آیا محمد فاضلی و شهاب اسفندیاری را می‌شناسید؟

تنش و تشنج در برنامه میزگرد فرهنگی دکتر پزشکیان موجب ایجاد ابهامات و سوالات زیادی درباره دو چهره اصلی حاضر در این تشنج شد. درباره این چهره‌ها بیشتر بخوانیم

آیا محمد فاضلی و شهاب اسفندیاری را می‌شناسید؟

شهاب اسفندیاری از نیروهای نزدیک به وحید جلیلی برادر سعید جلیلی است

 

اتفاق عجیب و بی‌سابقه تنش در پخش زنده میزگرد فرهنگی دکتر پزشکیان این سوال را در اذهان ایجاد کرده که شهاب اسفندیاری و محمد فاضلی چه کسانی هستند و سابقه اختلاف این دو در کدام ماجراست؟

 

ابتدا طبق اطلاعات سایت‌ها پیشینه‌ای از هر کدام از این چهره‌ها می‌خوانیم:

 

شهاب اسفندیاری کارشناس میزگرد فرهنگی انتخابات کیست؟
 

شهاب اسفندیاری متولد سال ١۳۵۶ اصفهان است که با شروع فرآیند تبلیغات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به عنوان کارشناس میزگرد فرهنگی انتخاب شد.


فرارو- شهاب اسفندیاری متولد سال ١۳۵۶ اصفهان است که با شروع فرآیند تبلیغات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به عنوان کارشناس میزگرد فرهنگی انتخاب شد. وی هم اکنون ریاست دانشکده صدا و سیما را برعهده دارد. وی از نیروهای نزدیک به سعید جلیلی است.

شهاب اسفندیاری در جریان میزگرد فرهنگی دکتر مسعود پزشکیان اشاره ای به اخراج برخی اساتید متخلف به طور مستقیم محمد فاضلی، یکی از مشاوران پزشکیان را خطاب قرار داد و او را به عنوان یک استاد خاطی و متخلف معرفی کرد که از دانشگاه اخراج شده است. این گفته ها با واکنش بسیار شدید و غیرمنطقی فاضلی مواجه و در نهایت به خروج او از سالن میزگرد منجر شد.

او دانش آموخته کارشناسی کارگردانی سینما و کارشناسی‌ارشد سینما از دانشگاه هنر است و مدرک دکتری خود در رشته «نظریه انتقادی و مطالعات فیلم» را از دانشگاه ناتینگهام انگلستان اخذ کرده است.

او همچنین استادیار دانشکده سینما- تئاتر دانشگاه هنر و از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵ مدیر گروه سینما در این دانشگاه بوده است.

کتاب‌های «سینمای مقاومت»، «اکران فیلم خارجی:فرصت‌ها و تهدید‌ها برای سینمای ملی»، «دیده بان» و «دولت‌ها چگونه به سینما کمک می‌کنند؟» از جمله آثاری است که به اهتمام اسفندیاری، منتشر شده است

 

محمد فاضلی کارشناس همراه مسعود پزشکیان کیست؟

 

اما محمد فاضلی که چهره‌ای فعال در فضای مجازی است و نشست‌های جامعه‌شناسی برگزار می‌کند و پادکست دغدغه ایران را منتشر می‌کند.
محمد فاضلی (زادهٔ ۱۳۵۳) جامعه‌شناس ایرانی و استادیار سابق دانشگاه شهیدبهشتی است. وی همچنین مشاور وزیر نیرو و رئیس سابق مرکز امور اجتماعی منابع آب و انرژی و معاون پژوهشی مرکز بررسی‌های استراتژیک و مدیر شبکه مطالعات سیاست‌گذاری عمومی از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ بود.
پژوهش‌های او عمدتاً دربارهٔ جامعه‌شناسی علم، جامعه‌شناسی شهری و جامعه‌شناسی سیاسی است. او در مقالات و سخنرانی‌های مختلف به نقد سیاست‌ها در حوزه آموزش عالی، محیط زیست، حقوق شهروندی و توسعه پرداخته‌است.
فاضلی نوشته‌های خود را در وبلاگی با نام «دغدغه ایران» منتشر می‌کند و یک کانال تلگرامی و پادکستی هم در کست باکس castbox با همین نام دارد. او در آبان ۱۳۹۵ در برنامه زاویه، تأکید بر مقاله به‌عنوان شاخص اصلی تولید علم را اشتباه دانست. حمیدرضا عریضی به سخنان او در این برنامه واکنش نشان داد.
در پی حادثه پلاسکو، فاضلی خواستار تهیه گزارش ملی پلاسکو شد و یکی از اعضای هیئت ویژه گزارش ملی بررسی حادثه ساختمان پلاسکو بود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها