وزارت بازرگانی چین از مردم خواست غذا و آذوقه ذخیره کنند

دولت چین ساعاتی قبل از مردم درخواست کرده که غذا و احتیاجات ضروری خود را تا قبل از شروع زمستان حتما ذخیره سازی و انبار کنند! برخی کارشناسان این موضوع را به احتمال شیوع ویروس جدیدی نسبت میدهند! برخی به احتمال وقوع طوفان تورمی جهانی مربوط میدانند و برخی حتی به احتمال وقوع جنگ با امریکا بر سر تایوان!

وزارت بازرگانی چین از مردم خواست غذا و آذوقه ذخیره کنند

مقامات چینی از وزارت بازرگانی (MOFCOM)، استان‌های جیانگ سو و شاندونگ چین شرقی روز سه‌شنبه پس از اطلاعیه‌های رسمی در مورد ذخیره مایحتاج روزانه و توصیه‌های اضطراری خانگی که باعث گمانه‌زنی‌های گسترده‌ای شد که آنها را به سؤال تایوان مرتبط می‌کند، توضیحاتی ارائه کردند و گفتند که این اطلاعیه‌ها بخشی از تلاش های منظم دولت برای کمک به ساکنان برای آماده شدن برای شرایط اضطراری احتمالی است.

این فراخوان پس از آن اعلام شد که دولت تصمیم گرفت با موج محدود همه‌گیری که در کشور دیده شده مبارزه کند و احتمال می‌رود به دلیل محدودیت‌های وضع شده در این راستا، در زنجیره تامین مواد غذایی نیز اختلال‌هایی بوجود آید.

گفته شده با توجه به نزدیک شدن زمان بازی‌های المپیک زمستانی پکن که قرار است فوریه ۲۰۲۲ برگزار شود، دولت چین نگران شیوع دوباره کووید۱۹ است.

 

چین

https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-11-02/chinese-warning-to-stock-food-causes-worried-online-chatter

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها