بازیگر پیشکسوتی که نویسنده هم بود/ «ابراهیم آبادی» درگذشت

ابراهیم آبادی بازیگر پیشکسوت که به تازگی درگذشته، علاوه بر بازیگری سابقه نویسندگی هم داشته است.

بازیگر پیشکسوتی که نویسنده هم بود/ «ابراهیم آبادی» درگذشت

سرویس فرهنگی مستقل آنلاین: ابراهیم آبادی نویسنده و بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر فارغ التحصیل رشته هنرهای دراماتیک از دانشگاه پراک بر اثر سکته قلبی درگذشت . او بازی در تئاتر را سال 32 آغاز کرد و سالها بعد در فیلم سینمایی زائر خلف ساخته یدالله نوعصری وارد صنعت سینما شد.

آبادی چندین بار ناظر جشنواره تئاتر در تهران و شهرستان‌ها بود، و چهار دوره، جزو هیئت برگزارکننده جشنواره شهیدان محراب در تبریز بود و برای شرکت‌کنندگان، دوره فشرده تئاتر تشکیل می‌داد. همچنین چهار دوره، عضو شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایران در خانه سینما و چهار دوره داور فیلم‌های سینمای ایران در جشن خانه سینما بود.

ایبنا نوشت: ابراهیم آبادی بازیگر پیشکسوت روز پنجشنبه 9 آبان در 85سالگی درحالی درگذشت که شاید کمتر کسی بداند او مولف کتاب هم بوده است.

از ابراهیم آبادی یک فیلمنامه به نام «عروس مغان» به جا مانده که در سال 1383 از سوی نشر قطره منتشر شده است.

همچنین یک نمایشنامه به نام «آوای خاموش» (سال 36/ نشر تلاش)، و یک کتاب به اسم «سارا: قصه‌ای از سرزمین آذربایجان» (شامل چهار نمایشنامه/ 1356/ نشر اوج) از دیگر آثار به جا مانده از اوست که البته سال‌هاست تجدید چاپ نشده‌اند. 

از سریال‌های تلویزیونی با هنرنمایی او می‌توان به «پاورچین»، «طبقه وسط» و «مختارنامه» اشاره کرد. همچنین او در سینما هم آثار زیادی داشت که «مربای شیرین»، «توکیو بدون توقف» و «آپارتمان شماره ۱۳» سه نمونه از معروف ترین آنهاست. 

 

 

 

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها