روسیه رسما از جام جهانی فوتبال حذف شد

‍ فیفا روسیه را از پلی آف جام جهانی قطر کنار گذاشت فیفا به صورت رسمی تأیید کرد تیم ملی فوتبال روسیه از مسابقات پلی آف جام جهانی قطر کنار گذاشته شد.

روسیه رسما از جام جهانی فوتبال حذف شد

روسیه رسما از جام جهانی فوتبال حذف شد

 

موضع فیفا در مورد تهاجم روسیه به اوکراین به نتایج ملموسی رسیده است، زیرا فدراسیون جهانی فوتبال رسماً اعلام کرد که روسیه از مرحله مقدماتی جام جهانی محروم شده است.

فدراسیون جهانی فوتبال فیفا در هفته‌های اخیر با تصمیمی ترکیبی در کنار یوفا برای اخراج تیم‌های روسی از تمامی رقابت‌های باشگاهی مربوطه، موضعی قاطع در مورد فوتبال روسیه اتخاذ کرده است.

 برنامه اولیه؛ محدود کردن روسیه به بازی در زمین‌های بی‌طرف با استقبال مواجه نشد و متعاقباً  فوتبال روسیه به محرومیت کامل رسید و اخراج آن‌ها از مسابقات قطر در سال ۲۰۲۲ اجرایی می‌شود.

در حالی که هفته گذشته اعلام شد که روسیه در جام جهانی حاضر خواهد بود.  حذف روسیه اکنون، رسمی شده است و فیفا اعلام کرد لهستان مستقیماً به فینال پلی آف جام جهانی صعود می کند.

 علاوه بر این، فیفا اعلام کرد که با پذیرش درخواست ارائه شده توسط کشور محاصره شده اوکراین، دیدار نیمه نهایی اوکراین مقابل اسکاتلند تا ژوئن به تعویق افتاده است. 

اوکراین مشمول هیچ گونه محرومیتی از سوی فیفا نیست، اما این تصمیم به دلایل امنیتی و عدم دسترسی به بازیکنان گرفته شده است.

 روسیه از رقابت های جام جهانی ۲۰۲۲ حذف شد

 در حالی که قبلاً اعلام شده بود روسیه برای مدت نامعلومی از تمام مسابقات بین‌المللی محروم خواهد شد، اما هیچ اطلاعیه‌ای برای انتخابی جام جهانی صادر نشده بود زیرا یوفا و فیفا تصمیم می‌گیرند که چگونه با این فرمت پس از محرومیت روسیه ادامه دهند.

 

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها