گنجی در دل قرض‌الحسنه، نفوذ بانک گردشگری به قلب همبستگی اجتماعی

بانک گردشگری با شعار «گنج پشت این حسابه»، در حال برگزاری سومین جشنواره قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه است تا با الهام از ریشه‌های فرهنگ غنی قرض‌الحسنه و ترویج آن، مشارکت در یک سنت نیکو را به فرصتی برای دستیابی به گنج‌های واقعی تبدیل کند.

گنجی در دل قرض‌الحسنه، نفوذ بانک گردشگری به قلب همبستگی اجتماعی

قرض‌الحسنه یکی از سنت‌های بنیادین در اقتصاد اسلامی است که در آن، وام‌دهنده بدون دریافت سود یا هرگونه منفعت، مبلغی را به فرد یا نهاد دیگری وام می‌دهد. این نوع وام‌ها در اسلام به شدت توصیه شده و به عنوان مصداق کمک به نیازمندان، ترویج فرهنگ همکاری و همبستگی اجتماعی شناخته می‌شود. قرض‌الحسنه با ایجاد فرصت‌های برابر برای اقشار مختلف جامعه، نقش برجسته‌ای در کاهش فاصله طبقاتی دارد و به تحقق عدالت اجتماعی کمک می‌کند.

 

برگزاری سومین جشنواره قرعه‌کشی حساب‌های سپرده قرض‌الحسنه پس‌انداز ریالی توسط بانک گردشگری، با جوایز متنوع و ارزشمند، فرصتی فراهم ساخته تا هموطنان، علاوه بر مشارکت در یک عمل نیکوکارانه و معنوی، از مزایای مادی آن نیز بهره‌مند شده و به مشارکت در آن ترغیب شوند.

 

حداقل موجودی موردنیاز برای شرکت در این قرعه‌کشی، دو میلیون ریال و مهلت حضور در جشنواره تا پایان شهریور ۱۴۰۳ تعیین شده است. هر دو میلیون ریال موجودی روزانه، معادل یک امتیاز است که در زمان قرعه‌کشی محاسبه می‌شود. همچنین دوره زمانی محاسبه امتیازها برای شرکت در قرعه‌کشی و دریافت جوایز که از ۱۲ مهر ۱۴۰۲ آغاز شده، تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ ادامه دارد.

 

علاوه بر 50 جایزه 250 میلیون تومانی که در مجموع، 12 میلیارد و 500 میلیون تومان خواهد بود، انواع سکه‌های بهار آزادی، شمش طلا، کمک هزینه سفرهای زیارتی و سیاحتی، کارت‌های هدیه نقدی و هزاران جایزه متعدد دیگر نصیب برندگان خواهد شد. همچنین امکان افتتاح حساب قرض‌الحسنه، حضوری از طریق شعب بانک گردشگری و غیرحضوری از طریق اپلیکیشن «توبانک» فراهم است و صدور و ارسال کارت نیز بدون هزینه‌ انجام می‌شود تا فرایند مشارکت در این طرح، برای هموطنان تسهیل شود.

 

چهارضلعی اهداف

گام نهادن بانک گردشگری در مسیر قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه، از طریق برگزاری سومین جشنواره، به تحقق اهداف در قالب چهارضلعی زیر کمک می‌کند:

 

ضلع اول- ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه: یکی از مهم‌ترین اهداف جشنواره، ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه در جامعه است. بانک گردشگری با ارائه این حساب‌ها و ترغیب مردم به پس‌انداز در آنها، تلاش می‌کند این سنت پسندیده را در جامعه گسترش دهد.

 

ضلع دوم- جذب منابع مالی: بانک‌ها برای تامین منابع مالی، نیازمند جذب سپرده‌های مردمی هستند. برگزاری رویدادهایی همچون جشنواره قرض‌الحسنه، به افزایش سپرده‌ها و در نتیجه، افزایش منابع مالی بانک منجر می‌شود.

 

ضلع سوم- تقویت همبستگی اجتماعی: با مشارکت مردم در این جشنواره، فرهنگ همبستگی و تشریک مساعی تقویت می‌شود. افراد با پس‌انداز در حساب‌های قرض‌الحسنه، نه تنها به خود کمک می‌کنند، بلکه به بانک امکان می‌دهند به متقاضیان و دهک‌های پایین یا متوسط درآمدی، وام‌های قرض‌الحسنه اعطا کند.

 

ضلع چهارم- تشویق به پس‌انداز: یکی دیگر از اهداف جشنواره، تشویق مردم به پس‌انداز، مدیریت بهینه منابع مالی و کمک به ارتقای سواد مالی خانواده‌ها در عمل است. پس‌انداز در حساب‌های قرض‌الحسنه، نه تنها از نظر اقتصادی برای افراد مفید است، بلکه به آنها کمک می‌کند در امور خیریه نیز سهیم باشند.

 

چهارضلعی تاثیرات

علاوه بر اهداف چهارگانه جشنواره قرض‌الحسنه بانک گردشگری، این رویداد، تاثیرات چهارضلعی بر طیف‌های وسیع و متنوع، از اجتماعی و اقتصادی تا نظام بانکی و خود بانک گردشگری دارد. 

 

از منظر اجتماعی، برگزاری سومین جشنواره قرعه‌کشی حساب‌های سپرده قرض‌الحسنه، افزایش تعداد حساب‌های قرض‌الحسنه را به همراه دارد. این امر به معنای افزایش وام‌های قرض‌الحسنه اعطاشده به نیازمندان است و به بهبود شرایط اقتصادی و کاهش فقر کمک می‌کند. 

 

از منظر اقتصادی، جذب سپرده‌های قرض‌الحسنه به بانک‌ها این امکان را می‌دهد که منابع بیشتری برای اعطای وام‌های بدون بهره در اختیار داشته باشند. این موضوع در شرایطی که تامین مالی، از مهم‌ترین چالش‌های اقتصاد ایران است، به رشد اقتصادی کشور کمک می‌کند، زیرا افراد و کسب‌وکارها می‌توانند از این وام‌ها برای تامین نیازهای خود استفاده کنند.

 

از منظر سیستم بانکی نیز برگزاری این نوع جشنواره‌ها توسط بانک گردشگری، رقابت سالم بین بانک‌ها ایجاد می‌کند. همان‌طور که سایر بانک‌ها نیز برای جذب مشتریان بیشتر و افزایش منابع مالی خود، به برگزاری جشنواره‌های مشابه اقدام می‌کنند و این رقابت سالم بانکی، در نهایت به نفع مشتریان و جامعه است.

 

از منظر بانک، برگزاری این جشنواره‌ها و رویدادهایی نظیر آن، به تقویت برند بانک گردشگری در بین مشتریان و جامعه و نیز شناساندن و فرهنگ‌سازی استفاده از ابزارهای فناورانه مانند اپلیکیشن توبانک کمک می‌کند. این جشنواره، بیانگر تعهد بانک به اصول اسلامی و مسئولیت اجتماعی است و اعتماد عمومی را افزایش می‌دهد. 

 

چهارضلعی اهداف و چهارضلعی تاثیرات سومین جشنواره قرعه‌کشی حساب‌های سپرده قرض‌الحسنه از سوی بانک گردشگری، یک گام مثبت در مسیر ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه و تقویت همبستگی اجتماعی است. با تداوم این رویدادها و مشارکت گسترده مردم، می‌توان به تقویت بنیان‌های اقتصادی و اجتماعی کشور امیدوار بود، منافع سرشار از «گنج پشت این حساب» را در رونق کسب‌وکار و رخسار هموطنان، آشکارا مشاهده کرد و به برکت این گردش حساب، چه‌بسا گردشگری را نیز حیات دوباره بخشید.

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها