عراقچی:

تهدید به بستن تنگه هرمز نکردیم، اگرچه در این زمینه توانمندی بالایی داریم

ما تهدیدی به بستن تنگه هرمز نکردیم و با وجود اینکه ایران در این زمینه توانمندی بالایی دارد.

 تهدید به بستن تنگه هرمز نکردیم، اگرچه در این زمینه توانمندی بالایی داریم

وزیر خارجه ایران در مصاحبه با رسانه مصری گفت که «ما تهدیدی به بستن تنگه هرمز نکردیم و با وجود اینکه ایران در این زمینه توانمندی بالایی دارد، اما هیچ‌گاه با پیش‌بینی روابط با کشورهای منطقه به این موضوع اشاره نکرده است».

عراقچی که با روزنامه «المصری الیوم» گفت‌وگو می‌کرد، تاکید کرد: منطقه شرایط بسیار خطرناکی را پشت سر می گذارد و جمهوری اسلامی ایران با توجه به شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری ضرورت هماهنگی و رایزنی فوری کشورهای منطقه و همکاری در راستای اتخاذ مواضعی که منجر به توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان شود را احساس می‌کند. 

او تصریح کرد که «کشورهای منطقه و جامعه جهانی باید تلاش بیشتری برای پایان دادن به جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل انجام دهند تا به مناطق بیشتری سرایت نکند». 

وزیر خارجه ایران با هشدار درباره اینکه «احتمال این وجود دارد که شاهد "غزه دوم" در جنوب لبنان باشیم، مگر اینکه اقدام جدی برای توقف دشمن صهیونیستی انجام شود»، تاکید کرد: کشورهای منطقه باید گام‌های عملی و موثری برای توقف این جنایات بردارند تا بتوانیم تنش‌ها را کاهش دهیم، زیرا تشدید تنش به نفع هیچ طرفی در منطقه ما نخواهد بود.

 

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها