پرفروش‌ترین آثار داستانی نیویورک تایمز

مجله «نیویورک‌تایمز» به روال معمول هفتگی خود لیست آثار پرفروش را منتشر کرده است. این هفته و در حالی که سه هفته تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی باقی مانده است داستان «جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند» نوشته دلیا اُونز بار دیگر به رتبه نخست پرفروش‌های بخش آثار چاپی راه یافت.

 پرفروش‌ترین آثار داستانی نیویورک تایمز

سرویس فرهنگی مستقل آنلاینمجله نیویورک تایمز هر هفته فهرستی از آثار پرفروش خود در بخش‌های داستانی، غیرداستانی، و کودک و نوجوان در هفته پیش رو را منتشر می‌کند. ایبنا در این مطلب نگاهی به پرفروش‌ترین آثار داستانی این هفته داشته است.

 
«جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند» نوشته دِلیا اُوِنز ۶۷ هفته است که در فهرست پرفروش‌ها قرار دارد و پس از حدود ۱۷ هفته که از صدر دور شده بود بار دیگر موفق شد در جایگاه اول پرفروش‌های نیویورک‌تامیز جا خوش کند. داستانی هیجان‌انگیز از روابط انسانی و عشق و تقلای انسانی تنها برای حیات. زنی که سال‌ها به تنهایی در جنگل زندگی کرده است ناگهان متهم به قتل می‌شود و سرنوشتی نامعلوم در انتظارش است. ریس ویتراسپون، ستاره هالیوود با معرفی این کتاب در فهرست آثار گروه کتابخوانی‌اش نقش زیادی در محبوبیت داستانِ اُونز داشت. این کتاب اخیراً با ترجمه آرتمیس مسعودی و همکاری نشر آموت رخت واژگان فارسی را به تن کرد و وارد بازار کتاب ایران شد.
 
 «محافظین» نوشته جان گریشام پس از گذشت ۹ هفته از انتشار مانند هفته پیش موفق شد در جایگاه دوم پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار دارد. کالن پُست، شخصیت اصلی داستان و وکیل دادگستری وکالت یک پرونده مهم را بر عهده می‌گیرد و با چند قاتل درگیر و زندگی‌اش دگرگون می‌شود.
 
«کراس متلاشی» نوشته جیمز پترسون، پرکارترین نویسنده دنیا موفق شد در هفته نخست انتشار در جایگاه چهارم قرار بگیرد و حالا پس از سه هفته در رتبه سوم قرار دارد. «کراس متلاشی» بیست و هفتمین مجموعه از داستان الکس کراس است که در آن کاراگاه کراس در پی کشف بی‌گناهی یک محکوم به زندان است. اَلکس کراس، نام شخصیت اصلی داستان‌های پترسون است که در واقع شرلوک هولمز قاره آمریکا محسوب می‌شود؛ شخصیتی که دریافتن پاسخ سوال‌هایش تنها به توانایی‌های خاصش به عنوان یک کاراگاه تکیه نمی‌کند و روانشناس ماهری است که با تحلیل آگاهانه خود از انسان‌ها و شرایط اطرافش به گونه‌ای به سوی کشف حقیقت قدم برمی‌دارد و به قصه شاخ و برگ می‌دهد که خواننده تا آخرین فصل کتاب نمی‌تواند پایان قصه را حدس بزند و این عنصری است که نویسندگان معدودی به آن دست یافته‌اند. شاید به همین دلیل است که کتاب‌های پترسون بیشتر از نویسندگان دیگری که در این ژانر می‌نویسند مورد استقبال طرفداران داستان‌های معمایی و جنایی قرار گرفته و سال‌ها در صدر جدول پرفروش‌ترین آثار مانده است و نویسنده را تبدیل به پرفروش‌ترین نویسنده دنیا کرده است.
 
«مؤسسه» نوشته استفن کینگ، استاد ژانر وحشت در هفته اول انتشار در رتبه نخست قرار گرفت اما چند هفته جایی در میان پنج رتبه برتر نداشت و حالا با گذشت چهارده هفته از تاریخ انتشار در جایگاه چهارم قرار گرفته است. کودکان با استعدادهای ویژه ربوده می‌شوند و به مؤسسه‌ای فرستاده می‌شوند که در آن کارمندان خبیث و بدذات به روش‌های ترسناکی تلاش می‌کنند استعدادهایشان را بیرون بکشند.
 
«یک دقیقه تا نیمه شب» نوشته دیوید بالداچی در هفته نخست انتشار موفق به حضور در جایگاه نخست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز شد اما حالا و پس از چهار هفته در جایگاه پنجم قرار دارد. وقتی آلتی پرینس به شهر محل تولدش برمی‌گردد تا درباره ربوده شدن خواهرش در سی سال قبل تحقیق کند اما متوجه حضور یک قاتل زنجیره‌ای در شهر می‌شود.

 

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها