در نشست تخصصی فرصت‌های اکتشاف مطرح شد؛

لزوم استفاده از فهرست بها در قراردادهای حفاری معدنی

مدیر اکتشاف ایمپاسکو خبر داد: در جلسه هم اندیشی با کارفرمایان، پیمانکاران حفاری اکتشافی و شرکت‌های مشاور در رابطه با فهرست بهای حفاری تصمیم‌گیری‌هایی انجام و بر ضرورت استفاده از فهرست بها در قراردادهای حفاری معدنی تاکید شد.

لزوم استفاده از فهرست بها در قراردادهای حفاری معدنی

به گزارش روابط عمومی ایمپاسکو، فرشاد ژولیده‌سر مدیر اکتشاف شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: نخستین جلسه هم‌اندیشی کارفرمایان، پیمانکاران حفاری اکتشافی و شرکت‌های مشاور با مشارکت اتحادیه حفاران غیرنفتی هفته گذشته برگزار شد.

وی با اشاره به اهمیت به‌روز رسانی تجهیزات حفاری از سوی پیمانکاران عنوان کرد: در بازدیدهایی که از کارخانه‌های تولیدکنندگان تجهیزات حفاری بومی به عمل آمده، به این نتیجه رسیدیم که این شرکت‌ها می‌توانند در رفع نیاز داخلی و حتی صادرات، در صورت انجام حمایت‌های ضروری موفق عمل کنند.

مدیر اکتشاف ایمپاسکو افزود: عدم تبعیت برخی کارفرمایان از فهرست بهای حفاری در عقد قراردادهای پیمانکاری مطرح شد که این موضوع با توجه به پرداخت‌های خارج از فهرست بهای برخی کارفرمایان خصوصی و نیمه دولتی به پیمانکاران مشکلاتی برای شرکت‌های دولتی در عقد قرارداد و پیشبرد پروژه‌ها شده است.

وی تصریح کرد: آموزش استفاده از فهرست بها، نمونه‌های قرارداد و آنالیز قیمت‌ها بر پایه فهرست بها از جمله مواردی بود که بر آموزش آن به پیمانکاران تاکید شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها