الجزیره: حمله اسرائیل به ایران پایان یافت/ ایران آماده پاسخ به تعرض اسرائیل است

برابر اعلام مسئول روابط عمومی پدافند هوایی، پدافند هوایی در چند نقطه در اطراف تهران و کشور نسبت به تلاش رژیم صهیونیستی برای حمله به نقاطی در کشور پاسخ داده است

الجزیره: حمله اسرائیل به ایران پایان یافت/ ایران آماده پاسخ به تعرض اسرائیل است

دستور حمله به اهداف نظامی در ایران از پناهگاهی زیرزمینی در تل‌آویو

 

ارتش رژیم صهیونیستی فیلمی را منتشر کرده که «هرتزی هالوی»، رئیس ستاد کل ارتش رژیم را در حال فرماندهی حمله به اهداف نظامی در ایران نشان می‌دهد.

رسانه‌های اسرائیل نوشته‌اند دستور این عملیات از مرکز فرماندهی زیرزمینی نیروی هوایی اسرائیل در پادگان «کریا» صادر شده است.

برابر اعلام مسئول روابط عمومی پدافند هوایی، پدافند هوایی در چند نقطه در اطراف تهران و کشور نسبت به تلاش رژیم صهیونیستی برای حمله به نقاطی در کشور پاسخ داده است.


 اطلاعیه قرارگاه پدافند هوایی کشور
 

قرارگاه پدافند هوایی کشور:
با وجود هشدارهای قبلی مسئولین جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش‌زا، نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد این حادثه در دست بررسی است.

در این راستا ضمن دعوت از مردم به حفظ همبستگی و آرامش درخواست می‌شود اخبار مربوط به این حوادث را از طریق رسانه ملی دنبال نمایند و به شایعات رسانه‌های دشمن توجه ننمایند.


همزمان با خبر آغاز به کار پدافند هوایی در تهران اکانت توئیتری علی قلهکی فعال رسانه‌ای نوشت:

یک منبع آگاه: برخلاف آنچه یک خبرگزاری رسمی اعلام کرده، پایگاه‌های نظامی به صورت گسترده هدف قرار نگرفته بلکه سه نقطه‌ی محدود مورد اصابت واقع شده (اسامی فعلا محفوظ) و چند موشک نیز در آسمان پایتخت توسط پدافند رهگیری و منهدم شده است.
 

‏کانال ۱۱ اسرائیل نیز خبر داد: بر اساس دستورالعمل، هواپیماهای جنگنده در حمله به ایران به انواع مختلفی از مهمات مسلح شده بودند. برخی از آن‌ها بمب‌ و برخی دیگر موشک‌های رهگیر برای محافظت از هواپیماها در هوا و امکان انجام نبردهای هوایی حمل کردند. تعداد زیادی از اسکادران‌ها با انواع مختلف جنگنده‌ها از جمله اف۳۵، اف۱۶ و اف۱۵ در این عملیات شرکت داشتند
 

اما منابع مطلع می‌گویند:

تا این لحظه اصابت موشک یا ضربه به مراکز نظامی سپاه در غرب و جنوب غرب تهران اتفاق نیفتاده است.

تسنیم به نقل از منابع مطلع نوشت:
همچنانکه از پیش اعلام شده ایران آماده پاسخ به تعرض رژیم اسرائیل است.

ایران حق خود برای پاسخگویی به هرگونه تعرض را محفوظ می‌داند و تردیدی نیست که رژیم اسرائیل در برابر هر اقدامی واکنش متناسب و دریافت خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه نیز اعلام کرد: گزارش نیویورک‌تایمز پوچ است؛ به هرگونه تجاوزی «با تمام قوا» پاسخ می‌دهیم

اسماعیل بقائی در گفت‌وگو با ایران‌نوانس، گزارش نیویورک‌تایمز مبنی بر عدم واکنش ایران به حمله محدود رژیم صهیونیستی را «به شدت فریبنده و پوچ» خواند و تأکید کرد: به هرگونه تجاوز رژیم اسرائیل علیه ایران «با تمام قوا» پاسخ داده خواهد شد.

 

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها