ریزش ۵هزار واحدی شاخص کل؛ نور امید سهامداران خاموش شد

شاخص کل بورس در در چهارمین روز معاملاتی هفته با کاهش بیش از ۵هزار واحدی به سطح ۲میلیون و ۳۲هزار رسید تا امیدهای سهام‌داران بازهم رو به ناامیدی بگذارد.

ریزش ۵هزار واحدی شاخص کل؛ نور امید سهامداران خاموش شد

به گزارش چندثانیه، بورس در چهارمین روز معاملاتی هفته شروعی کم رمق و کاملا قرمز پوش داشت به گونه‌ای که در همان لحظه‌های ابتدایی معاملات ۷۰درصد نمادهای بازار منفی شدند. 

شروع منفی بورس با خروج پول حقیقی از بازار آغاز شد و در کمتر از یک ساعت بیش از ۶۱میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

 در ساعات میانی معاملات صف فروش نسبت به ساعات اولیه افزایش یافت و ۲۶۵صف فروش به ارزش بیش از ۵۸۰میلیارد تومان در برابر ۶۸صف خرید به ارزش کمتر از ۲۳۰میلیارد تومان تشکیل شد. 

در پایان معاملات، شاخص کل با کاهش بیش از ۵هزار واحدی به سطح ۲میلیون و ۳۲هزار رسید که با آغاز موج خروج حقیقی‌ها از بازار را نشان می‌داد. 

در جریان معاملات امروز، نمادهای فملی، فولاد، وبملت،شپنا،شستا و خودرو در صدر منفی‌سازان شاخص کل بودند

طی معاملات امروز بازار سرمایه، گروه‌های شیمیایی، فلزات اساسی و خودرو به ترتیب با ارزش معامله۱۴۲، ۱۳۶و ۱۲۸ میلیارد تومان برترین صنایع امروز بازار سهام بودند. 

ارزش معاملات خرد به رقم ۲۱۱۸میلیارد تومان رسید و حجم معاملات خرد ۴.۷ میلیارد برگه سهم شد. 

در جریان معاملات امروز ۲۰۷ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد، با سرخ پوشی ۷۹درصد نمادها تعداد نمادهای مثبت ۱۷۷و تعداد نمادهای منفی ۶۴۴ شد. 

نمادهای خفولا، ثفارس، ثامان، کقزوی، شاراک، شلرد و شساخت بیشترین ارزش صف فروش را داشتند و برای نمادهای ونوین، پترول،حفارس،کرومیت، کیشیر، تپسی،پارسیان و ختراک بیشترین صف خرید تشکیل شد.

کارشناسان براین باورند که در شرایط فعلی بهتر بود پیشنهاد تغییر ضریب اهرمی نمی‌شد، به  این دلیل که برای تغییر ضریب اهرمی، صندوق‌های اهرمی باید حدود ۳همت سهم بفروشند و در شرایط کنونی بازار چنین موضوعی قابلیت اجرایی ندارد./چندثانیه اقتصاد

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها