گیشه‌ای که فقط برای کمدی می‌فروشد/ گزارش هفتگی از فروش فیلم‌های سینمایی

اکران فیلم سینمایی «مطرب» مخاطبین‌اش را راضی نگه داشته است و این فیلم با فاصله زیاد در صدر فروش قرار دارد.

گیشه‌ای که فقط برای کمدی می‌فروشد/ گزارش هفتگی از فروش فیلم‌های سینمایی

سرویس فرهنگی مستقل آنلاین: به گزارش خبرآنلاین سینمای ایران این هفته شاهد روی پرده رفتن فیلم تازه‌ای نبود و سایر فیلم‌های روی پرده هم چندان درگیر رقابت نبودند چرا که فیلم سینمایی «مطرب» ساخته مصطفی کیایی اصلا فرصتی برای رقابت به حریفان نداد و با اختلافی بسیار این هفته صدرنشین گیشه شد.

«هزارتو» به کارگردانی امیرحسین ترابی هم که چندین هفته در گیشه کولاک کرده بود، این هفته با افت محسوسی رو به رو شد و حتی به یک میلیارد تومان فروش هم نرسید.

اما اتفاق خوبی که در این هفته رخداد، رفع توقیف فیلم سینمایی «خانه پدری» به کارگردانی کیانوش عیاری و بازگشت آن به پرده سینماها بود.

«مطرب» با سرعت می‌تازد

مصطفی کیایی کارگردانی است که فیلم‌های تماشاگرپسند و پرفروش در کارنامه‌اش به چشم می‌خورد اما اینطور که به نظر می‌رسد حساب «مطرب» از بقیه جداست و این فیلم سودای رکوردزنی در سر دارد.

«مطرب» در حالی نخستین هفته کامل اکرانش را پشت سرگذاشت که توانست به فروشی بالغ بر چهار میلیارد و ۲۹۹ میلیون تومان دست پیدا کند و فروش کلی خود را به شش میلیارد و ۱۳۵ میلیون تومان برساند.

این آمار و ارقام حکایت از آن دارد که «مطرب» با ادامه همین روند یکی از شانس‌های کسب عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال یا شاید سینمای ایران باشد چرا که ۴۷۰ هزار و ۱۶۲ نفر هم تا به امروز به تماشای این فیلم در سینماها نشسته است.

پرویز پرستویی، محسن کیایی، الناز شاکردوست، مهران احمدی، حسین امیدی و امین مقدم بازیگران اصلی این فیلم هستند که داستان زندگی یک خواننده پیش از انقلاب را در آستانه و پس از پیروزی انقلاب روایت می‌کند. فیلم کیایی بنا به اعلام سازندگان به علت مشکلات فنی یک هفته با تاخیر روی پرده رفت.

«چشم و گوش بسته»؛ رقیب جدید فیلم‌ها

پس از «مطرب» با فاصله بسیار زیاد، «چشم و گوش بسته» تازه‌ترین فیلم سینمایی فرزاد موتمن دومین فیلم پرفروش هفته است.

امین حیایی، بهرام افشاری، آناهیتا درگاهی، مسعود کرامتی، لیندا کیانی، محمدرضا صولتی، مانی حقیقی و پوریا پورسرخ در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم موتمن همانطور که پیش‌بینی می‌شد در نخستین هفته اکران با فضای کمدی متفاوت خود به خوبی قاپ مخاطبان را دزدید و ۹۲۰ میلیون و ۹۱۶ هزار تومان فروخت تا با فروش کلی یک میلیارد و ۳۳۹ میلیون تومانی به باشگاه میلیاردی‌های سینمای ایران وارد شود.

در خلاصه داستان کمدی‌ «چشم و گوش بسته» آمده است: «یکی صحنه رو ندیده، اون یکی هم صداشو نشنیده!»

«هزارتو» و «رد خون» ؛ آخرین تلاش

پس از دو مهمان تازه اکران که توانستند خیلی زود صدر جدول فروش را نصیب خود کنند، «هزار تو» ساخته امیرحسین ترابی و «ماجرای نیمروز: رد خون» به کارگردانی محمدحسین مهدویان صدرنشینان دیروز پرفروش بودند که البته با دوران طلایی خود در هفته های گذشته بسیار فاصله دارند.

«هزارتو» این هفته ۵۳۰ میلیون و ۶۹۶ هزار تومان فروخت تا فروش کلی خود را به سه میلیارد و ۷۲۴ میلیون تومان برساند. فیلم مهدویان هم هفته را با ۲۶۹ میلیون و ۸۲۷ هزار تومان فروش به پایان برد تا آمار کلی خود را به پنج میلیارد و ۵۶۹ میلیون تومان برساند.

با ریزش محسوس فروش این دو فیلم نسبت به هفته گذشته به نظر می‌رسد چندان رغبتی به تماشای این دو فیلم دیگر در مخاطبان نیست و آخرین تلاش را برای بهبود درآمدشان از گیشه انجام می‌دهند.

«خانه پدری»؛ بازگشت دوباره به پرده

فیلم سینمایی «خانه پدری» پس از توقیف مجدد و تمامی اتفاقات تلخی که چندان نیاز به بازگو کردن ندارد، بار دیگر روی پرده سینماهای کشور رفت.

این فیلم با تمام این تفاسیر اما فروش نسبتا قابل قبول، ۱۰۳ میلیون و ۲۸۲ هزار تومانی را به ثبت رسانده است و در مجموع تا به امروز ۵۶۵ میلیون و ۱۴۹ هزار تومان فروخته است.

شیب صعودی فروش سینما به لطف «مطرب»

و در نهایت این هفته هم فروش سینمای ایران به لطف اکران «مطرب» افزایش چشمگیری داشت و پس از چندین ماه به کانال شش میلیارد تومان هم ورود کرد.

این هفته سینمای ایران شش  میلیارد و ۹۴۹ میلیون تومان فروش داشت که از این میزان چهار میلیارد و ۲۱۵ میلیون تومان متعلق به سینماهای تهران است.

همچنین ۵۹۵ هزار و ۹۳۱ نفر در این هفته فیلم‌های روی پرده را تماشا کردند که سهم اهالی تهران ۲۹۸ هزار و ۲۴۶ نفر است.

 

 

 

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها