چری در روسیه خودروهای با کیفیت تولید می کند

شرکت چری اعلام کرد پس از خروج خودروسازهای بزرگ جهان از روسیه،در این کشور خط تولید راه اندازی می کند.

چری در روسیه خودروهای با کیفیت تولید می کند

به گزارش مستقل آنلاین، خبرگزاری رویترز نوشت:

منابع خبری به رویترز گفتند خودروساز چینی چری مونتاژ خودروهایی را در روسیه برای فروش در این کشور در سه کارخانه تخلیه شده توسط رقبای غربی از جمله فولکس واگن (VOWG_p.DE) و مرسدس (MBGn.DE)، را از سر می گیرد.

خودروسازان چینی بیش از نیمی از بازار خودرو روسیه را پس از تهاجم مسکو به اوکراین در فوریه 2022 ، تصاحب کرده‌اند.

اکنون، آنها در حال گسترش دامنه فعالیت‌های خود برای به حساب آوردن بیشتر تولید داخلی روسیه هستند و نشان می‌دهند که پکن چگونه نقش مؤثرتری در تغییر چشم‌انداز تولید و اقتصاد روسیه از زمان تهاجم بازی می‌کند.

مردم گفتند، علاوه بر واردات خودروهای تمام شده به روسیه، چری که تقریباً یک پنجم فروش خودروهای سواری روسیه را تشکیل می دهد، خودروهای تقریباً تمام شده وارد می کند و مونتاژ را در سه کارخانه روسی تکمیل می کند.

به گفته این منابع، بزرگترین صادرکننده خودرو چین احتمالاً روی تقاضای قوی در این کشور حساب باز می کند، زیرا بازار داخلی روسیه با تولید محدود و ظرفیت تولید کم استفاده مواجه است.

چری در بیانیه ای کتبی اعلام کرد که بازار روسیه را با خودروهای سواری تامین می کند، اما قصد ندارد کارخانه های خود را در آنجا بسازد یا بخرد. این شرکت در پاسخ به سوالات رویترز در مورد کار مونتاژ در کارخانه ها اظهار نظری نکرد.

یکی از این افراد مطلع به رویترز گفت: در کارخانه خودروسازی سنت پترزبورگ که توسط نیسان ژاپن در اواخر سال 2022 به دولت روسیه فروخته شد، تیگو 7 به Xcite X-Cross 7 تغییر نام داد.سخنگوی نیسان از اظهار نظر خودداری کرد.

Xcite در مراسم اعطای جوایز SUV در اواخر سپتامبر برنده "بهترین برند جدید" روسیه شد. این کارخانه هنگام راه اندازی تولید در ژانویه، گفت که با یک "شریک بین المللی" نامشخص کار می کند. بین ماه می تا سپتامبر 3447 خودرو فروخته است.

تغییر نام یک خودروی چینی به روسی نشان‌دهنده رویکردی است که با Moskvich دوران شوروی انجام شد، که در کارخانه سابق رنو در مسکو در سال 2022 احیا شد.

به گفته منابع در آن زمان، Moskvich یک کراس اوور کامپکت تغییر نام‌گذاری شده بود که توسط JAC چین ساخته شده بود و تجهیزات JAC که در اواخر سال 2022 به نمایش درآمدند، نشان دادند.

یکی از منابع گفت که چری و روسیه مایلند اطلاع رسانی در مورد تولید در روسیه را به حداقل برسانند. همکاری چین با روسیه قبلاً مورد توجه غرب قرار گرفته است که به دنبال سرکوب تلاش‌هایی است که ممکن است به روسیه در تعقیب حمله به اوکراین کمک کند.

سخنگوی مقر اروپایی چری در فرانکفورت به رویترز گفت که اقدامات این شرکت در روسیه کاملاً جدا از برنامه های توسعه اروپایی آن است.

وزارت صنعت و تجارت روسیه به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

مونتاژ نهایی

سه نفر از پنج نفر مطلع گفتند که در کالوگا، دو ساعت در جنوب مسکو، فروشنده خودرو AGR Automotive در حال مونتاژ کراس اوورهای تیگو چری در حجم های کوچک در کارخانه ای با ظرفیت سالانه 225000 خودرو است.

میخائیل پوگونوف، مدیر برند خودروهای جدید چری در نمایندگی ASC Group در نزدیکی مسکو، گفت که مدل‌های چری قبلاً در کالوگا مونتاژ می‌شدند، به‌ویژه کراس اوورهای Tiggo که توسط مهندسان چری نظارت می‌شدند.

او در نمایشگاهی با مدل‌های تیگو 7 به رویترز گفت که در سپتامبر 142 خودروی چری فروخت که بیش از دو برابر مجموع آن در اکتبر 2023 بود.

پوگونوف گفت: "رشد فروش در حال حاضر بیش از 100٪ است."

چری، همراه با برندهایی مانند Exeed و Omoda که بر اساس داده‌های آژانس تحلیلی روسی Autostat، فروش خودروهای جدید خود را در سال 2023 در مقایسه با سال 2022 تقریباً چهار برابر کرده و به بیش از 200000 دستگاه خودرو در روسیه رسیده است. طبق داده های Autostat، در سال 2024 از این رقم پیشی گرفته است.

ولادیمیر پوپوف، معاون فرماندار منطقه در ماه اوت گفت که کارخانه کالوگا که تقریباً دو سال بدون کار ماند و مالک سابق آن فولکس واگن در حال مذاکره برای یک قرارداد خروج بود، امسال 27000 خودرو تولید خواهد کرد.

 

 

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها