آیا مداخلات جمیله علم‌الهدی در عزل و نصب‌ها پایان یافته است؟

از نیمه آبان سال قبل که جلیل محبی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، توئیت بحث برانگیزی زد، معلوم شد مداخلات نابجای این خانم در امور دفتر رئیس جمهور و عزل و نصب‌ها بسیار بیشتر از حد طبیعی بوده است. 

آیا مداخلات جمیله علم‌الهدی در عزل و نصب‌ها پایان یافته است؟

دخالت‌های عجیب جمیله علم‌الهدی از زبان سعید محمد

 

سرویس سیاسی مستقل: در دولت شهید رئیسی شایعاتی از مداخله و حضور اعضای خانواده علم‌الهدی در دولت سیزدهم شنیده می‌شد که با توجه به سوابق این‌چنینی درباره برخی روسای جمهور سابق، به این شایعات توجه جدی نشد.

اما از نیمه آبان سال قبل که جلیل محبی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، توئیت بحث برانگیزی زد، معلوم شد مداخلات نابجای این خانم در امور دفتر رئیس جمهور و عزل و نصب‌ها بسیار بیشتر از حد طبیعی بوده است. 

توئیت جلیل محبی با این مقدمه و نیم نگاهی به شایعات عجیب و غریب درباره مداخله و دست اندازی جمیله علم‌الهدی به عرصه اختیارات ریاست جمهوری، حالا می‌توان معنای تاکیداتِ رسانه‌ها بر بانوی اول را دریافت.

عنوان بانوی اول در قانون اساسی ایران تعریف نشده و وظایف مشخصی برای این نقش وجود ندارد.

ولی شایعات تایید نشده خبر از وجود دفتر بانوی اول، در نهاد ریاست جمهوری می‌دهد که همین شایعات در محافل سیاسی می‌گوید وزرای رئیسی موظف به پاسخگویی و فرمان بَری از بانوی اول بوده‌اند. 

امروز  رحمت‌اله بیگدلی روزنامه‌نگار سابق و فعال رسانه‌ای اصلاح طلب خبر از دیدار خود با سعید محمد داده و در شبکه ایکس نوشت:
 

دخالت‌های عجیب جمیله علم‌الهدی از زبان سعید محمد
 

اخیرا جلسه‌ای با سردار سعید محمد داشتم.
آقای محمد می‌گفت: یکی از مشکلات ما در دوران مرحوم رئیسی دخالت‌های عجیب خانم علم‌الهدی در سیاست‌ها و عزل و نصب‌ها بود.
ما اگر می‌خواستیم رئیسی را ببینیم باید اول خانم علم‌الهدی را می‌دیدیم و او را توجیه می‌کردیم.
آقای محمد افزود: من بارها با خانم علم‌الهدی برای ادای برخی توضیحات و توجیه ایشان دیدار داشتم و حسین شمسیان را تحت فشار خانم علم‌الهدی در مناطق آزاد به‌کار گرفتم و وقتی هم فیلم ... کیهان مطرح شد و او را برکنار کردم به‌شدت از سوی رئیسی و خانم علم‌الهدی تحت سؤال بودم که چرا شمسیان را برکنار کرده‌ام؟!
حسین شمسیان از اعضای محوری ستاد انتخاباتی سعید جلیلی بود که حسین شریعتمداری به‌خاطر لو رفتن فیلم ... او وی را از کیهان تعلیق کرد، اما تحت فشار خانم علم‌الهدی و رئیسی در مناطق آزاد سمت گرفت!
شایان ذکر است که سردار سعید محمد به‌خاطر حمایت از دکتر مسعود پزشکیان تحت فشار است و اخیرا با استناد به حمایت او از پزشکیان مانع انتصاب او به سمتی شده‌اند!

حالا باید منتظر بمانیم تا پاسخ سعید محمد، از جانب بیت رئیسی یا دقیقا بیت علم‌الهدی برسد تا بتوانیم این نکات را راستی آزمایی کرده و درباره صحت و سقم آن نظر دهیم. 
 

ضمن اینکه اگر چنین مداخلاتی صحت داشته باشد طبعا وزرای نصب شده توسط بانوی اول باید در مناصب و نهادهای نزدیک به بیت آیت الله علم‌الهدی منتصب شوند درحالیکه عموما وزرا و مقامات دولت سابق جذب ستاد اجرایی فرمان امام شده‌اند و پس از انتشار احکام انتصاب چند تن از وزیران دولت سیزدهم در هیئت‌های مدیره ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعفان و بازتاب‌های رسانه‌ای آن، مسئولان این نهادها تصمیم گرفته‌اند ادامه انتصابات را در سکوت خبری دنبال کنند. 

آنطور که رسانه‌ها می‌گویند لیست منصوبین دولت سیزدهم در ستاد اجرایی به این ترتیب است:

 بذرپاش وزیر سابق راه و شهرسازی رییس هیئت مدیره املاک و مستغلات ستاد اجرایی فرمان امام شد. 

منظور رییس سازمان برنامه و بودجه دولت قبل هم رییس هیئت مدیره هلدینگ مالی و سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی شده است.  

دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور در دولت سیزدهم نیز رییس هیئت مدیره دانش‌بنیان برکت شده است. 

پیش از این مرتضوی وزیر رفاه دولت سیزدهم رییس هیئت مدیره بنیاد برکت و خلجی رییس شورای اطلاع رسانی دولت قبل مشاور فرهنگی اجتماعی رییس ستاد اجرایی فرمان امام شده بودند.

در بنیاد مستضعفان هم ضرغامی وزیر میراث و گردشگری دولت سیزدهم رییس هیئت مدیره هلدینگ گردشگری و تفریحی شد و زلفی گل وزیر علوم دولت قبل رییس هیئت مدیره هلدینگ علمی بنیاد (دانشمند) شد.

 

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها