بیت کوین به زودی به بالاترین قیمت در 10 سال اخیر می رسد

بر اساس ارزیابی تحلیلگران آمریکایی،به زودی بیت کوین به بالاترین قیمت خود در 10 سال اخیر می رسد.

به گزارش مستقل آنلاین،خبرگزاری رویترز نوشت:

 سرمایه‌گذاران بزرگ پس از چندین ماه سخت برای بیت‌کوین، دوباره وارد عرصه کریپتو و ارزهای دیجیتال می‌شوند.

 طبق داده‌های مدیر دارایی CoinShares  محصولات سرمایه‌گذاری دارایی دیجیتال، که اغلب مورد علاقه سرمایه‌گذاران نهادی قرار می‌گیرند، در هفته گذشته شاهد ورود بیش از 117 میلیون دلار بودند که بیشترین افزایش سرمایه از جولای گذشته است.

افزایش قیمت بیت کوین بسیار دور از انتظار بود، و صندوق هایی که آن را ردیابی می کردند دارای 116 میلیون دلار از این رمزارز بودند.  مجموع دارایی های تحت مدیریت صندوق های رمزنگاری به 28 میلیارد دلار افزایش یافته است که 43 درصد نسبت به پایین ترین سطح خود در ماه نوامبر افزایش یافته است زیرا سقوط صرافی FTX شوک بزرگی به صنعت وارد کرد.

 جوزف ادواردز، مشاور سرمایه‌گذاری در Enigma Securities می‌گوید: «در اکثر موارد، مردم نسبت به یک ماه قبل اعتماد به نفس بیشتری دارند.»

 بیت کوین، ارز دیجیتال اصلی، در ژانویه نزدیک به 40 درصد افزایش یافته است و به بهترین عملکرد ماهانه خود از اکتبر 2021 و دومین ژانویه گران خود در 10 سال گذشته نزدیک شده است.

 این اتفاق و نوسان قیمت، برخی از سرمایه‌گذاران را امیدوار کرده است که زمستان طولانی ارزهای دیجیتال در نهایت به بهار نزدیک شود.  بسیاری از سرمایه گذاران انتظار دارند که فدرال رزرو آمریکا در این هفته نرخ های معیار خود را 0.25 درصد افزایش دهد که کمترین افزایش از زمان شروع چرخه انقباض آنها در سال گذشته است.

تحلیلگران Fidelity Digital Assets نوشتند: «اگر اوج تورم پیش روی ما باشد، با نزدیک شدن به پایان چرخه افزایش نرخ متمرکز بر تورم، ممکن است نرخ‌های بهره بلندمدت کاهش یابد.

که این اتفاق می تواند نشانه حرکت مثبت در جبهه کلان برای دارایی هایی مانند بیت کوین باشد.»

 بر اساس گزارش CoinShares، حجم معاملات کریپتو نیز در حال افزایش است، با میانگین حجم هفتگی 11 درصد، که نشان می‌دهد معامله‌گران پس از ماه‌ها فعالیت کاهش‌یافته در حال بازگشت هستند.

 با این حال، کریپتو مدت زیادی از دوران رکود خارج نشده است، و فدرال رزرو اگر لحن جنگ طلبانه تری در این هفته داشته باشد، همچنان می تواند این افزایش قیمت را خراب کند.

 ادواردز می‌گوید: «ما ممکن است شاهد کاهشی در هفته یا دو هفته آینده باشیم، این که چقدر این کاهش قیمت عمیق می‌شود جای تردید است.»

 با این حال، به گفته تحلیلگران صرافی Bitfinex، نشانه های دیگری نیز وجود دارد که نشان می دهد ممکن است پایان بازار نزولی نزدیک باشد.  آنها گفتند که سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت بیت‌کوین خود را با سود می‌فروشند.

 آنها گفتند: سود و زیان تحقق یافته برای کل بازار در ژانویه 2023 برای اولین بار از آوریل 2022 مثبت ثبت شده است، ادامه این روند نشان دهنده مراحل پایانی بازار نزولی است.

 سایر ناظران بازار گفتند که سهام، یکی دیگر از طبقه‌های دارایی نسبتاً پرخطر، احتمالاً قیمت بیت کوین را در هفته آینده افزایش می‌دهد، به‌ویژه عملکرد سهام‌های فناوری حساس به نرخ بهره.

 همبستگی بیت کوین با نزدک (IXIC) 0.94 است که بالاترین میزان از ماه می 2022 است، جایی که اندازه گیری نشان می دهد که این دو در مرحله قفل حرکت می کنند.

 در اواخر ماه نوامبر، بیت کوین اوراق قرضه خود را با سهام شکست و با همبستگی منفی 0.7 معامله شد.

 راشل لین، مدیر عامل صرافی Synfutures گفت: «این امکان وجود دارد که بیت کوین بتواند در هفته های آینده به سطح مقاومت بعدی 25200 دلار برسد.  حتی اگر بیت کوین مجدداً پایین بیاید، شانس مناسبی برای رسیدن به پایین ترین سطح در بازه زمانی بزرگتر وجود دارد.»

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها