تلاش برای حضور حداقلی یا تغییر نتیجه احتمالی انتخابات؟ انتخاب دورترین منطقه برای انتخابات ریاست جمهوری در سیدنی و ملبورن

سفارت ایران در استرالیا امروز چهارشنبه در اقدامی عجیب یکی از مناطق دورافتاده را بعنوان محل اخذ رای در سیدنی و ملبورن معرفی کرد. طی چند دهه گذشته همواره صندوق رای در مناطقی مستقر بوده است که یا به طور سنتی محل زندگی ایرانیان بوده یا به محل زندگی ایرانیان نزدیک بوده است ولی اینک محل اخذ رای به یکی از نقاط دورافتاده منتقل شده است

تلاش برای حضور حداقلی یا تغییر نتیجه احتمالی انتخابات؟ انتخاب دورترین منطقه برای انتخابات ریاست جمهوری در سیدنی و ملبورن

روز چهارشنبه سفارت ایران در استرالیا به یکباره محل اخذ رای را از محل سابق به یکی از محلات دورافتاده تغییر داد



به گزارش مستقل آنلاین: سفارت جمهوری اسلامی ایران در استرالیا در یک اقدام عجیب یکی از مناطق دور افتاده را به عنوان محل اخذ رای ریاست جمهوری اعلام کرد.

سفارت ایران در استرالیا امروز چهارشنبه در اقدامی عجیب یکی از مناطق دورافتاده را بعنوان محل اخذ رای در سیدنی و ملبورن معرفی کرد. طی چند دهه گذشته همواره صندوق رای در مناطقی مستقر بوده است که یا به طور سنتی محل زندگی ایرانیان بوده یا  به محل زندگی ایرانیان نزدیک بوده است ولی اینک محل اخذ رای به یکی از نقاط دورافتاده منتقل شده است.

به گزارش ارسالی حتی هفته گذشته نیز در اولین مرحله از انتخابات ریاست جمهوری صندوق رای در یکی از محلاتی بود که فاصله منطقی و قابل قبولی با محل‌های سکونت ایرانیان داشت ولی به یکباره در روز چهارشنبه سفارت ایران در استرالیا محل اخذ رای را از محل سابق به یکی از محلات دورافتاده تغییر داد.

خبرنگار ما در گفت و گو با شماری از ایرانیان مقیم سیدنی و ملبورن گزارش کرده است که این مساله موجب خواهد شد ایرانیان مقیم استرالیا از حق قانونی خود برای رای دادن نتوانتد استفاده کنند.

جمعه روز کاری در استرالیا است و با توجه به مسافت زیاد و ترافیک آخر هفته امکان دسترسی علاقه مندان به رای گیری کاهش پیدا خواهد کرد.
این گزارش حاکی است در حالی که تعداد قابل توجهی از ایرانیان در شهر پرت سکونت دارند، سفارت تمهیداتی برای اخذ رای در این شهر تدارک ندیده است.

تعدادی از ایرانیان مقیم استرالیا در تماس با ما درخواست کرده اند که سفارت جمهوری اسلامی با تغییر محل اخذ رای شرایط مناسب‌تری را برای استفاده ایرانیان از حق شهروندی خود برای انتخابات مهیا نماید.

تعدادی از کشورهای دمکراتیک از انتخابات آنلاین برای حل این مشکل استفاده کرده‌اند. در نبود سیستم انتخابات آنلاین شایسته است سفارت جمهوری اسلامی به سنت همیشگی محل اخذ رای را به یکی از مناطق نزدیک‌تر به محله‌های موسوم به سکونت ایرانیان تغییر دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها