بزرگترین خودروساز اروپا در آستانه تعطیلی

شرکت فولگس واگن اعلام کرد به دلیل رقابت فشرده و نیز عدم سوددهی،در آستانه ورشکستگی است.

بزرگترین خودروساز اروپا در آستانه تعطیلی

به گزارش مستقل آنلاین،خبرگزاری رویترز نوشت:

بزرگترین اتحادیه آلمان متعهد شد برای مقابله با تهدید مدیریت فولکس واگن مبنی بر تعطیلی کارخانه های داخلی (برای اولین بار در تاریخ خود) و انحلال قریب الوقع این مجموعه قدیمی، از هیچ تلاشی فروگذار نکند، از جمله اقداماتی که برای مقابله با تعطیلی این مجموعه قرار است انجام شود کاهش روزها و ساعات کاری این کارخانه است.

فولکس واگن (VOWG_p.DE)، دوره ای جدید را شروع می کند،روز دوشنبه اعلام کرد که در حال بررسی برداشتن گامی بی سابقه برای بستن کارخانه ها در آلمان و پایان دادن به ضمانت های شغلی در شش کارخانه خود در راستای تعمیق کاهش 10 میلیارد یورویی (11 میلیارد دلاری) است.

کریستین بنر، رئیس اتحادیه صنایع آلمان ، در پاسخ به این سوال که آیا اتحادیه یک هفته چهار روزه را به عنوان یک گزینه جایگزین در نظر می گیرد، گفت که این "قابل تصور است". او گفت: "ما از هر ایده و برنامه ای برای جلوگیری از تعطیلی فولکس واگن استفاده میکنیم."

او افزود، با این حال، ارائه پیشنهادات دقیق بدون اطلاعات بیشتر در مورد راه‌حل‌هایی که شرکت پیشنهاد می‌کند، غیرممکن بود. بنر گفت: "ما به ایده های آینده نگر که بتوان فولکس واگن را به دوره طلایی خود بازگرداند نیاز داریم." او تصریخ کرد که فولکس واگن قبلاً از شرایط سخت جان سالم به در برده است.

مدیران این خودروساز روز چهارشنبه در یک جلسه با حضور حداکثر کارکنان در ولفسبورگ گفتند که «شاید یک یا دو سال» فرصت دارد تا این برند،خود را برای زنده ماندن از برقی شدن تغییر دهد.

این غول خودروسازی با چشم‌انداز ناامید کندده ای از چالش‌ها از جمله کاهش تقاضا برای خودروها و به‌ویژه خودروهای برقی، افزایش رقابت از سوی چین و ساختار پیچیده حاکمیتی مواجه است که برخی سرمایه‌گذاران و تحلیل‌گران می‌گویند که تصمیم‌گیری را در مواقع بحران کند می‌کند.

مدیر عامل گروه فولکس واگن، اولیور بلوم، به روزنامه تجاری آلمانی Handelsblatt گفت که محیط اقتصادی اروپا برای تولید خودرو به طور قابل توجهی سخت تر شده است، به ویژه برای برند فولکس واگن که تحت تأثیر تغییر ساختار قرار خواهد گرفت.

 

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها