تغییرات اقلیمی منجر به نابودی آمازون و کشته شدن صدها نفر شد

افزایش دمای کره زمین موجب شده بخش های عمده جنگل آمازون حریق آتش شود.

تغییرات اقلیمی منجر به نابودی آمازون و کشته شدن صدها نفر شد

به گزارش مستقل آنلاین، روزنامه گاردین نوشت:

گرمای بی‌امان در بخش‌هایی از برزیل در این هفته با دمای حدود 5 تا 10 درجه سانتی‌گراد بالاتر از میانگین سال‌های 1991 تا 2020 ادامه خواهد داشت.

دمای روز در بخش‌هایی از غرب برزیل به 35 تا 40 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و شهرهایی مانند بلو هوریزونته، برازیلیا و مانائوس را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این گرمای شدید احتمالا تا هفته آینده ادامه خواهد داشت و در نقاطی دمای بالای 40 درجه سانتیگراد ممکن است.

این گرما خطر آتش‌سوزی‌هایی را که در بخش‌هایی از برزیل، به‌ویژه جنگل‌های بارانی آمازون، ساوانا سرادو، تالاب‌های پانتانال و ایالت جنوبی سائوپائولو در حال گسترش است، افزایش می‌دهد. گزارش‌های محلی می‌گویند که این آتش‌سوزی‌ها با دمای بالا، بادهای شدید و رطوبت نسبی کم تشدید شده‌اند و سائوپائولو و آمازون بدترین فصل آتش‌سوزی در دهه‌های اخیر را تجربه کرده‌اند.

طی هفته گذشته، 2700 آتش سوزی در ایالت سائوپائولو رخ داده است و مقامات می گویند که 146000 هکتار در اثر آتش سوزی از بین رفته است. بزرگترین گروه شکر برزیل، Raizen SA، تخمین زده است که حدود 1.8 تریلیون تن از نیشکر آن تحت تأثیر آتش سوزی قرار گرفته است، که حدود 2٪ از کل محصول پیش بینی شده برای سال است.

مردم منطقه از سرفه، احساس سوزش در پشت گلو و قرمزی چشمان خود در اثر دود در منطقه خبر داده اند.

بر اساس گزارش اداره ملی اقیانوسی و جوی، بین 1 ژانویه تا 27 آگوست امسال 53620 نقطه آتش سوزی در آمازون رخ داده است که 83 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

بخش‌هایی از آفریقا در طول این هفته با بارش‌های شدید و رعد و برق و رعد و برق به طور غیرعادی بارندگی را تجربه خواهند کرد. با گسترش از غرب دور از جمله کشورهایی مانند سیرالئون و گینه به شرق، از جمله سودان و اریتره، تا جمعه تا 100 میلی متر بارندگی به طور گسترده از جمله در بخش هایی از صحرا پیش بینی می شود.

با این حال، نزدیک به 150 تا 200 میلی متر به صورت محلی، به ویژه در شمال مالی، نیجر و شمال نیجریه امکان پذیر است. نیمه شمالی مالی معمولا کمتر از 200 میلی متر بارندگی سالانه دریافت می کند، بنابراین تنها در این هفته می تواند نیمی از سال بارندگی داشته باشد.

در حال حاضر، حداقل 170 نفر در سراسر نیجریه به دلیل حوادث مربوط به سیل در دو هفته گذشته کشته و نزدیک به 2000 زخمی شده اند. بر اثر انفجار سد در سودان دست کم 60 نفر کشته شدند. سیل در نیجر، چاد و بورکینافاسو نیز خسارت قابل توجهی به بار آورده است.

 

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها