صعود مستمر بیمه تعاون از پله های ترقی

بیمه تعاون بر ریل توسعه قرار دارد و سالهاست فعالیت خود را گسترش داده تا بتواند جایگاه خود را در صنعت بیمه ارتقا دهد.

صعود مستمر بیمه تعاون از پله های ترقی

به گزارش پول نیوز، بیمه در جهان تاریخچه ای دیرینه دارد اما تاریخچه صنعت بیمه در ایران به سال۱۲۸۹ باز می گردد که دو موسسه “نادژدا” و “قفقاز” مرکوری که روسی بودند فعالیت خود را در زمینه بیمه شروع کردند. اولین بیمه ایرانی در سال ۱۳۱۴ با نام شرکت سهامی بیمه ایران به وسیله دکتر الکساندر آقایان تاسیس شد. در این روز آقایان که نام خود را به داور تغییر داده بود، با یک سخنرانی در افتتاحیه، منزل مسکونی خود را بیمه آتش سوزی کرد که به عنوان اولین بیمه نامه صادره ایرانی شناخته می‌شود. بنابر این اولین شرکت بیمه در 89 سال قبل به ثبت رسید و فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

شرکتهای بیمه فعال

از آن زمان تاکنون اتفاقات مبارکی در صنعت بیمه رخ داده و شرکتهای بیمه بسیاری مجوز فعالیت گرفتند که امروزه آمار شرکتهای بیمه فعال به 29 مورد می رسد. علاوه بر این، شرکتهای دیگری با عنوان کارگزاری در عرصه بیمه فعالیت می کنند که باعث رونق صنعت بیمه شده اند.

بازار داغ رقابت

این حجم از فعالیت شرکتهای بیمه نشان می دهد که بازار رقابت در این عرصه بسیار چشمگیر است و شرکتی می توان سرپا بماند که در جذب مشتری و فروش رکورد زنی کرده باشد. آمارها بیانگر آن است که برای بررسی عملکرد شرکتهای بیمه، رتبه بندی های گوناگونی تعریف شده که هر بار با بهره گیری یکی از رتبه بندی ها، عملکرد شرکتهای بیمه مورد بررسی قرار می گیرد.

رشد چشمگیر بیمه تعاون

یکی از شرکتهای بیمه که عملکرد چشمگیری داشته، بیمه تعاون است. شرکت بیمه تعاون (تعاونی سهامی عام) بر اساس «قانون تأسیس مؤسسات بیمه غیر دولتی» و «قانون تأسیس بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بیمه گری» و تأیید شورای عالی بیمه و تصویب مجمع عمومی بیمه مرکزی در 20 تیرماه 1392 پروانه فعالیت خود را در انواع رشته های بیمه اموال، مسوولیت، و اشخاص دریافت کرد و از همان زمان پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی کرد.

جشن 11 سالگی

از آن زمان تاکنون 11  سال می گذرد و بیمه تعاون با تمرکز بر نیازهای بیمه‌ای مختلف جامعه، تلاش کرده در قالب بروز ‌رسانی خدمات و افزایش کیفیت، رضایت مشتریان را جلب کند، رضایتی که حاصل تلاش‌های بی‌وقفه تیم حرفه‌ای بیمه تعاون بوده است.

تندیس نقره ای ملی

عملکرد بیمه تعاون به اندازه ای تاثیرگذار بوده که در بیست و دومین همایش ملی حمایت از مصرف‌کنندگان از بین 280 شرکت، موفق به دریافت تندیس نقره‌ای ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان شد. در این دوره 36 شرکت جایزه گرفتند که 9 تندیس طلا، 9 تندیس نقره، 2 تندیس برنز و 16 بنگاه گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان بود.

بیمه تعاون در سندیکا

بیمه تعاون به اندازه ای تاثیرگذار عمل کرده که استفاده از تجربیات کارکنان این شرکت بیمه در دستور کار قرار دارد به نوعی که سمیه محمدی مدیر روابط عمومی و امور مشتریان شرکت بیمه تعاون به عنوان دبیر اول کارگروه روابط عمومی و محمد صالح چیتگران مدیر امور حقوقی و قراردادها شرکت بیمه تعاون به عنوان دبیر دوم کارگروه حقوقی سندیکای بیمه گران ایران برگزیده شدند.

ثبت افزایش سرمایه

اما بیمه تعاون بر ریل توسعه قرار دارد و سالهاست فعالیت خود را گسترش داده تا بتواند جایگاه خود را در صنعت بیمه ارتقا دهد. شرکت بیمه تعاون بتازگی از ثبت افزایش سرمایه در مرجع ثبت شرکت‌ها خبر داد. این شرکت اعلام کرد، بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده 12 اسفند 1402 افزایش سرمایه شرکت از 5 هزار میلیارد ریال به 12 هزار میلیارد ریال به تصویب رسید. نکته مهم در افزایش سرمایه بیمه تعاون محل تامین است که از محل اندوخته مبلغ ۱۳۱۹۷۳ میلیون ریال و از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها مبلغ ۶۸۶۸۰۲۷ میلیون ریال بوده است. این افزایش سرمایه نشاندهنده عملکرد مناسب شرکت بوده است.

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها