رسیدن به قله ها با طرح های توسعه ای گل گهر

نماینده سیرجان در مجلس شورای اسلامی از روند رو به رشد گل گهر خبر داد و گفت: گل گهر از حرکت های ایستایی فاصله گرفته و به سویی می‌رود که با تکمیل زنجیره فولاد، ارزش افزوده و اشتغالزایی بیشتری ایجاد کند.

رسیدن به قله ها با طرح های توسعه ای گل گهر

محمد معتمدی زاده از رویکرد توسعه محور گل گهر خبر داد و گفت: اگر طرح های توسعه ای گل گهر را بررسی کنیم، متوجه می شویم که روند رو به رشدی دارد و بر محور تحول آفرینی در عرصه های گوناگون گام برمی دارد.

 

وی با یادآوری سفر اخیر وزیر صمت به سیرجان و بازدید از گل گهر گفت: حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان پروژه در منطقه گل گوهر تعریف شد که به تازگی با حضور وزیر صمت ۱۰ هزار میلیارد تومان آن افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

 

نماینده سیرجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اصرار مدیریت گل گوهر بر توسعه است گفت: گل گهر یک سری پروژه‌های توسعه‌ای دارد که هر کدام می تواند به تحولی اساسی منجر شود.

 

وی خرید ۴۸ دستگاه دامپتراک را یکی از مهمترین طرح های توسعه گل گهر توصیف کرد و گفت: دامپتراک نقش مهمی در معادن ایفا می کند که کمبود آن تاثیرات چشمگیری در انتقال مواد اولیه از معادن یا انتقال ضایعات دارد که با خرید این دامپتراک ها، اتفاقات مبارکی در گل گهر شاهد خواهیم بود.

 

معتمدی زاده با اشاره به نقش آفرینی معادن در بی اثر کردن تحریم ها گفت: سالهاست از اقتصاد تک محصولی وابسته به نفت انتقاد می شود اما نمی توانیم نقت را حذف کنیم مگر آنکه جایگزینی برای آن بیندیشیم.

 

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در مورد جایگزینی معادن با نفت گفت: رهبر انقلاب بخش معدن را از ظرفیت های مهم کشور دانستند و گفتند که بازار نفت که با یک اشاره قدرتها و به دنبال اقدامات عناصر خبیث منطقه، از صد دلار به چهل دلار می رسد به هیچ وجه قابل اطمینان نبوده و باید به فکر جایگزین مناسب برای آن باشیم که بهترین جایگزین، بخش معدن است. بنابر این باید  توجه ویژه ای به معادن صورت بگیرد.

 

نماینده سیرجان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند که باید در معدن از ظرفیت بخش خصوصی استفاده و از خام فروشی نیز جلوگیری کرد گفت: خوشبختانه گل گهر بدنبال تکمیل زنجیره تولید است، اقدامی که می تواند بیانگر اجرای دیدگاه رهبر انقلاب در مقابله با خام فروشی باشد.

 

معتمدی زاده با اشاره به آنچه در طرح های توسعه ای گل گهر وجود دارد گفت: هر چقدر طرح های توسعه ای در گل گهر به نتیجه برسد، به همان میزان تنوع محصولات تولیدی رقم می خورد.

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها