آقایان همان اشتباهی را مرتکب می‌شوند که در انتخابات سال دوم خرداد ۷۶ مرتکب شدند

آقایان همان اشتباهی را مرتکب می‌شوند که در انتخابات سال دوم خرداد ۷۶ مرتکب شدند و به اقبال پرشور جامعه از سیدمحمدخاتمی انجامید.

آقایان همان اشتباهی را مرتکب می‌شوند که در انتخابات سال دوم خرداد ۷۶ مرتکب شدند

جواد امام سخنگوی جبهه اصلاحات در توییتر نوشت: 

طی دو روز گذشته به نام مصوبه شورای تأمین از برگزاری بسیاری از برنامه‌های سخنرانی در ستادهای انتخاباتی دکتر پزشکیان در شهرستان‌های مختلف از جمله همدان،‌ساوه، اراک، خوی،‌ رباط کریم و ... جلوگیری شده است. 

البته جلوگیری از سخنرانی‌ها به بهانه‌های مختلف امر جدیدی نیست. آن چه جدید است، جلوگیری از سخنرانی‌های انتخاباتی است که در دوره‌های انتخاباتی گذشته سابقه نداشته است.

زیرا مطابق قانون نامزدهای انتخاباتی و اعضای ستادشان از حق تبلیغ و معرفی دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود برخوردارند و فرض بر این است که فعالیت‌های انتخاباتی به افزایش شور و هیجان انتخاباتی و در نتیجه مشارکت مردم کمک می‌کند.

ایجاد محدودیت‌های مذکور در شرایطی که تمامی نظر سنجی‌ها از رشد چشمگیر آرای دکتر پزشکیان خبر می‌دهند، معنای روشنی دارد. ظاهراً روند افزایش اقبال عمومی به دکتر پزشکیان عده‌ای را نگران کرده است. این نگرانی از سوی رقبای دکتر پزشکیان نه قابل کتمان است و نه امری غیر طبیعی اما این نگرانی و در نتیجه اقدام از سوی دولت و شوراهای تأمین که علی القاعده باید نسبت به نامزدهای انتخاباتی موضعی بی طرف داشته باشند، مغایر با قانون و ناقض اصل بی‌طرفی است و فضای ناعادلانه و غیر منصفانه انتخابات را ناعادلانه‌تر و غیر منصفانه تر می‌کند و قابل پذیرش نیست. 

ستاد دکتر پزشکیان تخلفات مذکور را به ستاد برگزاری انتخابات وزارت کشور منعکس کرده و می‌کند.

اما فارغ از اقدامات قانونی مذکور معتقدیم اعمال این گونه محدودیت‌ها و لغو سخنرانی‌های اعلام شده بر افکار عمومی نتیجه عکس داشته و جامعه را به مشارکت در انتخابات و افزایش آرای دکتر پزشکیان ترغیب می‌کند. 

آقایان همان اشتباهی را مرتکب می‌شوند که در انتخابات سال دوم خرداد ۷۶ مرتکب شدند و به اقبال پرشور جامعه از سیدمحمدخاتمی انجامید./جماران

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها