آموزشگاه بازیگری در تهران

آموزشگاه بازیگری در تهران

 

در زمینه آموزش بازیگری، آموزشگاه‌های بازیگری زیادی در تهران وجود دارد. این آموزشگاه‌ها هر کدام با استفاده از مربیان و متخصصانی کارکشته مشغول تعلیم اصول بازیگری به کودکان و بزرگسالان هستند و در بعضی از آن‌ها هر از چندگاهی استعدادهای بازیگری نوظهوری کشف شده و پرورش داده می‌شود. در واقع ثبت نام در یکی از این آموزشگاه بازیگری در تهران راهی مناسب و حرفه‌ای برای کسانی است که قصد دارند در مسیر بازیگری حرفه‌ای گام گذاشته و موفق شوند.

یک آموزشگاه بازیگری در تهران که بسیار مشهور است و تاکنون توانسته تعداد زیادی استعداد بازیگری کودک و نوجوان کشف و به دنیای بازیگری حرفه‌ای تحویل دهد، آموزشگاه بازیگری بارانا است. این آموزشگاه با کمک بهترین مربیان و متخصصانی که در آن مشغول فعالیت هستند توانسته استعدادهای بازیگری زیادی را تعلیم داده و به پروژه‌های جدی سینما و تلویزیون معرفی کند. برای همین کسانی که قصد دارند به صورت حرفه‌ای وارد دنیای بازیگری شوند، آموزشگاه بازیگری بارانا بهترین گزینه محسوب می‌شود.

آموزشگاه بازیگری چه موضوعاتی را شامل می شود؟

در یک آموزشگاه بازیگری در تهران چندین موضوع مختلف ممکن است آموزش داده شود. حرفه بازیگری زمانی به شکلی حرفه‌ای دنبال می‌شود که بازیگر در کنار آموزش اصول و فنون این حرفه، با مفاهیم کلی سینما نیز آشنا باشد و بتواند در کار بازیگری خود از آن‌ها استفاده کند. برای همین وقتی در یک دور آموزش بازیگری ثبت نام می‌کنید چندین موضوع به شما آموخته می‌شود که شامل:

  • راهکاری برای افزایش اعتماد به نفس و آماده کردن بدن جهت ایفای نقش جلوی دوربین
  • شناخت انواع اکت و ژست در بازیگری و توانایی اجرای هر کدام از آن‌ها به شکلی حرفه‌ای
  • آشنایی با اصول بازیگری تئاتر و سینما و شناخت تفاوت‌ها و شباهت‌های آن‌ها با یکدیگر
  • توانایی اجرای مونولوگ و دیالوگ و تسلط بر فیلم‌نامه‌خوانی و شناخت هر نقش در فیلم نامه

علاوه بر این مفاهیم، وقتی که شما در یک کلاس بازیگری کودکان در تهران ثبت‌نام می‌کنید دایره ارتباطات شما با اهالی سینما و تئاتر گسترده‌تر شده است و برای همین مهارت‌های جدیدتری هم به جز اصول و پایه‌های بازیگری را خواهید آموخت که به شما کمک می‌کند تا بتوانید به شکلی حرفه‌ای‌تر از کسانی که دوره بازیگری ندیده‌اند وارد پروژه‌های حرفه‌ای سینما و تلویزیون شوید. 

تست بازیگری در آموزشگاه بازیگری در تهران

یکی از مزایایی که با ثبت نام در آموزشگاه بازیگری در تهران نصیب شما می‌شود، این است که قبل از آغاز آموزش‌ها از شما یک تست بازیگری گرفته می‌شود تا مشخص شود در چه زمینه‌ای از بازیگری استعدادی ویژه دارید. این تست البته با توجه به شرایطی که از نظر سنی و جنسیتی دارید طراحی می‌شود. زمانی یک تست بازیگری مناسب و استاندارد محسوب می‌شود که در تنظیم آن چند نکته مهم رعایت شده باشد:

  1. متن دیالوگی که برای تست بازیگری به متقاضی داده می‌شود باید کوتاه باشد.
  2. این متن نباید شامل اصطلاحات پیچیده یا مفاهیم دشوار باشد؛ زیرا هدف تست حافظه فرد نیست بلکه هدف این است که میزان مهارت وی در اجرای اکت‌های مختلف سنجیده شود
  3. متنی که برای تست بازیگری طراحی شده نباید یک متن شناخته شده از فیلم یا نمایش نامه‌ای مشهور باشد؛ زیرا ممکن است هنرجو قبلا روی آن حسابی کار کرده باشد و بتواند به خوبی از عهده اجرای آن برآید و کارشناس به غلط گمان کند که این فرد در اجرای همه دیالوگ‌ها چنین مهارتی دارد. 
  4. متنی که به هنرجوی متقاضی داده می‌شود باید تا حد خوبی شامل احساسات باشد و برای همین اگر تراژدی یا هیجانی باشد بهتر است. 

مرحله اول آموزش بازیگری در آموزشگاه بازیگری

در هر آموزشگاه بازیگری در تهران برای آموزش اصول بازیگری از روش خاصی استفاده می‌شود که ممکن است در دیگر آموزشگاه‌ها از آن پیروی نشود. با این حال هر مسیری هم که برای آموزش بازیگری طراحی شده باشد شامل 3 بخش است که به نام بخش مقدماتی، بخش متوسطه و بخش حرفه‌ای شناخته می‌شود. در مرحله اول که همان بخش مقدماتی است به هنرجو اصول بازیگری و مقدمات بازیگری که شامل تمریناتی برای افزایش اعتماد به نفس و برقراری ارتباط موثر است آموزش داده می‌شود. این مرحله بسیار مهم است؛ زیرا خشت اول چون نهد معمار کج، تا ثریا می‌رود دیوار کج. مرحله اول باید به صورت اصولی آموزش داده شود. 

برای شرکت در تئاتر کودکان خود در آموزشگاه بارانا کلیک کنید.

مرحله دوم آموزش بازیگری در آموزشگاه بازیگری

در مرحله دوم آموزش بازیگری در آموزشگاه بازیگری در تهران نوبت به تعلیم مفاهیمی می‌رسد که کمی پیچیده‌تر از مقدمات بازیگری هستند و برای همین نیازمند صرف تمرکز و انرژی بیشتری از سمت هنرجو هستند. در این مرحله انواع اکت‌های مختلف که آجرهای سازنده یک نقش هستند به هنرجو آموخته می‌شود. با آموختن انواع اکت‌ها شما به عنوان یک هنرجو قادر خواهید بود که هر نقشی که از سمت کارگردان به شما داده می‌شود را تصور کرده و به شکلی حرفه‌ای اجرا کنید. این اکت‌ها البته زمانی درست اجرا می‌شوند که تمرینات این بخش از آموزش را به خوبی انجام دهید. 

مرحله حرفه ای آموزش بازیگری

بعد از آموختن انواع اکت‌ها، نوبت به انجام مهارت‌های مرتبط با شخصیت پردازی می‌رسد. در این مرحله بازیگر کاملا با کاراکتر و چگونگی همزادپنداری با انواع نقش‌ها و شخصیت‌ها آشنا شده و قادر خواهد بود که خودش در هر نقشی فرو رفته یا حتی کاراکترسازی کند. در این مرحله البته بسته به سیاست‌های آموزشی آموزشگاه بازیگری در تهران تعدادی نمایش گروهی زنده نیز برای هنرجویان تدارک دیده می‌شود تا تمام آنچه آموخته‌اند را یکجا به نمایش گذاشته و نشان دهند که چقدر در این مسیر موفق بوده‌اند و چه جایگاهی در دنیای بازیگری دارند.

آموزشگاه بازیگری در تهران بارانا

یکی از آموزشگاه‌های بازیگری بسیار موفق در حیطه آموزش بازیگری کودک و نوجوان، آموزشگاه بارانا است. این آموزشگاه از سال 1395 با مدیریت خانم لطفی کار خود را زیر نظر وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی آغاز کرده و تاکنون توانسته تعداد زیادی استعداد بازیگری کودک و نوجوان را از سراسر ایران کشف کرده و پرورش دهد. کودکی و نوجوانی یکی از بهترین زمان‌ها برای آغاز آموزش بازیگری است و برای همین آموزشگاه بارانا به صورت تخصصی روی این سن کار کرده و توانسته از بهترین مربیان و کارشناسان برای تعلیم کودکان و نوجوانان استفاده کند تا خشت اول درست گذاشته شود. 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها