ظریف در گفتگو با کریستین امان پور:

ما معتقدیم که حزب‌الله می‌تواند از خودش دفاع کند

ایران تاکنون از ورود به جنگ خودداری کرده درحالی که اسرائیل عملیات نظامی و تروریستی علیه ایران انجام داده، رهبر حماس را که در مراسم تحلیف شرکت کرده بود ترور کرد.

ما معتقدیم که حزب‌الله می‌تواند از خودش دفاع کند

به گزارش مستقل آنلاین، کریستین امان پور مجری با تجربه شبکه CNN امروز با دکتر محمد جواد ظریف گفتگو کرد. وی بخشی از این گفتگو را در اینستاگرام خود منتشر کرد که ترجمه آن به شرح ذیل است:

آیا قرار است ایران به تنش فعلی حزب‌الله و اسرائیل کشیده شود؟

همانطور که متوجه شدید در یازده ماه اخیر اسرائیلی‌ها خیلی سخت تلاش کردند که بقیه کشورها را به داخل جنگ وارد کنند. چون هفت اکتبر پایانی بود بر توهم شکست‌ناپذیری اسرائیل. و فکر می‌کردند با افزایش خشونت یا جنایت علیه بشریت می‌توانند آن هاله شکست‌ناپذیری اسرائیل را تقویت می‌کنند و با کشاندن بقیه به درگیری می‌توانند احتمالا ایالات متحده را درگیر کنند و زمین بازی را تغییر دهند. همه در داخل منطقه فهمیدند که ضمن حمایت از مردم غزه عملا در غیرانسانی‌ترین جنگی که انسان دیده درگیر نشوند. اما الان اسرائیلی‌ها دارند از خطوط جدیدی عبور می‌کنند به نظر من و هر چشم‌انداز اینکه جامعه جهانی این‌ها را بپذیرد را از بین بردند. جامعه جهانی باید هرچه سریع‌تر هرچه می‌تواند بکند تا این درگیری با اسرائیل را متوقف کنند.

آن خط قرمزی که اسرائیل رد کند تا شما وارد جنگ شوید چیست؟

ایران تاکنون از ورود به جنگ خودداری کرده درحالی که اسرائیل عملیات نظامی و تروریستی علیه ایران انجام داده، رهبر حماس را که در مراسم تحلیف شرکت کرده بود ترور کرد. ما معتقدیم که حزب‌الله می‌تواند از خودش دفاع کند. این وظیفه جامعه جهانی است که اسرائیل را محکوم کنند قبل از اینکه حزب‌الله مسائل دفاعی‌اش را به دست خود بگیرد.


 

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها