استقبال بی‌نظیر از رئیس جمهور برنده جایزه صلح نوبل 2019

نخست وزیر دکتر ابی احمد، برنده جایزه صلح نوبل ۲۰۱۹، هنگام بازگشت به اتیوپی مانند قهرمانان مورد استقبال مردمش قرار گرفت.

استقبال بی‌نظیر از رئیس جمهور برنده جایزه صلح نوبل 2019

سرویس فرنگی مستقل آنلاینرایزن فرهنگی ایران در اتیوپی گفته است نخست وزیر دکتر ابی احمد، برنده جایزه صلح نوبل ۲۰۱۹، هنگام بازگشت به خانه، از این قهرمان استقبال شد.  مقامات ارشد دولت و ساکنان آدیس آبابا با تجلیل از افتخار اولین برنده جایزه صلح نوبل از کشور اتیوپی از نخست وزیر استقبال کردند. ابی احمد جایزه صلح نوبل را در ۱۰ دسامبر ۲۰۱۹ در اسلو نروژ دریافت کرد.

 نخست وزیر به خبرنگاران محلی در فرودگاه بین المللی آدیس آبابا بوله گفت که این جایزه فرصتی عالی برای ایجاد چهره کشور به ارمغان آورده است.  وی از اتیوپیایی ها خواست تا با گوش دادن به یکدیگر و حل اختلافاتشان، از فرصت ساخت کشور خود استفاده کنند. نخست وزیر با قدردانی از مردم اتیوپی و اریتره و به ویژه رئیس جمهور ایسیاس افورکی تشکر کرد. 

ابی احمد ابراز امیدواری کرد که او با موفقیت ایسایاس افورکی رئیس جمهور اریتره، جایزه صلح نوبل را جشن خواهد گرفت. دلیل اعطای جایزه صلح نوبل به ابی احمد هم نقش مهمش در ایجاد صلح بین اریتره و اتیوپی بود.

این جایزه همچنین به علت تلاش وی برای ایجاد دموکراسی در اتیوپی و کمک به روند صلح و آشتی در شرق و شمال شرقی آفریقا به ابی احمد اعطا شد.

 

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها