۲۰ هزار فرصت شغلی برای پناهندگان اوکراینی در کانادا

انتاریو روز جمعه اعلام کرد ۲۰ هزار فرصت شغلی در استان برای ارائه به پناهجویان اوکراینی آماده است.

۲۰ هزار فرصت شغلی برای پناهندگان اوکراینی در کانادا

کبک تسریع پذیرش پناهجویان اوکراینی را خواستار شد؛ انتاریو ۲۰ هزار شغل خوب به آنها پیشنهاد کرد

 

کمیساریای عالی پناهجویان ملل متحد اعلام کرده است که طی کمتر از ۴۸ ساعت از آغاز جنگ در روسیه بیش از ۵۰ هزار نفر از این کشور فرار کرده‌اند تا جهان یک بار دیگر شاهد شکل‌گیری موج جدیدی از مهاجرت‌های ناخواسته این بار در شرق اروپا باشد.

لاپرس_پناهندگان اوکراینی

 هفته به نقل از لاپرس نوشت؛ در چنین شرایطی دولت فدرال کانادا از آمادگی خود برای پناه دادن به آوارگان اوکراینی خبر داده و استان‌های کبک و انتاریو نیز اعلام کرده‌اند که از پناهجویان اوکراینی استقبال می‌کنند.

انجمن وکلای حقوق مهاجرت کبک AQAADI روز جمعه تاکید کرد تدابیری که کانادا برای تسهیل ورود پناهجویان اوکراینی اتخاذ کرده است با توجه به وضعیت اضطراری در اوکراین کافی نیست و لازم است که اتاوا الزامات مربوط به صدور روادید برای پناهجویان اوکراینی را حذف کند و نیازی نباشد که آن‌ها گذرنامه خود را به سفارت کانادا در کی‌یف که بسته شده است، ارسال کنند.

استفانی والوآ، رئیس AQAADI تاکید کرد لغو این الزام برای پناهجویان اوکراینی این امکان را فراهم خواهد کرد که به سرعت خود را به کانادا برسانند و در مدتی که تقاضای مهاجرت آن‌ها بررسی می‌شود، بابت امنیت خود و خانواده‌شان نگرانی نداشته باشند.

دولت فدرال اعلام کرده است که درخواست‌های گذرنامه‌‌های جدید، اسناد و مدارک سفر و تقاضای دارندگان اقامت دائم کانادا را که در حال حاضر در اوکراین هستند و می‌خواهند به کانادا بازگردند، به صورت فوری بررسی خواهد کرد.

دولت همچنین تاکید کرده که رسیدگی به درخواست مهاجرت افرادی هم که در اوکراین زندگی می‌کنند، در اولویت قرار خواهد داشت و یک خط تلفن برای پاسخگویی به سوالات متقاضیان دایر شده است.

اما آقای والوآ این تدابیر را ناکافی دانست و تاکید کرد آنچه ما می‌خواهیم این است که الزام صدور روادید لغو شود تا پناهجویان اوکراینی بتوانند با استفاده از مجوز سفر الکترونیکی که می‌توانند در اینترنت تهیه کنند، به راحتی و به سرعت به کانادا بیایند.

نیکول ژیل، از دستیاران وزارت مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا اعلام کرد از حدود یک ماه پیش، تقریبا دو هزار درخواست پناهندگی تایید شده است. اما این مسئول وزارت مهاجرت مشخص نکرد که آیا برای تعداد پناهجویان جنگی که کانادا آماده پذیرش آنان است، سقف یا رقم مشخصی تعیین شده است یا خیر.

انتاریو نیز که پیش از این آمادگی خود را برای استقبال از پناهجویان اوکراینی اعلام کرده بود، روز جمعه اعلام کرد ۲۰ هزار فرصت شغلی در استان برای ارائه به پناهجویان اوکراینی آماده است. انتاریو همچنین تاکید کرد که برای پذیرش پناهجویان اوکراینی حاضر است میلیون‌ها دلار سرمایه‌گذاری کند.

 

مونت مک ناتون Monte McNaughton، وزیر کار، آموزش و توسعه مهارت‌های شغلی در انتاریو، روز جمعه در مصاحبه با رادیو-کانادا تاکید کرد طی ۳۰ ساعت گذشته تماس‌های زیادی با مسئولان جامعه اوکراینی‌های مقیم انتاریو، اتحادیه‌ها و کارفرمایان بخش خصوصی فعال در استان از جمله بخش فناوری اطلاعات و مشاغل تخصصی داشته است.

آقای مک ناتون تصریح کرد کارفرمایان آماده ارائه مشاغل پردرآمد واجد مزایا به پناهجویان اوکراینی هستند. به گفته این عضو کابینه انتاریو، معضل کمبود نیروی کار ماهر در استان از شروع همه‌‌گیری کووید۱۹ بدتر شده است و نیاز بازار کار به نیروهای جدید مبرم و فوری است

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها