باید و نباید های بار مسافر در پرواز

باید و نباید های بار مسافر در پرواز

 

یکی از قوانین مهم در حین پروازهای داخلی و خارجی با بلیط لحظه آخری یا سیستمی مقدار بار مجاز برای هر مسافر است. شما موظف هستید قبل از پرواز از تمامی قوانین مربوط به مقدار بار مجاز آگاهی کامل را داشته باشید؛ چرا که در صورت نداشتن اطلاعات کافی در زمان پرواز با مشکلات زیادی روبرو میشوید. شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند تا میزان بار معین و مشخصی را از مسافر دریافت کنند.

توصیه می کنیم قبل از خرید بلیط هواپیما چارتر همه اطلاعات مربوط به مقدار بار مجاز را به دقت مطالعه کنید. در این مقاله سعی میکنیم تا شما را از کلیه اطلاعات و نکات موجود در این زمینه بی نیاز کنیم. در ابتدا میزان بار مجاز در هواپیما به ازای هر نفر را برای شما توضیح می دهیم.

به صورت کلی در همه کلاسهای اکونومی هر مسافر مجاز است تا میزان سقف ۲۰ کیلوگرم بار را با خود در داخل هواپیما حمل کند. البته کلاس نرخ Y که جزو یکی از کلاس های مهم در پرواز هست، مسافر موظف است میزان بار مجاز تا سقف ۲۵ کیلوگرم را نیز به داخل هواپیما حمل کند. جالب است بدانید در پروازهای مثل فرست کلاس و تجاری وزن بار تا حدود ۳۰ کیلوگرم نیز می رسد. شما باید بر حسب نوع پرواز و بلیطی که خریداری کرده اید بار مجاز خود را به همراه داشته باشید.

چرا حداکثر وزن بار نباید از 30 کیلوگرم بیشتر باشد؟

به صورت کلی میزان بار مجاز در بیشتر پروازهای داخلی و خارج از کشور به حدود ۳۰ کیلوگرم می رسد. اما ممکن است این سوال را از خودتان بپرسید که این میزان عدد بر اساس چه قوانینی تشکیل شده است. در پاسخ به این سوال باید بدانید بر اساس تمامی قوانین بین المللی حمل بار توسط مسافر بیشتر از سقف ۲۰ کیلوگرم ممنوع است.

شما موظف هستید بسته های بار و چمدان خود را تا سقف ۳۰ کیلوگرم حمل کنید. در بسیاری از شرکت ها مسافرین مجاز هستند تا کمتر از 30 کیلوگرم بار را به آنها تحویل دهند؛ در غیر اینصورت بار آنها به داخل هواپیما منتقل نخواهد شد. همه این موارد به نوع شرکت هواپیمایی شما بستگی دارد.

قوانین بار هواپیما و نرخ اضافه بار

قوانین بار هواپیما و نرخ اضافه بار

یکی از قوانین رایج در همه شرکت‌های هواپیمایی این است که اگر مسافر میزان بار مجاز یا بیشتر از حد مجاز را با خود به همراه داشته باشد باید قوانین اضافه بار را اجرا کند؛ در این صورت شما موظف هستید بر حسب مبدا ، مقصد و نوع بلیطی که خریداری کرده اید، هزینه اضافه بار را به شرکت‌های هواپیمایی بپردازید. شما باید برای پرداخت این هزینه میزان بار مجاز خود را گزارش داده و بر طبق گزارش، هزینه را به فرودگاه یا آژانس هواپیمایی پرداخت کنید. نرخ اضافه بار برای هر کیلوگرم بار اضافه برابر با یک درصد قیمت کلی بلیط در آن مسیر است.

میزان بار مجاز در پرواز های داخلی و خارجی

همیشه به خاطر داشته باشید میزان بار مجاز در پروازهای داخلی و خارجی بر اساس مقصد شرکت هواپیمایی و نوع کلاس پروازی خریداری شده متفاوت خواهد بود. به صورت کلی وزن بار مجاز در هواپیما از ۲۳ کیلوگرم تا سقف ۵۰ کیلو گرم مجاز است. همچنین در پروازهای خارجی با قابلیت های متفاوت میزان بار مجاز از ۳۰ کیلوگرم تا 64 کیلوگرم خواهد بود. البته پروازهای که به مقصد قاره آمریکا انجام می شوند مقدار بار مجاز بیشتری را شامل خواهند شد. حتی مقدار بار مجاز در پروازهای سمت قاره آمریکا بیشتر از این حدود نیز می رسد. توجه داشته باشید مقدار میزان بار مجاز گفته شده مخصوص پروازهای اکونومی است و برای پروازهای بیزینس تا ۶۴ کیلوگرم مجاز است.

چه لوازمی برای ورود به کابین هواپیما مجاز است

چه لوازمی برای ورود به کابین هواپیما مجاز است

در این قسمت قصد داریم به سوالاتی از قبیل اینکه چه وسایلی مجاز به بردن در داخل هواپیما است یا بار های مجاز برای هواپیما چیست پاسخ دهیم؛ در ابتدا بهتر است بدانید لوازم مجاز در هواپیما به شرح زیر است.

  • مدارک ضروری از قبیل گذرنامه
  • عینک
  • لوازم آرایشی و بهداشتی و مسافر
  • داروهای مهم تلفن
  • تلفن همراه ،تبلت، لپتاپ و دوربین
  • وسایل مهم و مورد نیاز کودک

لوازم ممنوع در هواپیما

وسایل ازجمله قیچی چاقو سوهان ناخن و غیره که دارای ابزارهای مغناطیسی هستند برای ورود به کابین هواپیما مجاز نیستند. همچنین شما از بردن هرگونه مایع.ات، آب معدنی، خمیردندان، ترکیب مایعات و جامدات برای بردن در داخل هواپیما محروم هستید

گم شدن بار در هوتاپیما

زمانی که شما بار یا وسایل خود را در هواپیما گم میکنید، مشمول پرداخت هزینه نیستید؛ تمامی حقوق و مسئولیت بر عهده شرکت هواپیمایی شما است. در کلیه پروازهای داخلی به سمت کشور آمریکا ۲۵۰۰ دلار و برای دیگر پرواز ها بر حسب وزن و سیاست‌های مختلف شرکت هواپیمایی هزینه لازم را پرداخت می‌کنند. در این میان بیمه های مسافرتی زیادی وجود دارد که شما می توانید با مراجعه به سایت هواپیما و استفاده از بیمه خود از میزان خسارت وارده مطلع شوید.

همچین خرید بلیط لحظه آخری یا بلیط چارتر بر این سیاست ها تاثیر مستقیمی دارد و ممکن است قوانین متفاوتی را شامل شود.

 

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها