اوکراین از این پس با سلاح های آمریکایی به روسیه حمله می کند

دولت اوکراین اعلام کرد از این پس با سلاح و مهمات آمریکایی به خاک روسیه حمله می کند.

اوکراین از این پس با سلاح های آمریکایی به روسیه حمله می کند

به گزارش مستقل آنلاین،خبرگزاری رویترز نوشت:

رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز سه‌شنبه گفت که استفاده از سلاح‌های غربی برای حمله به داخل روسیه تصمیمی حیاتی است که بر هوانوردی تاکتیکی مسکو و توانایی آن برای عملیات در مناطق مرزی تأثیر می‌گذارد.

به دنبال فشار اوکراین و برخی از متحدان اروپایی آن، ایالات متحده هفته گذشته موافقت کرد که سیاست خود را تغییر دهد و به کی‌یف اجازه دهد تا به عنوان بخشی از کارزار خود برای دفع تهاجم تمام عیار روسیه، با سلاح‌های غربی به داخل روسیه حمله کند.

کیف گفت که این گام به عقب راندن پیشروی های روسیه و دفاع بهتر از قلمرو در شمال شرقی منطقه خارکف کمک می کند.

آندری یرماک در کانال تلگرامی خود گفت: «اجازه استفاده از سلاح های غربی در خاک فدراسیون روسیه یک تصمیم حیاتی است.

این امر بر هدایت جنگ، برنامه ریزی اقدامات ضد تهاجمی تأثیر می گذارد و توانایی روس ها برای استفاده از نیروهای خود در مناطق مرزی را تضعیف می کند.»

یرماک گفت که این تصمیم همچنین به دفع بهتر حملات هوایی روسیه کمک می کند.

اوکراین بارها کریمه اشغالی را که روسیه در سال 2014 ضمیمه آن کرد، با تسلیحات ساخت غرب هدف قرار داده است.

اما کی‌یف که در میدان نبرد به‌شدت مسلح بود و در میدان جنگ پیشی‌گرفته بود، از واشنگتن درخواست کرده بود که به آن اجازه دهد با سلاح‌های ساخت آمریکا به اهدافی در خاک روسیه حمله کند، زیرا مسکو جبهه جدیدی را در شمال شرقی منطقه خارکف راه‌اندازی کرد.

خارکف، دومین شهر بزرگ کشور با حدود 1.3 میلیون نفر جمعیت، تنها حدود 30 کیلومتر با مرز روسیه فاصله دارد.

مقامات دولت ایالات متحده می گویند که تصمیم اخیر به طور محدود برای نبرد در منطقه خارکف اتخاذ شده است. آنها می گویند که به کیف اجازه می دهد از تسلیحات تهیه شده توسط ایالات متحده برای شلیک به نیروهای روسی که از آن سوی مرز "به آنها حمله می کنند یا برای حمله به آنها آماده می شوند" استفاده کند.

اوکراین همچنین در تلاش است تا تسلیحات خود را - عمدتاً با تمرکز بر هواپیماهای بدون سرنشین - برای هدف قرار دادن اهداف در داخل روسیه توسعه دهد. برخی پهپادهای اوکراینی تأسیسات نفتی و اهداف نظامی روسیه را صدها کیلومتر دورتر از مرز مورد حمله قرار دادند.

یکی از عمیق‌ترین حملات پهپادی، حمله به ایستگاه راداری دوربرد در شهر اورسک بود که در 1800 کیلومتری مرز اوکراین قرار دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها