برای سلبریتی ها و بی حجاب ها مجازات سنگین در نظر گرفتیم

بانکی پور نماینده حامی برخورد با بی حجاب ها اعلام کرد برای سلبریتی ها و افراد بی حجاب مجازات سنگین در نظر گرفته شده.

برای سلبریتی ها و بی حجاب ها مجازات سنگین در نظر گرفتیم

به گزارش مستقل آنلاین، امیرحسین بانکی پور در گفتگو با فارس درباره لایحه حجاب و عفاف گفت:

در بحث جریمه آن چیزی که در فضای صحبت ما بود بعضی از عزیزان ما اصرار داشتند مشخصات همه افراد دادگاه برود و دادگاه ۲۳ میلیون جریمه و کیفری شوند. کمیسیون زیر بار این موضوع نرفت که هرکسی کشف حجاب کند کیفری شود و به دادگاه رجوع داده شود به صلاح نیست و این ۲۳ میلیون مجازات دادگاهی را تبدیل کردیم به ۳ میلیون جریمه‌ای که جنبه کیفری هم ندارد.

وی درباره فرآیند جریمه افراد تشریح کرد:راهی که ما در کمیسیون انتخاب کردیم به‌جای آن مجازات سنگین ۲۳ میلیونی باشد یک جریمه اول معلق و یک جریمه قطعی، با این جریمه مطمئن هستیم که صف این افراد جدا می‌شود با جریمه اول معلق افراد ببینند شناسایی‌شده‌اند برخورد جدی قرار است انجام بگیرد و آن افرادی که این نیت شوم را ندارند و سازمان‌یافته بیرون نیامده‌اند.برای افراد سازمان‌یافته مجازات سنگینی در نظر گرفته‌ایم.

وی با بیان مراحل مختلف جریمه افراد گفت:

آخرین مرحله مجازات که حدوداً ۱۵ پله مجازاتی داریم از پله بالاتر که برای سلبریتی‌هاست تا پایین‌تر می‌آید آخرین پله ما دو ماده از ۴۷ و ۴۹ این مربوط می‌شود به رهگذر که گفتیم از اول هم مجازات نشود یکی از انتقاداتی هم که به این لایحه است که می‌گویند چرا فرد بی‌حجاب را از همان اول مجازات نمی‌کنید. ما می گوییم باید صفشان را جدا کنیم.برای آنکه درگیری اجتماعی ایجاد نشود گفتیم این جریمه‌ها به‌صورت هوشمند از طریق دوربین (عکس) صورت بگیرد.
تمام دستگاه‌ها رو موظف کردیم که دوربینشان را در اختیار فراجا قرار دهند نه‌فقط برای حجاب برای اینکه امنیت داخلی شهرها تأمین شود. لازم بود که دوربین‌های شهر یک نظمی داشته باشد. عکس فرد با دوربین گرفته می‌شود یا از طریق ناظرهای مورد وثوق فراجا این عکس هویت‌یابی می‌شود با سامانه‌های دیگر تقاطع گیری می‌شود که خطا صفر شود و جریمه به‌صورت پیامکی برای فرد ارسال می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها