با خواص چای ترش آشنا شوید

چای ترش سرشار از آنتی اکسیدان بسیار زیاد است که فواید بسیار خوبی به ویژه برای کاهش وزن و لاغری، رشد باکتری ها و سلول های سرطانی و مفید برای سلامت قلب و کبد است.

با خواص چای ترش آشنا شوید

شما می توانید چای ترش را داخل آب جوش بریزید و برای ۱۵ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد و میل کنید و همچنین می توانید چای ترش را به صورت گرم یا سرد میل کنید.

خواص چای ترش برای کاهش فشار خون

یکی از بهترین خواص چای ترش کمک به کاهش فشار خون می باشد. با گذشت زمان و بالا رفتن سن فشار خون بالا می رود و فشار بیشتری به قلب وارد می کند و باعث ضعیف شدن آن می شود و می تواند موجب بیمارهای قلبی شود. چندین مطالعه نشان داده اند که چای ترش ممکن است فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را کاهش دهد. در یک مطالعه، به ۴۶ فرد مبتلا به فشار خون بالا چای ترش یا دارونما داده شد. پس از ۱ ماه، کسانی که چای ترش مصرف کردند، در مقایسه با دارونما، کاهش بیشتری در فشار خون سیستولیک و دیاستولیک داشتند.

خواص چای ترش برای چربی خون

علاوه بر کاهش فشار خون چای ترش به کاهش سطح چربی خون کمک می کند. در یک مطالعه در سال ۲۰۰۹، به ۶۰ فرد مبتلا به دیابت چای ترش داده شد. پس از ۱ ماه، کسانی که چای ترش می نوشیدند، سطح کلسترول HDL (خوب) را افزایش دادند و سطح کلسترول تام، کلسترول LDL (بد) و تری گلیسیرید را کاهش دادند و طی مطالعه قدیمی دیگری نیز کسانی که روزانه ۱۰۰ میلی گرم چای ترش می خورند کاهش کلسترول داشتند.

خواص چای ترش برای کبد چرب

چای ترش برای کسانی که مبتلا به کبد چرب هستند بسیار مفید است و طی مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۴ نشان داده است که کسانی که اضافه وزن داشتند و به مدت ۱۲ هفته چای ترش خوردند خوردند تجمع چربی در کبد را کمتر کرده است و باعث کاهش آسیب های کبدی شده است.

چای ترش مانند بسیاری از خوراکی ها دارای فواید و مضرات است که باید اعتدال را در خوردن آن رعایت کنید و اگر دچار بیماری خاصی هستید قبل از مصرف با دکتر خود مشورت کنید.

    چای ترش برای کسانی دچار دیابت هستند توضیه نمی شود زیرا باعث کاهش فشار و قند و خون می باشد و همچنین کسانی که دارای فشار پایین هستند بهتر است با نبات میل کنند.

    استفاده است از چای ترش برای خانم های باردار و شیرده به دلیل کاهش سطح استروژن توصیه نمی شود.

    چای ترش به دلیل طبع سردی که دارد در زمان پریود و عادت ماهانه باعث افزایش درد و ضعف می شود.

منبع: پارسی دی

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها