لزوم توجه پزشکیان به رسانه

دولت پزشکیان از امروز آغاز به کار کرده و لازم است در اولین اقدامات و قبل از آنکه حتی وزیران به رای اعتماد برسند، سیستم رسانه‌ای دولت در اختیار پزشکیان قرار بگیرد.

لزوم توجه پزشکیان به رسانه

پزشکیان به زودی با هجم عظیم توپخانه رسانه‌ای رقیبش روبه رو خواهد شد

 

داوود حشمتی در امتداد نوشت: اگر شما هم در این روزها سری به رسانه‌های دولتی زده باشید متوجه کم کاری آن‌ها در کار رسانه هستید. ایرنا، ایسنا، پاد، صفحات مرتبط با معاون اول، دولت و رئیس جمهور، کاری که در رسانه باید انجام بدهند و بازتاب دهنده وقایع مرتبط با نفرات جدید دولت پزشکان باشند، را از آن‌ها شاهد نیستیم.

اگر شما هم مانند ما دوران حسن روحانی را با همه فراز و نشیب‌ها دنبال کرده باشید حتما تایید می‌کنید که یکی از مهمترین پاشنه آشیل‌های دولت حسن روحانی در عملکرد رسانه‌ای بود و از همین زاویه ضربات زیادی به آن دولت وارد شد.

به عنوان مثال توجه کنید که در اوج تحریم‌ها دولت روحانی توانست پتروشیمی بیدبلند را با سرمایه‌ای بیش از 8 میلیارد دلار ساخته و به پایان برساند، اما هیچ کدام از مردم صدای آن را نشنیدند. پروژه‌ای بزرگ که توانست ایران را در سال آخر دولت حسن روحانی به صادرکننده بنزین تبدیل کند. صادراتی که مقاصد آن از ونزوئلا گرفته تا لبنان و کشورهای منطقه بود.

در مقابل دولت رئیسی مدام از «مصوبات استانی» خود دستاوردسازی می‌کرد. مصوباتی که سرجمع همه آن‌ها یک فاز همان پروژه «بیدبلند» نبود. تفاوت در کجا بود؟ واقعیت این است که دولت روحانی رسانه را دستکم گرفت و در سه سال پایانی دولت با مسدود شدن تلگرام عملا توان ارتباط‌گیری با توده‌های مردم را از دست داد. به علاوه  قرار گرفتن افرادی که وفادار به گفتمان روحانی نبودند در مدیریت‌های رسانه‌ای، روابط عمومی‌ها و سازمان‌های دولتی باعث شده بود تا بیش از آنکه از بیرون از دولت ضربه بخورند، از داخل همان سازمان چهره‌ای بی‌خاصیت ساخته شود.

دولت پزشکیان از امروز آغاز به کار کرده و لازم است در اولین اقدامات و قبل از آنکه حتی وزیران به رای اعتماد برسند، سیستم رسانه‌ای دولت در اختیار پزشکیان قرار بگیرد.

در صورتی که پزشکیان در این امر کوتاهی کند، به راحتی زمین گیر خواهد شد. پزشکیان تا سه ماه اول ممکن است با مخالفت رسانه‌ای جریان رقیب در صداوسیما رو به رو نشود، اما به زودی با هجم عظیم توپخانه رسانه‌ای رقیبش روبه رو خواهد شد. آن روز فرصت جبران وجود ندارد اگر امروز به صورت شبانه روزی در امر رسانه فعالیت نکرده باشید.

 

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها