زمستان سخت در انتظار خاورمیانه؛مصر بدبنال ذخیره سوخت

با به پایان رسیدن فصل تابستان و انتظار زمستان سخت،دولت مصر بدنبال ذخیره سوخت برای گرم کردن کشور است.

زمستان سخت در انتظار خاورمیانه؛مصر بدبنال ذخیره سوخت

به گزارش مستقل آنلاین، الشرق الاوسط نوشت:

بلومبرگ گزارش داد که مصر برای اولین بار پس از سال ها به دنبال محموله های زمستانی گاز طبیعی مایع است که نشان دهنده کمبود انرژی است.

به گفته افراد مطلع، شرکت دولتی جنرال پترولیوم مصر یکی از بزرگترین مناقصه های خود را صادر کرد که در آن 17 محموله برای پایانه واردات شناور در عین سخنه و سه محموله دیگر به عقبه در همسایگی اردن تحویل داده شد. مشاهدات از جامعه مصر حاکی از این است که قاهره به دنبال تحویل از اکتبر تا دسامبر است.

دفتر نخست وزیر مصر روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد، در همین حال، منطقه اقتصادی کانال سوئز در مصر قراردادهایی به ارزش 1.067 میلیارد دلار مرتبط با چندین پروژه برای تولید محصولات شیمیایی و غذایی و اجزای انرژی تجدیدپذیر در نشست چین و آفریقا امضا کرد.

در اخبار اقتصادی دیگر، بانک مرکزی مصر همانطور که انتظار می رفت نرخ بهره یک شبه خود را متوقف کرد و گفت که فشارهای تورمی کاهش یافته است اما رشد اقتصادی کاهش یافته است.

این بانک در بیانیه ای اعلام کرد که نرخ وام 28.25 درصد باقی مانده است در حالی که نرخ سپرده 27.25 درصد است.

این سومین باری بود که پس از افزایش 600 واحدی (bps) در 6 مارس، زمانی که توافقنامه حمایت مالی 8 میلیارد دلاری با صندوق بین المللی پول امضا کرد، نرخ بهره را بدون تغییر رها کرد.

 

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها