سونامی امیکرون کشور را گرفت

اُمیکرون در بسیاری از استان‌های کشور به سویه غالب تبدیل شده است و در برخی از استان‌ها نیز در حال تبدیل شدن به سویه غالب کروناست.

سونامی امیکرون کشور را گرفت

سونامی امیکرون کشور را گرفت

 

علی اکبری ساری، رئیس مؤسسه ملی تحقیقات سلامت درباره چگونگی روند افزایشی شیوع سویه امیکرون توضیح داد: اُمیکرون در بسیاری از استان‌های کشور به سویه غالب تبدیل شده است و در برخی از استان‌ها نیز در حال تبدیل شدن به سویه غالب کروناست.

به طوری که در حال حاضر در بسیاری از شهرها بیش از ۵۰ درصد از موارد شناسایی شده مبتلا به کرونا درگیر سویه امیکرون هستند، حتی در برخی از شهرها میزان مبتلایان به اُمیکرون بالاتر از این میزان است.

توئیت بهرام عین اللهی

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۳۰۰۰ فرد مبتلا به اُمیکرون در کشور شناسایی شده است اظهار داشت: اگر بخواهیم نیم نگاهی به آمارهای ۲ الی ۳ روز قبل کرونا داشته باشیم، به طور کلی در روز سوم بهمن حدود ۵۱۵۰ ابتلای جدید در کشور داشتیم، چهارم بهمن این رقم به ۷۶۹۰ ابتلای جدید و روز بعد از آن یعنی پنجم بهمن ماه این رقم به عدد ۹۳۸۰ ابتلا رسیده است و عملا روزانه حدود ۲ هزار نفر به تعداد افراد شناسایی شده افزوده شده‌اند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: به نظر می‌رسد طی روزهای آینده نیز این روند رو به رشد باشد و طی دو هفته آتی رقم مبتلایان به بالای ۳۰ هزار عدد ابتلا در روز برسد و معنی این موضوع این است که ما به زودی در آستانه پیک ششم کرونا قرار خواهیم گرفت که با سویه امیکرون اتفاق خواهد افتاد. همچنین آمار بستری‌ها هم به همین نسبت افزایش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هم اکنون نیز آمار بستری‌ها در بیمارستان‌ها و در بخش‌ مراقبت‌های ویژه در حال افزایش است گفت: این موضوع علامت خطر مهمی است که ظرف چند هفته آینده اُمیکرون شیوع بالایی پیدا کند.

عضو کمیته علمی مقابله با کرونا در پاسخ به این پرسش که آیا تعداد مرگ و میرها نیز طی روزهای آتی افزایش خواهد یافت توضیح داد: معمولاً چند هفته پس از بالا رفتن آمار مبتلایان آمار تعداد افراد فوتی نیز افزایش پیدا می‌کند اما در خصوص سویه اُمیکرون چند نکته وجود دارد.

رئیس مؤسسه ملی تحقیقات سلامت گفت: بر اساس مطالعات انجام شده پس از گذشت سه ماه از تزریق دُز دوم، میزان آنتی بادی به میزان زیادی کاهش پیدا می‌کند که در اثر آن تعداد مبتلایان و بستری و فوت افزایش خواهد یافت. مطالعات نشان می دهد در صورت تزریق دوز سوم واکسن کرونا ایمنی بدن از ۴۰ الی ۵۰ درصد به ۸۰ تا ۹۰ درصد خواهد رسید و دُز سوم واکسن میزان آنتی بادی و سیستم دفاعی بدن را تقویت خواهد کرد که همین موضوع از میزان ابتلا و بستری و فوت افراد به میزان قابل توجه جلوگیری به عمل می آورد.

 

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها