علل ریزش ابرو و مژه چیست و چگونه می‌توان آن را درمان کرد؟

هنگامی که می خواهید ظاهر خود را زیباتر کنید، ممکن است روی ابروهای خود تمرکز کنید. به هر حال، ابروها نقش انکارناپذیری در زیبایی دارند و می توانند ظاهر شما را به طرز چشمگیری متحول کنند.

علل ریزش ابرو و مژه چیست و چگونه می‌توان آن را درمان کرد؟

 

از این موضوع که سلامتی و زیبایی مو‌ها، مژه‌ها و ابرو‌ها برای تمام خانم ها اهمیت بسیاری دارد، نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. مژه‌ها و ابرو‌ها هم مانند موی سر یک چرخه طبیعی رشد دارند، در واقع موها رشد می‌کنند، می‌ریزند و دوباره رشد می‌کنند، اما مشکل از آنجایی شروع می‌شود که موهای قدیمی با سرعت بیشتری از آنچه که موهای جدید رشد می‌کنند، شروع به ریزش خواهندکرد. همه می‌دانیم که ابرو و مژه نقش بسیار مهمی در زیبایی چهره و صورت دارند بنابراین در صورت شروع ریزش ابرو و مژه بایستی سریعاً راه‌حلی برای درمان آن پیدا نموده، لذا پیشنهاد می‌کنیم برای پیشگیری و درمان ریزش ابروها و مژه‌هایتان تا انتهای مقاله با ما همراه باشید چرا که در پایان اطلاعات بسیار مفیدی به دست خواهید آورد.

ابروها؛ تکمیل کننده زیبایی صورت

هنگامی که می خواهید ظاهر خود را زیباتر کنید، ممکن است روی ابروهای خود تمرکز کنید. به هر حال، ابروها نقش انکارناپذیری در زیبایی دارند و می توانند ظاهر شما را به طرز چشمگیری متحول کنند. به خصوص با بالا رفتن سن، ابروهای ما نازک تر و نازک تر به نظر می رسند و نیازمند رسیدگی بیشتر خواهد بود. در ادامه درباره دلایل اصلی ریزش ابرو صحبت خواهیم کرد:

علت ریزش ابرو

[سرم مو سریتا در مو تن رو]

ریزش ابرو مشکلی است رایج میان بسیاری از افراد به‌ویژه خانم ها است که بیشتر بعد از سن 30 سالگی دیده می شود. اصلی‌ترین دلایل این کم پشتی و ریختن ابرو، سبک زندگی و سلامت داخلی بدن افراد است. برای درمان ریزش ابرو ابتدا لازم است علت های بوجود آورنده آن را بشناسیم، که برخی از مهمترین آنها به شرح ذیل می‌باشد:

بیماری آلوپسی آره ‌آتا یا ریزش موی سکه ای

استرس و فشار روحی

کمبود مواد مغذی و ضعف ریشه ابرو

بیماری ها و مشکلات داخلی مانند کم خونی ها و اختلالات تیروئید

اگزما (درماتیت آتوپیک)

بارداری و ایمان

افزایش سن

مصرف و تداخلات دارویی

درمان ریزش ابرو

اگر علت ریزش ابرو بیماری آن شخص­ باشد، ابتدا باید بیماری را کنترل نموده و تحت درمان قرار بگیرد، چنانچه درمان موفق باشد، ممکن است موهای ریخته شده تاحدی دوباره رشد کنند. گاهی اوقات هم افراد از درمان‌های خانگی و روش‌های ساده استفاده می‌کنند که برخی از این روش‌ها بسیار موثر می باشد. در ادامه لیستی از آنها را برایتان شرح خواهیم داد:

استفاده از ژل آلوورا

ژل آلوورا خاصیت آبرسانی بسیار قوی داشته و برای استفاده باید مقداری از ژل آلوورا را بر روی ابروهای خود بمالید و بعد از حدود 30دقیقه آن را با آب ولرم شستشو دهید. برای اینکه نتیجه استفاده از این روش را به خوبی مشاهده کنید، لازم است آن را به مدت چند هفته و به طور منظم تکرار نمایید.

سرم های درمانی

یکی از تاثیرگذارترین و البته ساده‌ترین درمان های ریزش ابرو و پرپشت‌تر کردن ابرو، سرم پرپشت کننده ابرو سریتا می باشد. این سرم انتخابی دقیق و مناسب برای تقویت ابروهاست. طبق نظرات استفاده کنندگان از این سرم درصد رضایتمندی از این محصول، بالا بوده و پس از مدت زمان نسبتاً کوتاه تغییرات معجزه آسایی در رشد ابروهای بوجود خواهد آمد.

روغن کرچک

روغن کرچک یکی از درمان‌های قدیمی و سنتی برای افزایش رشد ابرو و همچنین ضخیم و پرپشت شدن ابرو است. هر شب مقدار کمی از روغن کرچک را بر روی ابروهای خود به مدت 2 الی 3 دقیقه ماساژ دهید.

 مژه‌ها؛ زیبایی دو چندان چشمانتان

[محلول تقویت کننده مژه‌ سریتا]

همه ما از تاثیر بسزای داشتن مژه‌های پرپشت و بلند در جذابیت و گیرایی دوچندان چشم ها با خبر هستیم و لازم است برای دستیابی به مژه‌های زیبا و طبیعی از آنها به درستی مراقبت‌ کنیم و از علتهای ریزش مژه و روش درمان و مراقبت از آنها آگاه باشیم.

 

 

علت ریزش مژه‌ها

[مژه]

ریزش مژه‌ها به ویژه در خانم ها، باعث نگرانی و  کاهش اعتماد به نفسشان می شود .لازم است افراد، قبل از شروع درمان، علت ریزش مژه‌های خود را پیدا کنند و سپس به درمان آن بپردازند.

اما متاسفانه بسیاری از خانم های بجای اقدام اساسی برای پیشگیری و درمان ریزش مژه‌ها، به سمت کاشت مژه و استفاده از مژه‌های مصنوعی روی می آورند که اغلب باعث ریزش بیشتر مژه‌ها خواهد شد.

از جمله علت های ریزش مژه که نسبتاً شایع است، موارد ذیل می باشد:

تغذیه نامناسب

استفاده از مواد آرایشی نامرغوب

مصرف بعضی از داروها

استرس

برخی از بیماری‌های پوستی و التهابات پلک

درمان ریزش مژه‌ها

همانطور که در درمان ریزش ابرو هم اشاره شد، اگر علت ریزش مژه افراد بیماری­ باشد، ابتدا باید بیماری خود را کنترل نماید و تحت درمان قرار بگیرد. انواع مختلفی از درمان‌های خانگی وجود دارند که بسیاری از مردم برای افزایش سرعت رشد مژه‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند. که رایج ترین آنها را در ادامه برایتان بازگو می‌کنیم:

سرم های درمانی

یکی از بهترین و موثرترین راه‌های تقویت و رشد مژه، استفاده از محلول تقویت کننده مژه‌ سریتا است. این محصول سرشار از ترکیبات و موادی است که با تاثیر روی سلول‌های فولیکولی مژه، موجب رویش و رشد مجدد مژه‌ها خواهد شد. قابل توجه است که این محصول از محبوبیت بسیار بالایی در میان زیباجویان برخوردار است.

پاک کردن هرگونه مواد ارایشی قبل از خواب

ماندن مواد ارایشی روی چشم ها به مدت طولانی باعث اسیب دیدگی مژه و پلک خواهد شد، بنابراین یکی از ساده ترین روش های مراقبت از مژه های پاکسازی آنها قبل از خواب می‌باشد.

داشتن تغذیه مناسب و سالم

داشتن یک رژیم غذایی مفید نقش مهمی در سلامت مو و مژه های شما خواهد داشت کمبود مواد مغذی مورد نیاز بدن روی مژه های شما اثر میگذارد

مصرف ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز اعم از زینک،اهن و ویتامین B

البته استفاده از مکمل های و ویتامین بهتر است با مشورت پزشک متخصص باشد.

موهای پرپشت؛ چهره ای به زیبایی هر چه تمام تر

قطعاً همگی شما هم با ما اتفاق نظر دارید که داشتن موهای سالم و درخشان را اگر به عنوان مهمترین فاکتور زیبایی درنظر نگیریم قطعاً جز 5 فاکتور اول تاثیرگذار در جذابیت و زیبای افراد می‌باشد. بنابراین ریزش مو و نداشتن مو اتفاقی بسیار نگران کننده خواهد بود. در ادامه به علت‌های ریزش مو و همچنین درمان آن می‌پردازیم.

علت ریزش موها

می توان برای ریزش مو به اندازه موهای سرتان علت پیدا کرد، ولی شایعترین آنها به شرح ذیل است:

تاثیرات بارداری

کمبود پروتئین

تغییرات هورمونی

کم کاری تیروئید

بالارفتن سن

استرس

درمان ریزش موها

·استفاده از روغن های گیاهی مانند روغن سیاه‌دانه و رزماری بصورت موضعی و بر روی کف سر

ماساژدادن پوست سر که باعث افزایش خون رسانی به کف سر و تقویت فولیکول های مو و در نتیجه رشد سریعتر موها می شود.

استفاده از محصولات موضعی ضد ریزش مو مانند سرم مو سریتا در مو تن رو، این سرم یکی از بهترین و عالی ترین سرم‌های موجود برای درمان ریزش مو می باشد.

·تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی که همه ما به نقش پررنگ و بی‌بدیل تغذیه درست و تاثیر آن در داشتن موهای سالم، باور داریم.

 

 

جمع بندی

در این مطلب نکاتی در مورد مراقبت از مژه و ابرو ارائه می‌دهیم و راهکارهای مهمی برای جلوگیری از ریزش آن‌ها را معرفی می‌کنیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 

 

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها