مروت پزشکیان/ پزشکیان هیچ تقلایی برای کسب رأی و خودنمایی و ریا و خوب‌نمایی ندارد

نوع دفاع پزشکیان از برخی حقوق زنان و نقدش بر گشت ارشاد، نمونه از این ادعاست. کلام او بیش از آن که حقوقی یا سیاسی و مصلحت طلبانه به معنای مثبت باشد، لحن و منشایی وجدانی و از سر مروت و بیزاری از ظلم را نشان می‌دهد. در مناظره‌ها هم به وضوح نشان داد که از همه داشته و توانش برای از میدان به در کردن رقبا استفاده نمی‌کند. در واقع اصولی دارد که از بردن انتخابات برایش مهم‌تر است.

مروت پزشکیان/ پزشکیان هیچ تقلایی برای کسب رأی و خودنمایی و ریا و خوب‌نمایی ندارد

پزشکیان اصولی دارد که از بردن انتخابات برایش مهم‌تر است

 

حسین نورانی‌نژاد/ سخنگوی حزب اتحاد ملت

گذشته از تحلیل و چارچوب فکری که افرادی را مجاب به رای دادن و انتخاب کاندیدایی بکند یا نکند، یک ویژگی متمایز و شاخص پزشکیان در حد شناختی که روزهای تبلیغات و مناظره‌ها از او به دست داده و در برخی مواضع پیشین او هم پیداست، میل بیشتری برای رأی به او ساخته است.

از واژه‌های جنسیت‌زده مرد و نامرد استفاده نمی‌کنم؛ در یک کلام، او با مروت است. در شرایطی که سیستم و قوانین بر ساختار حاکمیت کافی ندارند، نقش ویژگی‌های شخصی اهمیت بیشتری می‌یابد. گزافه نیست اگر جدای از صورت‌بندی سیاستمداران بر اساس باورهای فکری و گفتمانی و تبار، آن‌ها را به دو دسته با مروت و بی مروت تقسیم کنیم.

بسیاری از بی‌اخلاقی‌ها و تضییع حقوق و زورگویی‌ها را یک وجدان بیدار و مرام بامروت و آزادگی در منش می‌تواند مانع شود.

نوع دفاع پزشکیان از برخی حقوق زنان و نقدش بر گشت ارشاد، نمونه از این ادعاست. کلام او بیش از آن که حقوقی یا سیاسی و مصلحت طلبانه به معنای مثبت باشد، لحن و منشایی وجدانی و از سر مروت و بیزاری از ظلم را نشان می‌دهد.

در مناظره‌ها هم به وضوح نشان داد که از همه داشته و توانش برای از میدان به در کردن رقبا استفاده نمی‌کند. در واقع اصولی دارد که از بردن انتخابات برایش مهم‌تر است.

بر این باورم که چنین ویژگی برجسته و کمیاب در عالم سیاست، بیش از بسیاری نظریات انتزاعی یا لفاظی‌ها و حتی تعلق به گروه‌ها و جناح‌ها می‌تواند در بزنگاه‌ها به داد مردم برسد. این یک برداشت برآمده از شخصیت اوست که مرام و مروتی دارد که مانع بسیاری از تبعیض‌ها و زورگویی‌ها و ستم‌ها در صورت حضور در ریاست جمهوری خواهد شد. با وجود موانع ساختاری و رویه‌ها و موانع فراوان دیگری که امید به حل فوری و حتی چشمگیر مسائل در دولت فرضی پزشکیان را منتفی می‌کند و صرفا بهبود به جای بدتر شدن اوضاع را تمهید می‌کند، به شخص او که هیچ تقلایی برای کسب رأی و خودنمایی و ریا و خوب‌نمایی نداشته، در حد این انتظارات می‌توان اعتماد کرد. بعید است که مرام و مروت او و شاگردی که در مکتب امیرالمومین و نهج البلاغه با رویکرد انسانی داشته، مانع بسیاری از شرور رایج و بسط خیر و دفاع از حق مظلومین و محذوفین نشود.

منبع یادداشت روزنامه اعتماد است 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها