بهترین سبد ارز دیجیتال در سال 2024

در این نوشته، پیشنهاد کردیم که در سبد رمز ارزی خود ارزهای بیت کوین، اتریوم، تون‌کوین، نات‌کوین و تتر را با نسبت مشخص نگهداری کنید. همچنین پیش از آن فاکتورهای مهم و تاثیر گذار بر روند بازار رمز ارزها را بررسی کردیم. با ما همراه باشید با معرفی بهترین سبد ارز دیجیتال در سال 2024:

 

در این نوشته، پیشنهاد کردیم که در سبد رمز ارزی خود ارزهای بیت کوین، اتریوم، تون‌کوین، نات‌کوین و تتر را با نسبت مشخص نگهداری کنید. همچنین پیش از آن فاکتورهای مهم و تاثیر گذار بر روند بازار رمز ارزها را بررسی کردیم. با ما همراه باشید با معرفی بهترین سبد ارز دیجیتال در سال 2024:

نکات تاثیرگذار در چینش سبد سرمایه گذاری 2024

برای این که در سال 2024 -و احیاناً 2025- بتوانید یک سرمایه گذاری موفق در حوزه رمز ارزها را تجربه کنید، باید به فاکتورهای کلان سیاسی، اقتصادی و فاکتورها مهم در روند بازار رمز ارزها توجه کنید.

تنها با در نظر گرفتن این فاکتورها است که می‌توانیم بگوییم ریسک سرمایه گذاری برای شما بهینه شده است.

انتخابات آمریکا

تصویری از ترامپ و بایدن در بازی قدرت

پر واضح است که یکی از مهمترین اتفاقات سیاسی در سال 2024، انتخابات آمریکاست، رخداد سیاسی که بیشترین تاثیر را بر بازارهای مالی خواهد گذاشت.

در این سال تعیین می‌شود که کدام جبهه فکری در کاخ سفید حاکم خواهند شد،

جبهه فکری حامی بیت کوین (لیبرال‌ها) یا جبهه فکری مخالف بیت کوین (دموکرات‌ها).

تا همین هفته پیش، با وجود بایدن در رقابت ریاست جمهوری، پیروزی لیبرال‌ها و ترامپ قطعی بود. با آمدن کالاما هریس کمی شانس لیبرال‌ها برای رسیدن به قدرت کمتر شده است.

اما همانطور که اشاره کردیم، باز هم شانس اصلی با لیبرال‌هاست و این نشانه‌ای است برای این که روزهای خوبی برای بیت کوین و دیگر رمز ارزها در راه است!

سال بعد از هاوینگ

تصویر نمودار هاوینگ بیت کوین

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، در سال بعد از هر هاوینگ بیت کوین، بیت کوین رشد عجیب و غریبی را تجربه کرده است، اتفاقی که بعد از هاوینگ 2024 تاکنون نیفتاده است و همه چشم‌ها خیره به انتهای سال 2024 و اوایل سال 2025 است.

ترند تلگرام

احتمالا در جریان غوغایی که نات کوین (NotCoin) و بعد از آن همستر کامبت به پا کرده‌اند هستید. ترندی که بازی‌های تلگرامی ایجاد کردند چنان قدرتمند بود که توانست بر همه ترندهای قدرتمند دیگر بازار تاثیر بگذارد و توجه همه جهان را به خود جلب کند.

همچنین در کنار ماجرایی ایردراپ‌های تلگرامی، خود ارز دیجیتال TON که به صورت رسمی متعلق به شبکه TON است هم به عنوان یکی از موفق‌ترین و آینده دارترین ارزهای دیجیتال بازار شناخته شد.

تلگرام برای این که پلتفرم خود را گسترده‌تر کند، قرار است روز به روز کاربرد این ارز دیجیتال را بیشتر و بیشتر کند.

ETF های اتریوم

اتریوم، دومین ارز دیجیتال بازار -از لحاظ حجم مارکت- و مهمترین بلاکچین کاربرد محور در کل اکوسیستم است.

به تازگی زمزمه‌های صندوق‌های قابل معامله (ETFs) اتریوم به واقعیت تبدیل شده و قرار است در آینده خیلی نزدیک، این ETFها به صورت رسمی در بورس آمریکا معامله شوند.

این خبر به معنای ورود بخش بزرگی از سرمایه گذاران نهادی و شرکت‌های چندملیتی سرمایه گذاری به بازار رمز ارزهاست که تاکنون به خیال کاربردی نبودن بیت کوین در ETFهای آن سرمایه‌گذاری نمی‌کردند؛ اما الان با آمدن اتریوم، ممکن است نظرشان عوض شود و بر روی ETFهای اتریوم سرمایه گذاری کنند.

معرفی بهترین سبد ارز دیجیتال در سال 2024

نسبت سبد سهام

با توجه به فاکتورهایی که در بخش قبل به آن‌ها اشاره کردیم، سبد زیر را به عنوان سبد ارز دیجیتال پیشنهادی برای سال 2024 می‌توانیم ارائه کنم:

  1. 40 درصد بیت کوین (BTC)
  2. 20 درصد تتر (USDT)
  3. 20 درصد تون کوین (TON)
  4. 10 درصد نات کوین (NOT)
  5. 10 درصد اتریوم (ETH)

اما علت وزن دهی بالا چیست؟ چرا باید 40 درصد بیت کوین در سبدتان باشد نه 40 درصد نات کوین؟ در ادامه هر ارز و فاکتورهای تاثیر گذار برای خرید آن را توضیم می‌دهیم.

بیت کوین (BTC)

بیت کوین نماد بازار رمز ارزها، ارزنده‌ترین ارز دیجیتال جهان و رهبر بازار است.

اگر چارت ارزهای دیجیتال مختلف را مقابل خود قرار دهید، متوجه همبستگی و پیروی دیگر ارزها از روند بیت کوین می‌شوید.

همانطور که گفتیم به صورت سنتی، سال بعد از هاوینگ، سال بولران بیت کوین بوده است.

از سمتی دیگر با در نظر گرفتن احتمال بالای برد لیبرال‌ها در انتخاب آمریکا و تغییر ساختار تیم اقتصادی دولت آمریکا، رگولاتورهای آمریکایی با رویکرد متفاوتی با بازار رمز ارزها برخورد خواهند کرد. همین مسئله باعث می‌شود که بیت کوین از پتانسیل رشد بالایی نسبت به دیگر دارایی‌ها (سهام، طلا و ملک) برخوردار باشد.

اما با وجود نکات مثبتی که در مورد بیت کوین گفتیم، هرگز توصیه نمی‌کنیم که یکباره و بدون بررسی سرمایه خود را تبدیل به بیت کوین کنید.

با توجه به دارایی و سرمایه‌ای که قصد دارید وارد بازار کنید، خرید بیت کوین را به صورت پله‌ای و مرحله‌ای انجام دهید تا به 40 درصد کل سرمایه برسید.

تتر (USDT)

در سال 2022، روسیه به اوکراین حمله کرد؛ در پی این حمله بیت کوین و دیگر رمز ارزهای بازار ریزش کردند.

با توجه به غیرقابل پیش بینی بودن مناسبات کلان سیاسی جهان (مثل جنگ اوکراین و جنگ غزه) و احتمال تاثیرگذاری آن بر بازار رمز ارزها و تکرار تجربه سال 2022، باید بخش قابل توجه‌ای از سبدتان به استیبل کوین‌های متصل به دلار یا یورو متصل باشد.

توجه کنید که تتر تنها استیبل کوین موجود بازار نیست و اگر نگران تحریم‌های این شرکت برای ایرانیان‌ هستید می‌توانید از دای و یا دیگر استیبل کوین‌ها استفاده کنید.

توجه داشته باشید خرید تتر و یا هر استیبل کوین دیگری مثل خرید بیت کوین نیست که مرحله‌ای باشد! سعی کنید تا زمانی که تتر در زیر محدوده 60 هزار تومان معامله می‌شود خرید را انجام دهید.

تون کوین (TON)

اگر بخواهیم کمی بلند نظر باشیم، می‌توانیم ادعا کنیم که تون کوین می‌تواند روزی اتریوم را به چالش بکشد و رهبری آلت کوین‌ها را از آن بگیرد!

قیمت تون در سال گذشته بیش از 361 درصد رشد کرده و همین موضوع باعث شده که بیشتر سبدمان را به آن اختصاص ندهیم. اما با وجود این رشد عجیب و غریب، باز هم نمی‌توانیم تون کوین را از سبد خود کنار بگذاریم و نادیده بگیریم.

نات کوین (NOTCOIN)

ترند این چند ماه بازار و حداقل تا اواسط پاییز، همین بازی‌هایی تلگرامی است. رهبر و شاخص این بازی‌ها، قیمت نات کوین است.

اگر بازی‌های بعد از نات کوین که بسیار سر و صدا کردند، مثل همستر کامبت و تپ سواپ، موفق عمل کنند باید انتظار رشد چند برابری این قسمت از سرمایه خود را داشته باشید.

اتریوم (ETH)

اتریوم نیازی به تعریف ندارد، باید منتظر باشید تا روند حجم گیری ETFهای اتریوم شروع شود تا شاهد رشد شکستن سقف‌های اتریوم باشید.

توصیه نهایی

توجه داشته باشید که این مقاله، صرفاً یک ایده سرمایه گذاری از میان صدها ایده درست و غلط دیگر است و ممکن است!

قبل از هرگونه سرمایه گذاری، ابتدا سبد پیشنهادی را خودتان چک کنید و سپس شرایط خود را بسنجید.

در بازارهای مالی یک حرکت اشتباه و فکر نشده می‌تواند شما را ورشکسته کند، پس حتماً قبل از اقدام با افراد مختلف مشورت کنید و صرفاً به یک مقاله تکیه نکنید.

 

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها