واکنش‌ اهالی سینما به توقف اکران «خانه پدری»

با گذشت دوروز از اعلام توقیف دوباره فیلم سینمایی «خانه پدری» ساخته کیانوش عیاری، تعدادی از هنرمندان نسبت به توقف اکران این فیلم واکنش نشان دادند.

واکنش‌ اهالی سینما به توقف اکران «خانه پدری»

سرویس فرهنگی مستقل آنلایندر پی صدور حکم توقیف دوباره فیلم سینمایی خانه پدری ساخته کیانوش عیاری بانی فیلم در خصوص واکنش‌های متفاوت بازیگران نوشت تهمینه میلانی، بابک کریمی، گلاب آدینه، افشین هاشمی، سامان سالور، لیندا کیانی و شماری دیگر از دست‌اندرکاران سینما نسبت به توقیف دوباره این فیلم اعتراض کردند.
نکته عجیب اینکه رییس سازمان سینمایی در گفت‌و‌گو با ایرنا ضمن استمداد از رییس قوه قضاییه برای ورود به موضوع توقیف «خانه پدری»، اعلام کرد راه مقابله با فیلم‌های مبتذل، میدان دادن به فیلم‌های جدی‌ست.
این گفته حسین انتظامی با وجود اینکه می‌تواند به عنوان یک سیاست راهبردی مورد توجه قرار گیرد اما شنیدن این جمله معترضه توسط شخصی که خود در راس سیاست‌های راهبردی و اجرایی سینمای کشور قرار دارد و بالطبع تمامی مجوزهای ساخت فیلم‌ها از جمله -به گفته انتظامی- فیلم‌های مبتذل با نظر او و مدیرانش صادر می‌شود بسیار عجیب و در نوع خود قابل تامل است!
به هر حال دفاع حسین انتظامی از فیلم «خانه پدری» نشان می‌دهد علی‌القاعده اصلاحات مورد نظر روی این فیلم انجام گرفته باشد، موردی که ایراد بازپرس دادسرای فرهنگ و رسانه نسبت به فیلم کیانوش عیاری را دچار خدشه می‌سازد.
به هرحال حکایت «خانه پدری» حکایت عجیبی‌ست، فیلمی که پس از سال‌ها دور ماندن از اکران، مجال نمایش روی پرده سینماها را پیدا کرد و پس از چهار روز از آغاز نمایش خود و مخالفت‌هایی که نسبت به نمایش خشونت در این فیلم شد، این بار توسط دادسرای فرهنگ و رسانه و به اتهام انجام نشدن اصلاحات، بار دیگر به محاق توقیف رفت.
نکته جالب توجه در مورد «خانه پدری» این است که برخلاف انتظار، در سه روزی که روی پرده ۲۲ سینما دوام آورد توانست بیش از چهارصد میلیون تومان فروش گیشه‌ای داشته باشد. امتیازی که در مورد بسیاری از فیلم‌های روی پرده با انبوهی از سالن‌های سینما، وجود ندارد!
«خانه پدری» گذشته از موضوع ملتهبش، نقبی به ساختار اجتماعی و جایگاه زن در دوره‌های مختلف دارد که با کارگردانی دقیق کیانوش عیاری، فیلمی شریف از آب درآمده که فرایندی قابل قبول از نگاه هنرمندانه و جامعه‌شناسانه را نمایان می‌سازد.

 

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها