پاسخگوی شکست اصلاح‌طلبان کیست؟

اگر گزینه دیگری غیر از نجفی به شهرداری تهران می‌آمد امروز شاهد کابوس شکست اصلاح‌طلبان در ساختمان بهشت نبودیم.

اگر گزینه دیگری غیر از نجفی به شهرداری تهران می‌آمد امروز شاهد کابوس شکست اصلاح‌طلبان در ساختمان بهشت نبودیم.

احیانا اگر دوستان حزب اتحاد اندکی تعقل به خرج می‌دادند و با همان حساسیت کرباسچی به ماجرای انتخاب جانشین قالیباف ورود پیدا می‌کردند هرگز امروز محمدعلی نجفی را در آستانه اعدام نمی‌دیدیم.

حزب اتحاد که در شورای‌عالی سیاست‌گذاری دست بالا را داشت به گونه‌ای در چیدن لیست انتخابات شوراها عمل کرد که بتواند بیشترین کرسی‌ها را در شورای پنجم به دست آورد تا در انتخاب شهردار اصلاح طلب حرف اول را بزند.

در نتیجه حزب اتحاد که در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۹۶ به لطف یک پیروزی جبهه‌ای آن‌هم با مشارکت همه طیف‌های اصلاح طلب ۷ کرسی از۲۱ کرسی را کسب کرد، اما بعداز فتح شورای پایتخت در نخستین گام با فراکسیون اعتماد ملی ائتلاف کرد و در گام بعدی با ۶ عضو دیگر شورای پنجم هم متحد شد تا کارگزارانی‌های شورا با ۵ رای در اقلیت مطلق قرار گیرند و عملا در یارکشی انتخاب شهردار آچمز شدند.

مسئولیت شکست اصلاح طلبان در ماجرای شهرداری تهران متوجه حزب اتحاد است.

جالب است امروز که به واسطه بی‌تدبیری آن‌ها محمدعلی نجفی نابود شده است حاضر نیستند به شکست خویش اعتراف نمایند و در یک جنگ رسانه‌ای علیه کرباسچی می‌خواهند افکار عمومی را از تصمیمات نابخردانه خویش منحرف کنند.

طی چند روز گذشته در آتشْ‌تهیه حزب اتحاد فقط کرباسچی‌ستیزی مشاهده می‌شود.

در حالی که اصل ماجرا این است: وقتی آقایان در شهریور۹۶ به‌خوبی دریافتند که نهادهای قدرتمند مخالف شهردارشدن نجفی هستند بایستی جبهه تقابلی علیه نظام در انتخاب شهردار تهران را فراموش می‌کردند و به انتخاب گزینه مقبول مردم و حاکمیت همچون محسن هاشمی رضایت می‌دادند.

اما لجبازی با کارگزاران، صف بندی حزبی و ناشنوا بودن در مقابل ناصحان اصلاح‌طلب چنین نتیجه‌ای به بار آورد که کلیت جریان اصلاح طلبی در شورا ضعیف و تحت تاثیر لابی‌های رانتخوار نمایان گشته و شخص محمدعلی نجفی در گرداب بلا مغروق شد.

سیاست‌بازی و لجاجت این عده که آغاز آن حتی به ابتدای پیروزی انقلاب می‌رسد و ادامة آن در مجلس ششم بود، با تخریب هاشمی به ظهور احمدی‌نژاد انجامید. عدم آسیب‌شناسی در جریان اصلاحات باعث شده رویه نامیمون این حزب تا دهه ۹۰ تداوم یافته و ارتزاق این جماعت از وجهة شخص سیدمحمد خاتمی نیز آسیب شناسی این حزب سیاسی را به تعویق انداخته است.

 

نویسنده: علی نظری - سردبیر روزنامه مستقل

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها