موضع روسیه در مسئله زنگزور بررسی شود/ روسیه، ترکیه و آذربایجان به دنبال دورزدن ایران!

دسیسه‌ای برای تصاحب زنگزور / مثلث روسیه - ترکیه - آذربایجان برای دورزدن ایران!

موضع روسیه در مسئله زنگزور بررسی شود/ روسیه، ترکیه و آذربایجان به دنبال دورزدن ایران!

یک دیپلمات و سفیر سابق گفت: باید دید جنجالی که بر سر کریدور زنگرور به پا شده واقعی و بر پایه اطلاعات درست است یا فقط افرادی خواسته یا ناخواسته به آن دامن زده‌اند.

محمدحسن قدیری ابیانه در گفتگو با خبرفوری اظهار داشت: قطعا ارمنستان موافق واگذاری سرزمین خود نیست اما حتی اگر ارمنستان رضایت دهد ایران به این موضوع رضایت نمی‌دهد و نیروی نظامی ما برای اینکه این راه را باز نگه دارد کفایت می‌کند.

وی افزود: ایجاد راه ترانزیتی به معنی واگذاری آن نیست و مانع عبور ایران از منطقه زنگزور و ارتباط با کشورهای غربی نیست.

قدیری ابیانه ادامه داد: حق ارمنستان است که در کشورش جاده ترانزیتی ایجاد کند و حدس می‌زنم که روسیه چنین موضوعی را مطرح کرده باشد هرچند که ایران با این امر مخالف است.

او خاطر نشان کرد: آذربایجان نسبت به منطقه زنگزور ادعا دارد و آذربایجان و ترکیه می‌خواهند باهم این منطقه را تصاحب کنند تا ایران متضرر شود و خودشان سود ببرند.

این دیپلمات و سفیر سابق  ادامه داد: وقتی آذربایجان چشم طمع به خاک ارمنستان و مخصوصا زنگزور دارد، امکان ترانزیت کالا از طریق آنجا می‌تواند عاملی برای سواستفاده آذربایجان و ترکیه باشد و باید مراقب باشیم.

او افزود: موضع روسیه در مسئله زنگزور باید به صورت دقیق بررسی شود زیرا بین واگذاری زنگزور به آذربایجان با این مسئله که در حاکمیت ارمنستان جاده ترانزیتی بین شرق و غرب در قسمت زنگروز ایجاد شود، تفاوت وجود دارد.

منبع: خبر فوری

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها