کتاب «بخوان، دفن ناشده، آواز بخوان» روایتی نو از تنش بین سفیدپوستان و سیاه‌پوست‌ها

کتاب «بخوان، دفن ناشده، آواز بخوان» به نویسندگی جزمین وارد و با ترجمه سهیل سمی، توسط انتشارات چترنگ منتشر شد. این کتاب روایت تعیض‌نژادی و تنش بین سفیدپوستان و سیاه‌پوستان در آمریکای لاتین است.

کتاب «بخوان، دفن ناشده، آواز بخوان» روایتی نو از تنش بین سفیدپوستان و سیاه‌پوست‌ها

سرویس فرهنگی مستقل آنلاین: جزمین وارد، نویسنده آمریکایی در کتاب «بخوان، دفن‌ناشده، آواز بخوان» زندگی پسر نوجوانی به نام جوجو را در ناحیه روستایی ایالت می‌سی‌سی‌پی آمریکا را به تصویر می‌کشد. به گزارش خبرآنلاین تصویری دقیق از ناملایمات و نیز امیدهای پسر نوجوان ارائه می‌شود.

جوجوی سیزده‌ساله به دنبال آن ‌است که معنای مرد بودن را به خوبی درک کند و سعی می‌کند رفتار اطرافیانش را زیر نظر بگیرد، اما در این شناخت با مشکلاتی روبه‌رو می‌شود.

مایکل، پدر سفیدپوست جوجو، به تازگی از زندان آزاد شده و مادرش، لئونی، زنی سیاه‌پوست است که حضوری پررنگ در زندگی جوجو و خواهر نوپایش ندارد. لئونی نمی‌تواند نیازهای فرزندانش را بر نیازهای خودش ارجح بداند.

جزمین وارد، در این اثر با زبردستی حقایق تلخ، قدرت‌های حاکم و نیز محدودیت‌های روابط خانوادگی را به تصویر می‌کشد. این رمان، یادآور فضای جادویی رمان‌های آمریکای لاتین است. نویسنده در لایه‌های اثرش پرده از تعیض نژادی و تنش بین سفیدها و سیاه‌ها برمی‌دارد.

کتاب «بخوان، دفن‌ناشده، آواز بخوان» را سهیل سمّی به فارسی ترجمه کرده و نشر چترنگ آن را در ۲۷۴ صفحه و قیمت ۳۸ هزار تومان چاپ کرده است.

 

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها