دولت مخالف توقف واردات خودروهای چینی است

دولت آلمان با اعمال تعرفه و توقف وارداتخودروهای چینی به اروپا مخالف است.

دولت مخالف توقف واردات خودروهای چینی است

به گزارش مستقل آنلاین، خبرگزاری رویترز نوشت:

افراد مطلع روز پنجشنبه به رویترز گفتند آلمان روز جمعه علیه وضع تعرفه های اتحادیه اروپا بر خودروهای برقی چینی رای خواهد داد.

آلمان در اولین رای غیرالزام آور در ماه ژوئیه به پیشنهاد کمیسیون اروپا برای اعمال تعرفه ها ممتنع رای داد، اما از آن زمان صنعت خودروی این کشور صدراعظم آلمان، اولاف شولتز را تحت فشار قرار داده است تا در رای گیری روز جمعه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، موضع متفاوتی با سایر کشورها اتخاذ کند و مخالف این اقدام باشد..

پیشنهاد کمیسیون می تواند اجرا شود مگر اینکه اکثریت واجد شرایط از 15 عضو اتحادیه اروپا که به نمایندگی از 65 درصد از جمعیت اتحادیه اروپا به آن رای منفی دهند، چیزی که احتمال کمی دارد.

رویترز روز چهارشنبه گزارش داد که فرانسه، یونان، ایتالیا و لهستان به آن رای مثبت خواهند داد، که برای اجرای بالاترین اقدامات تجاری اتحادیه اروپا کافی است.

سخنگوی دولت آلمان از اظهار نظر خودداری کرد.

کمیسیون می‌گوید برای مقابله با وام‌های ارزان، زمین و مواد خام و سایر یارانه‌ها، وظایفی لازم است و هدف، ایجاد شرایط برابر است، نه بستن خودروسازان چینی، همانطور که تعرفه 100 درصدی برنامه‌ریزی شده ایالات متحده احتمالاً انجام می‌دهد.

خودروسازان آلمانی که سال گذشته یک سوم فروش خود را در چین انجام دادند، با این تعرفه ها مخالف هستند. آنها نگران اقدامات تلافی جویانه هستند و از درگیری تجاری با دومین شریک تجاری مهم کشور می ترسند.

آی‌جی متال، اتحادیه کارگری قدرتمند آلمان و نمایندگان کارمندان خودروسازان بزرگ این کشور در بیانیه‌ای در روز پنجشنبه گفتند که آلمان باید علیه تعرفه‌ها رای دهد.

آنها در بیانیه مشترک خود گفتند: "ما به صراحت می گوییم: تعرفه ها رویکرد اشتباهی است زیرا رقابت پذیری صنعت خودرو اروپا را بهبود نمی بخشد."

 

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها