بیمه نامۀ زندگی مستمری ترنم باران

مستمری ترنم باران

مستمری تَرنم نوعی «بیمه زندگی به شرط حیات» است که خصوصیات پس‌­اندازی منحصر ‌به‌ فردی دارد.

مستمری ترنم باران

در طول دوره پرداخت حق‌بیمه هر مقدار و در هر زمان که بخواهید می‌توانید حق­‌بیمه پرداخت کنید. در این نوع بیمه‌نامه شرکت وجوه پرداختی شما را طبق آیین‌ نامه «بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران» سرمایه‌گذاری می‌کند و و در طول زمان با استفاده از سود حاصل از سرمایه­‌گذاری بر مقدار آن می­ افزاید. اصل مبالغ پرداختی شما پس از کسر هزینه­‌های فروش به همراه حداقلی از سود در این نوع بیمه‌نامه همواره تضمین شده است، اما بقیه سود مشارکت که معمولاً به مراتب بیش از سود تضمین شده است نیز به مستمری­ بگیر یا بیمه­‌گذار تعلق می‌گیرد. امکان افزایش یا کاهش مبلغ مستمری دریافتی در طول دوره مستمری بنا به تمایل بیمه‌­گذار فراهم است. 

دریافت مستمری:

 به موجب این بیمه‌­نامه، کل سرمایه‌­گذاری شما به همراه سود مشارکت به شکل مستمری بدون فاصله یا با فاصله به مستمری‌­ بگیر یا خود شما پرداخت می­شود؛ شما می­‌توانید این مستمری را برای خود، اعضای خانواده (همسر، پدر و مادر، فرزند و...) و یا هر فرد دیگری (کارکنان خود، کسانی­که قصد کمک به آن‌ها دارید و...) برقرار کنید:

1- مستمری بدون فاصله: در این مستمری بیمه‌­گذار حق­‌بیمه را یکجا پرداخت می­کند وبعد از گذشت یک ماه از تاریخ پرداخت حق­‌بیمه، مستمری‌­بگیر مشمول دریافت مستمری می­‌شود. مدت دریافت مستمری می‌­تواند بین یک تا 20 سال انتخاب شود.

2- مستمری با فاصله: در این شکل از مستمری بیمه­‌گذار حق‌­بیمه را طی یک دوره یک تا پنج ساله پرداخت میکند و بعد از آن به انتخاب او، مستمری­‌بگیر برای مدت یک تا 20 سال مستمری دریافت می­کند.

ویژگی‌­ها:

در هریک از دو نوع مستمری بدون فاصله و با فاصله، بیمه­‌گذار می­‌تواند بخش عمده­ای از دوران دریافت مستمری خود را قطعی کند؛ بدین ترتیب در صورت فوت بیمه­‌شده، مستمری تا پایان مدت تضمین به فردی پرداخت می‌­شود که در زمان صدور بیمه‌­نامه تعیین شده است.دوره تضمین همواره کمتر از دوره دریافت مستمری و حداکثر 15 سال است و بیمه­‌گذار در هر زمان که بخواهد می‌­تواند مستمری­‌بگیر بیمه‌­نامه را تغییر دهد.

در صورت فوت بیمه­‌گذار در دوران پرداخت حق‌­بیمه و قبل از شروع مستمری، صرفاً حق‌بیمه‌های پرداختی به وراث قانونی او تعلق خواهد گرفت.

نحوه پرداخت حق‌­بیمه:

در برگه واریز اقساط بیمه­‌نامه، شناسه پرداخت شما اعلام شده است. حق‌بیمه‌های شما فقط از طریق درج این شناسه قابل­ پرداخت است. پرداخت حق­‌بیمه­ از سه طریق ممکن است:

درگاه بانکی پورتال شرکت (خدمات الکترونیک/پرداخت اقساط و یا پنل کاربری)، دستگاه‌­های خودپرداز(ATM) و دستگاه کارت خوان (POS) موجود در دفاتر و نمایند­گی‌­های بیمۀ باران.

سود بیمه‌­نامه مستمری: 

سود حاصل از سرمایه­‌گذاری بیمه‌­گذاران در بیمه‌­نامه مستمری ترنم به دو بخش تضمینی و مشارکت تقسیم می­‌شود. سود تضمینی، در تعهد بیمه‌باران است و در هر شرایطی از اقتصاد به همراه اصل سرمایه بیمه­‌گذاران تضمین شده است. سود مشارکت به مراتب بیش از نرخ سود تضمینی است و با توجه به نرخ بازده سرمایه­‌گذاری بیمه‌باران به بیمه­‌گذار تعلق می­‌گیرد.

گزارش ­دهی شرکت به بیمه‌گذاران:

بیمه‌گذاران بیمه‌باران در هر زمان می­توانند وضعیت ذخیره ریاضی بیمه­‌نامه خود (شامل حق­‌بیمه پرداختی، سود علی‌الحساب (سود تضمینی، سود مشارکت و ... ) را با مراجعه به پورتال بیمه‌زندگی باران مشاهده کنند.

هزینه‌های بیمه‌گذار در بیمه مستمری ترنم:

در بیمه‌نامه مستمری ترنم، برخلاف سایر بیمه‌های زندگی، هزینه‌ها بسیار کاهش یافته است؛ هزینه­‌های بیمه­‌گری، اداری و عمومی برای بیمه­‌گذار صفر درصد است و تنها هزینه کارمزد شبکه ­فروش، پرداخت می‌شود.

ارتباط با شرکت:

برای خرید بیمه‌نامه، می‌توانید در شهر خود شخصاً به دفاتر بازاریابی و یا نمایندگی‌های شرکت بیمه باران مراجعه و این محصول بیمه پس‌اندازی را خریداری کنید. با مراجعه به سایت شرکت، آدرس و مشخصات همه دفاتر بازاریابی نمایندگی‌ها در دسترس شما قرار می‌گیرد.

 

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها