بهترین برندهای لنت ترمز سرامیکی و نیمه فلزی در ایران

 

ترمزگیری یک قابلیت ضروری در تمام سیستم‌های با قابلیت حرکت است. وجود سیستم ترمز در خودرو یکی از عواملی است که باعث حفظ ایمنی خودرو در جاده‌ها می‌شود. عمل ترمزگیری توسط مجموعه‌ای از قطعات انجام می‌شود که به آن سیستم ترمزگیری می‌گویند. سیستم ترمز هر خودرو از قطعات مختلفی مانند بوستر ترمز، سیلندرها، دیسک چرخ، سوپاپ کنترل فشار، لنت ترمز و... تشکیل شده است. یکی از مهم‌ترین بخش‌های سیستم ترمز، لنت ترمز بوده که در ترمزگیری صحیح خودرو و حفظ جان افراد بسیار موثر می‌باشد. لنت ترمز قطعه‌ای است که با تبدیل انرژی جنبشی چرخ‌ها به انرژی گرمایی، عمل ترمزگیری را ممکن می‌کند. پدهای لنت ترمز در دو طرف هر دیسک چرخ قرار گرفته و به صورت همزمان عمل می‌کنند. از این رو هر چرخ دارای دو پد ترمز است. جنس پدهای لنت ترمز متفاوت است که مرسوم‌ترین آنها سرامیکی و نیمه فلزی است. در ادامه به بررسی بیشتر لنت ترمز سرامیکی و لنت ترمز نیمه فلزی می‌پردازیم.

بهترین برندهای لنت ترمز سرامیکی و نیمه فلزی در ایران

لنت ترمز سرامیکی و نیمه فلزی چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

دو نوع از معروف‌ترین مدل‌های لنت ترمز در بازار لنت ترمز، سرامیکی و نیمه فلزی است که تفاوت‌های واضحی بین این دو وجود دارد. در این بخش به بررسی کامل هر کدام می‌پردازیم و علت تفاوت قیمت لنت ترمز در این دو مدل را توضیح خواهیم داد.

لنت ترمز نیمه فلزی

لنت‌های نیمه فلزی از موادی مانند آهن، فولاد و آلیاژهای گوناگون مانند آلیاژ کامپوزیت ساخته شده است. علاوه بر قیمت مناسب این نوع لنت، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این لنت ترمز که باعث برتری آن نسبت به لنت ترمز سرامیکی می‌شود، قابلیت ترمزگیری سریع و قوی در شرایط نامساعد محیطی می‌باشد. لنت ترمز نیمه فلزی با ایجاد اصطکاک زیاد ترمزگیری آسان‌تری را به ارمغان آورده و هدایت گرمایی مناسب آن باعث شده است که این مدل از لنت ترمز به یکی از پرطرفدارترین مدل‌های لنت ترمز تبدیل شود. از معایب آن می‌توان به احتمال سر و صدای زیاد، احتمال آسیب به دیسک چرخ و ایجاد گرد و غبار روی رینگ چرخ اشاره کرد.

البته اگر لنت ترمز نیمه فلزی را از برندهای معتبر مانند پارس، ام بی کوریا، های تک، های کیو و ... خریداری کنید، دیگر نیاز نیست، نگران این مشکلات باشید. زیرا شرکت‌های تولیدکننده این برندها تلاش کرده‌اند تا تمام معایب لنت ترمز نیمه فلزی را به حداقل برسانند.

لنت ترمز سرامیکی

نوع مواد و فرمولاسیون لنت ترمز سرامیکی با لنت ترمز نیمه‌فلزی متفاوت است. به همین دلیل یکی از دلایل اختلاف قیمت این دو نوع لنت، همین موضوع است. به طور کلی لنت ترمز سرامیکی به سر و صدای کم در هنگام ترمزگیری معروف بوده و از این رو جزء محبوب‌ترین لنت‌های ترمز می‌باشد. از ویژگی‌های بارز آن می‌توان به مقاومت بالا در برابر حرارت و دمای بالا، طول عمر استاندارد و نرمی پدال ترمز در هنگام ترمزگیری اشاره کرد. لنت ترمز سرامیکی در هر شرایط آب‌وهوا و جاده‌ای ترمزگیری خوبی براب شما فراهم کرده و هیچ آسیبی به دیسک ترمز وارد نمی‌کند

به طور کلی تفاوت لنت ترمز سرامیکی و نیمه فلزی در جنس مواد سازنده، تحمل دما و ضریب اصطکاک آن بوده که باعث ایجاد عملکرد متفاوت و همچنین قیمت‌های مختلف شده است.

بهترین برندهای لنت ترمز سرامیکی در ایران

بهترین برندهای لنت ترمز سرامیکی در ایران

در خرید همه محصولات، توجه به برند تولیدی آن محصول از اهمیت بالایی برخوردار است از این رو در این بخش به بررسی دوتا از بهترین برندهای لنت ترمز سرامیکی در ایران یعنی ام بی کوریا و میراژ می‌پردازیم.

ام بی کوریا سرامیکی (MB Korea Ceramic)

برند ام بی کوریا یکی از برندهای لنت ساخت شرکت موبیز Mobis است. این برند متعلق به کشور کره جنوبی است و لنت ترمزهای سرامیکی این برند به سر و صدای کم، گرد و غبار اندک، طول عمر بالا و تحمل دمایی بالا معروف است. لنت ترمز سرامیکی ام بی کوریا یکی از باکیفیت‌ترین لنت ترمزهای موجود در بازار می‌باشد.

ان‌اچ‌سی (NHC)

لنت ترمز سرامیکی میراژ جزء باکیفیت‌ترین لنت ترمزهای بازار بوده زیرا برند تایوانی NHC با استفاده از جدیدترین فرمولاسیون روز دنیا یکی از با دوام‌ترین و بی سر و صداترین لنت ترمزهای سرامیکی را تولید می‌کند. از ویژگی‌های بارز این برند می‌توان به ساخت لنت ترمزهای بدون آزبست و با کمترین میزان آسیب به دیسک ترمز اشاره کرد.

بهترین برندهای لنت ترمز نیمه فلزی در ایران

در این بخش به معرفی تعدادی از بهترین برندهای لنت ترمز نیمه فلزی یعنی های تک، های کیو، بلو، فریکسا و پارس لنت می‌پردازیم.

های تک (Hi-Tech)

برند های-تک بر ساخت لنت ترمزهای نیمه فلزی با ویژگی‌های نظیر دوستدار محیط زیست بودن، گرد و غبار کم و ایمن تمرکز کرده و این برند متعلق به شرکت دانگ‌وو کشور کره جنوبی می‌باشد.

های کیو (Hi-Q)

این برند نیز متعلق به کشور کره جنوبی بوده و با ساخت لنت ترمزهای باکیفیت و فاقد سر و صدا باعث محبوبیت در بین دارندگان خودرو شده است.

بلو (Blue)

لنت ترمزهای نیمه فلزی برند بلو دارای ویژگی‌های خاصی نظیر نداشتن مواد سرطان‌زا، بدون صدا و لرزش، قابلیت ترمزگیری بالا و بدون آسیب به دیسک چرخ می‌باشد. این برند لنت ساخت کشور چین بوده و در زمینه ساخت لنت ترمزهای باکیفیت و با دوام فعالیت دارد.

فریکسا (Frixa)

فریکسا، ساخت شرکت هانکوک کره است و در زمینه ساخت لنت ترمزهای نیمه فلزی با کیفیت و فاقد آزبست فعالیت دارد. این برند در بین دارندگان خودرو از محبوبیت زیادی برخوردار است.

پارس لنت یکی از بهترین لنت ترمزهای نیمه فلزی در ایران

پارس لنت (Pars Lent)

این برند ایرانی به تولید باکیفیت‌ترین و مناسب‌ترین لنت ترمزهای نیمه فلزی پرداخته و جزء محبوب‌ترین برندهای لنت ترمز در ایران می‌باشد. از ویژگی‌های خاص لنت ترمزهای این برند می‌توان به نداشتن آزبست، عدم آسیب به دیسک چرخ و دوام بالا اشاره کرد.

خرید بهترین و باکیفیت‌ترین لنت ترمز از فروشگاه Lent.ir

در خرید هر محصولی از جمله لنت ترمز، اصل بودن محصول از اهمیت بالایی برخوردار است. یافتن فروشگاه‌هایی که محصولات اصل و باکیفیت را ارائه بدهند به یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های دارندگان خودرو تبدیل شده است. فروشگاه Lent.ir یکی از بهترین و معتبرترین فروشگاه‌های کشور در زمینه فروش لنت ترمز می‌باشد. فروشگاه لنت‌دات‌آی‌آر با ارائه انواع لنت ترمز با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت به عنوان یک منبع معتبر برای تهیه لنت ترمز در بین دارندگان خودرو معروف شده است. علاوه بر خرید آسان و مطمئن، فروشگاه لنت مزیت مشاوره رایگان را برای مشتریان خود فراهم کرده و همین موضوع باعث خرید آسان کاربران می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از مشاوره رایگان فروشگاه لنت یک خرید مناسب و مطمئن داشته باشید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها