در ماجرای محمد فاضلی، حملات صداوسیما کمانه کرد و از قضا سرکنگبین صفرا فزود

معمولا پدیده دوقطبی در انتخابات مهمترین دلیلی است که می‌توان برای پیروزی یک جریان در انتخابات به آن اشاره نمود. در مناظره‌های این انتخابات رویه صداوسیما این بود که از ایجاد دوقطبی پرهیز کرده و ضمن گرفتن زهر مباحثات، فضای انتخابات را چندقطبی نشان دهد تا از ورود میلیونی حامیان اصلاحات به صحنه انتخابات پیشگیری کند. اما شب گذشته با طراحی صحنه تحقیرآمیز تیم نزدیک به جلیلی، این طراحی کمانه کرده و برعکس عمل کرد و به شکل حیرت‌انگیزی موج حمایت از فاضلی را برانگیخت

در ماجرای محمد فاضلی، حملات صداوسیما کمانه کرد و از قضا سرکنگبین صفرا فزود

نام محمد فاضلی در توئیتر فارسی ترند نخست شد

 

علی نظری سردبیر مستقل‌آنلاین 

میزگرد فرهنگی مسعود پزشکیان در شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی ایران تبدیل به یک رخداد تاریخی شد.


این نشست که روز چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ با حضور دو مشاور پزشکیان: آقایان بهشتی و فاضلی برگزار شد؛ یک رخداد تاثیرگذار را برای دکتر پزشکیان رقم زد.

شهاب اسفندیاری یار غار «سعید جلیلی» که بعنوان کارشناس در این نشست حضور داشت، با برنامه‌ریزی قبلی و رفتار تهاجمی موجب عصبانیت محمد فاضلی شد.


با کمال تأسف دست اندرکاران میزگرد و بویژه مجری، یکطرفه به عرصه داوری این کشمکش وارد شدند و در زمان پاسخگویی فاضلی با قطع میکروفن وی عملا به جانبداری از کارشناس هتاک پرداختند.

محمد فاضلی وقتی اوضاع را چنین دید در یک اقدام بی‌سابقه جایگاه خود را ترک و در انظار میلیون‌ها بیننده بار دیگر رفتار خشونت بار و غیر منصفانه سیمای میلی را برای مردم ایران عیان کرد.

انعکاس فوق العاده این رخداد به گونه‌ای بود که نام محمد فاضلی در توئیتر فارسی ترند نخست شد.

حامیان پزشکیان و همچنین منتقدان وضع موجود، خشم فاضلی را نماد بغض فروخفته جامعه دانستند که از سانسور! تبعیض و  حاکمیت تک صدایی در رسانه ملی طی چهار دهه به ستوه درآمده‌اند.

دکتر شریفی زارچی استاد اخراجی دانشگاه شریف به همراه چند استاد دیگر این دانشگاه که بعد از وقایع جنبش مهسا از تدریس در دانشگاه محروم شده‌اند بر حقانیت محمد فاضلی صحه گذاشتند.

به اعتقاد نگارنده موجی که محمد فاضلی در روز ۳۰ خرداد بر پا کرد باعث شد که میلیون‌ها نفر از انبوه قهرکنندگان با صندوق تغییر نظر داده و با انگیزه حضور در انتخابات به کمپین حامیان مسعود پزشکیان پیوستند!

معمولا پدیده دوقطبی در انتخابات مهمترین دلیلی است که می‌توان برای پیروزی یک جریان در انتخابات به آن اشاره نمود. در مناظره‌های این انتخابات رویه صداوسیما این بود که از ایجاد دوقطبی پرهیز کرده و ضمن گرفتن زهر مباحثات، فضای انتخابات را چندقطبی نشان دهد تا از ورود میلیونی حامیان اصلاحات به صحنه انتخابات پیشگیری کند. اما شب گذشته با طراحی صحنه تحقیرآمیز تیم نزدیک به جلیلی، این طراحی کمانه کرده و برعکس عمل کرد و به شکل حیرت‌انگیزی موج حمایت از فاضلی را برانگیخت.

دستاورد میزگرد فرهنگی پزشکیان که توسط محمد فاضلی کارگردانی شد، این است که توجه عمومی به روند انتخابات را جلب کرده و مرددین بیشتری را برای مشارکت در انتخابات مُجاب خواهد کرد.


از امروز شاهد این موج بزرگ در کشور خواهیم بود و بوضوح خواهیم دید که چگونه میلیون‌ها ایرانی مردد که میلی به حضور در انتخابات نداشتند حالا مصمم هستند که روز ۸ تیر به جامعه بزرگ رای دهندگان بپیوندند.

علیرغم تلخی این صحنه‌ها اما آن را به فال نیک می‌گیریم زیرا اتفاق ناگواری که برای فاضلی رقم زده شد موجب تاوان تلخ انحصار و اختناق در انتخابات چهارمین دوره ریاست جمهوری خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها