مشکلات اقتصادی فقط برای شما نیست، در زمان حضرت آدم هم مشکلات اقتصادی وجود داشته

درگیری بشر برای مشکل اقتصادی یک پدیده تازه است یا در تاریخ سابقه دارد؟ در شهر سعدی هستیم؛ چند جای گلستان سعدی از فقر و غنا و درگیری بشریت و جامعه صحبت شده است؟ دشمن می‌گوید الان این طوری شده است اما از نظر تاریخی از روز نخست و حضرت آدم این قصه شروع شد و لذا باید حواسمان باشد که فریبمان ندهند.

مشکلات اقتصادی فقط برای شما نیست، در زمان حضرت آدم هم مشکلات اقتصادی وجود داشته

ایسنا: نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با یادآوری اینکه امروز گرانی بسیار محسوس شده است اما ابعاد مختلف اقتصادی اثرگذار براین شرایط باید روشن شود، خاطرنشان کرد که برای این مهم نیازمند یک اجتهاد و نظریه‌پردازی اقتصادی هستیم.

 

متخصصان برای حل مشکل گرانی راه حل ارائه دهند

او با تاکید بر اینکه باید یک گزارش واقعی از وضعیت اقتصادی ارائه شود که منتهی به نتیجه شود، گفت: نوسانات روزهای اخیر دلار و ‌گرانی‌هایی که موجب ناراحتی مردم شده است را چطوری باید حل کرد؟ این پرسش‌ها نیاز دارد که متخصصان به آن بپردازند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه باید تحلیل مبتنی بر دانش و با آگاهی عمیق برای مردم ارائه شود، گفت: از اساتید دانشگاه شیراز خواستم که پای این کار بیایند. وقتی تحلیل می‌کنیم از اوضاع اقتصاد، وضعیت غیر از آن است که رسانه‌های معاند می‌گویند.

آیت‌الله دژکام افزود: نمی‌خواهیم بگوییم که همه چیز خوب است اما تحلیل بر مبنای واقعیت و آمار چیز دیگری می‌گوید. خواهشم این است که برای اینکه روال شود باید بیش از این تحلیل انجام شود تا مردم‌ واقعیت‌های اقتصادی کشور را بدانند.

نماینده ولی‌فقیه در فارس اضافه کرد: درگیری بشر برای مشکل اقتصادی یک پدیده تازه است یا در تاریخ سابقه دارد؟ در شهر سعدی هستیم؛ چند جای گلستان سعدی از فقر و غنا و درگیری بشریت و جامعه صحبت شده است؟ دشمن می‌گوید الان این طوری شده است اما از نظر تاریخی از روز نخست و حضرت آدم این قصه شروع شد و لذا باید حواسمان باشد که فریبمان ندهند.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه اگرچه امروز و بخاطر فلان شرایط، مشکلات اقتصادی را درست کردند اما این دعوای طولانی تاریخ بشر است و باید برای حل آن تلاش کنیم، گفت: متخصصان در اقتصاد باید بر مبنای نیازهای کشور نظریه‌پردازی جدید کنند و این نظریه‌پردازی اگر انجام نشود هیچ وقت به سمت حل مسئله نخواهیم رفت.

او اضافه کرد: حتی خود آمریکایی و اروپایی‌ها هم به دنبال حرف تازه هستند و لذا باید با یک سخن تازه و متناسب با وضع کشور و جامعه خودمان به حل مسئله بپردازیم.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه مطالبه ما از جامعه علمی و دانشگاهی این است که نظریه علمی و جدید دهند، گفت: از دولت هم خیلی صمیمانه درخواست می‌کنیم که اقدامات فوری و فوتی را از دست ندهند کار جهادی برای بهبود وضع اقتصاد را معطل نباید بگذارند و با جدیت کار کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس، خاطرنشان کرد: در بحث دلار هم دولت بزرگترین عرضه کننده دلار است و به جای اینکه معطل دلال وصراف باشد باید خود دولت میدان‌داری کند و مردم هم از اقدامات جهادی دولت حمایت خواهند کرد.

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها