عوامل موثر بر قیمت پلای وود

عوامل موثر بر قیمت پلای وود


 

تخته‌های چند لایه که اصطلاحاً با نام پلای وود از آن‌ها یاد می‌شود، یکی از چوب‌هایی هستند که در صنایع مختلف به وفور استفاده می‌شود. به واسطه ویژگی‌هایی که این دسته از محصولات دارند، در سال‌های اخیر بسیاری از افراد به سراغ انواع پلای وود آمده و اقدام به خرید می‌کنند.

در این بین، اگر قصد خرید پلای وود را دارید، باید به این نکته توجه داشته باشید که عوامل مختلفی بر قیمت نهایی این مدل از چوب‌ها اثرگذار هستند. به همین جهت، در این مقاله قصد داریم به بررسی عوامل موثر بر قیمت پلای وود نگاهی انداخته و در این زمینه اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم.

عوامل موثر بر قیمت پلای وود

در صورتی که قصد خرید پلای وود را دارید، باید به این موضوع توجه کنید که تخته‌های چند لایه در انواع مختلفی تولید می شوند و هر یک کاربردهای متفاوتی در صنایع مختلف دارند. علاوه بر نوع چوب، قیمت پلای وود به عوامل مختلفی وابسته است که در ادامه به آن می پردازیم:

1. نوع روکش

یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت تخته چند لایه، نوع روکش مورد استفاده در این دسته از محصولات است. به صورت کلی، برای ساخت پلای وود برندهای تولید کننده از انواع روکش‌های مختلف استفاده کرده و به شما این امکان را می‌دهند تا بتوانید این محصول را با ضخامت بین ۴ تا ۶ میلی متر خریداری کرده و از آن استفاده کنید. قیمت برخی از تخته‌ها و پلای وودهایی که در بازار تولید می شوند، به دلیل نداشتن روکش مقرون به صرفه تر هستند.

این در حالی است که اگر به سراغ محصولاتی با روکش‌ ضخیم، ضد آب و با مقاوم بیایید، قیمت آنها گران‌ بوده و نیاز است تا مبلغ بالاتری را برای خرید این تخته‌های چوب پرداخت کنید. از دیگر محصولات موجود در بازار، تخته‌های چند لایه با روکش وینیل یا PVC هستند که این دسته از محصولات از جمله پلای وودهای گران قیمت محسوب می شوند و از کیفیت بسیار بالایی نیز برخوردار هستند. نکته قابل توجه در این است که این مدل از پلای وود برای کاربردهای خاص مورد استفاده قرار می گیرد و به همین دلیل باید بررسی کنید که آیا پروژه شما نیاز به استفاده از این مدل چوب‌ها را دارد یا خیر؟

2. ضد آب بودن یا نبودن

پلای وود

از دیگر پارامترها و عواملی که می‌تواند بر قیمت پلای وود اثر گذار باشد، ضد آب بودن یا نبودن این دسته از محصولات است. به  همین جهت، تخته‌های چندلایه ای که مقاومت قابل توجهی در برابر رطوبت دارند، قیمت بالاتری داشته و نیاز است برای خرید این تخته‌ها مبلغ بیشتری را پرداخت کنید.

یکی از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که تخته‌های چند لایه ضد آب در برابر تغییرات آب و هوایی نیز مقاومت و دوام بالایی دارند. به همین دلیل است که شما می‌توانید با خرید این پلای وودها، به راحتی از آن‌ها در مکان‌هایی که در معرض رطوبت هستند، استفاده کرده و نگرانی در مورد خرابی این تخته چوب‌ها نداشته باشید. تخته چند لایه دریایی یکی از محصولاتی می باشد که در برابر رطوبت مقاومت و دوام بالایی دارد.

علاوه بر تخته چند لایه دریایی اگر به دنبال محصولی مقاوم و با استحکام بالا هستید، پلای وود سوزا روکش دار گزینه ای مناسب برای پروژه شما می باشد. زیرا برای چسباندن لایه‌های این محصول از چسب فنول آب بند استفاده می‌شود. اتصال لایه‌های مختلف به یکدیگر با استفاده از این چسب کمک می‌کند تا محصول نهایی در برابر رطوبت افزایش قابل توجهی پیدا کند.

از دیگر تکنیک‌هایی که برای افزایش مقاومت پلای وود در برابر رطوبت استفاده می‌شود، پوشش دادن قسمت‌های کناری تخته با استفاده از مواد اکریلیکی است. این مواد، نقش مهمی در جلوگیری از نفوذ رطوبت ایفا کرده تا شما بتوانید با خیال آسوده از پلای وود استفاده کنید. تمامی این عوامل باعث می‌شود، قیمت نهایی پلای وود نیز افزایش پیدا کند.

3. کیفیت

به صورت کلی، شرکت‌های فعال در حوزه تولید پلای وود، تلاش می‌کنند تا محصولات خود را با کیفیت‌های متعددی تولید کنند. تولید پلای وود با کیفیت‌های گوناگون به مشتریان این امکان را می‌دهد تا بتوانند متناسب با نیاز و بودجه خود، این محصولات را تهیه کنند.

4. نوع چوب

همانطور که مطلع هستید، پلای وود ها در انواع مختلفی تولید می شوند که برای ساخت هر یک از چوبی متفاوت استفاده می کنند. به عنوان مثال، پلای وود هایی که از چوب درختانی همچون راش و بلوط استفاده می شود، مقاومت بالاتری داشته و در نتیجه قیمت آن نیز بیشتر می شود. از این رو، نوع چوب یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر قیمت نهایی این محصولات می باشد.

5. برند

همانطوری که بیان کردیم، شرکت‌ها و برندهای مختلفی در حوزه تولید پلای وود فعالیت دارند. به همین دلیل برند و شرکت تولید کننده پلای وود نیز نقش مهمی در قیمت نهایی این دسته از محصولات ایفا می‌کند. در صورتی که برای خرید این تخته‌ها به سراغ برندهای معتبر بیایید، نیاز است تا مبلغ بیشتری را برای خرید پلای وود پرداخت کنید.

6. درجه بندی

در صورتی که قصد خرید پلای وود را دارید، باید به این نکته توجه داشته باشید که پلای وودها در گرید های متفاوتی تولید می شوند که هر یک بسته به نوع درجه بندی کاربردهای متفاوتی نیز دارند. در چنین شرایطی نیاز است، شما بر اساس نیاز خود، تخته چوبی با درجه مناسب را خریداری کنید.

به عنوان مثال، محصولاتی که در سطح A قرار دارند، بالاترین درجه کیفی را داشته و بهتر است این دسته از محصولات را در پروژه‌هایی استفاده شود که نیاز به مقاومت بالایی دارند. در برخی از صنایع به واسطه پروژه و محصول نهایی نیازی نیست تا تخته‌های درجه A را خریداری کنید. از دیگر انواع درجه پلای وود می‌توان به درجه C یا D نیز اشاره کرد.

خرید پلای وود

وود3

پس از بررسی عوامل موثر بر قیمت پلای وود، نیاز است تا نگاهی به بهترین روش خرید پلای وود انداخته و در این زمینه صحبت کنیم. به صورت کلی، فروشگاه‌ها و مجموعه‌های مختلفی در حوزه تولید و عرضه پلای وود فعالیت دارند. یکی از برترین مجموعه‌های فعال در این حوزه، مجموعه بازرگانی مدحت وود است. شما می توانید متناسب با نیاز و بودجه خود با کارشناسان این مجموعه تماس گرفته تا محصولی مناسب با کار شما پیشنهاد دهند.

 

 

 

 

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها