد.

برای سفارش محصولات فوراور لیوینگ آمریکا در ایران می توانید به وبسایت https://www.forever-iran.org/ مراجعه نمایید.

 

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها