احتمال آغاز جنگ منطقه‌ای با شهادت سیدحسن نصرالله

همزمان با انتشار خبر شهادت حسن نصرالله، نیروهای حزب‌الله بیش از ۱۵ موشک و پهپاد را بامداد جمعه به سمت اسرائیل پرتاب کردند که باعث به صدا درآمدن آژیرهای خطر در شمال اسرائیل شد. ارتش اسرائیل در پاسخ به این حملات، به مواضع حزب‌الله در دره بقاع لبنان حمله کرد.

احتمال آغاز جنگ منطقه‌ای با شهادت سیدحسن نصرالله

همه‌ نیروی مقاومت منطقه در کنار حزب‌الله و پشتیبان آن است

 

گروه سیاسی- بالاخره پس از 12 ساعت اما و اگر و گمانه‌زنی ها درباره سرنوشت سیدحسن نصرالله، ارتش اسرائیل مدعی ترور موفقیت آمیز دبیرکل حزب‌الله شد و طی بیانیه‌ای رسمی مدعی شد که حسن نصرالله، در حمله روز جمعه، به ضاحیه بیروت به شهادت رسیده است.

بنا به ادعای ارتش اسرائیل، همراه با سید حسن نصرالله، علی کرکی، فرمانده بخش جنوبی حزب‌الله، و تعداد دیگری از فرماندهان حزب‌الله نیز به شهادت رسیده‌اند.

این ادعا درحالی مطرح می‌شود که حزب‌الله تا این لحظه از تنظیم گزارش بیانیه‌ای صادر نکرده و نمی‌توان ادعای صهیونیست‌ها را تأیید یا رد کرد. در بیانیه ادعایی ارتش رژیم اسرائیل آمده است که هواپیماهای نیروی هوایی این رژیم، با هدایت اطلاعاتی دقیق رکن اطلاعات و موساد، مقر مرکزی حزب‌الله را که زیر زمین یک ساختمان در ناحیه ضاحیه در بیروت قرار دارد، مورد حمله قرار داده است.

رژیم اسرائیل مدعی شده است که مقامات ارشد مقاومت اسلامی لبنان در مقر فرماندهی مذکور، در نشستی شرکت داشتند که این حمله تروریستی صورت گرفته است.

همچنین آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب با توجه به تحولات در لبنان که توسط اسرائیل رقم خورده بدون اشاره به خبر شهادت شدن سیدحسن نصرالله در پیامی اعلام کرد: «جنایتکاران صهیونیست بدانند که بسیار کوچکتر از آنند که به ساخت مستحکم حزب‌الله لبنان صدمه‌ مهمی وارد کنند. همه‌ نیروی مقاومت منطقه در کنار حزب‌الله و پشتیبان آن است. سرنوشت این منطقه را نیروهای مقاومت و در رأس آنان حزب‌الله سرافراز رقم خواهد زد.»

در ادامه این پیام آمده است: «مردم لبنان فراموش نکرده‌اند که در روزگاری نظامیان رژیم غاصب تا بیروت را زیر چکمه قرار می‌دادند، این حزب‌الله بود که پای آنان را قطع کرد و لبنان را عزیز و سربلند ساخت. امروز هم لبنان به حول و قوه‌ الهی دشمن متجاوز و خبیث و روسیاه را پشیمان خواهد کرد. بر همه‌ مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث آن را یاری کنند.»

نشریه فایننشال تایمز نیز به نقل از یک منبع آگاه ایرانی نوشت: چه حسن نصرالله شهید شود چه نه، حملات، جنگ را وارد مرحله‌ای کاملا متفاوت خواهد کرد.

همچین روزنامه آمریکایی وال استریت جورنال مدعی شده که در حمله روز جمعه اسرائیل، چند عضو سپاه پاسداران هم در محل نشست سیدحسن نصرالله و فرماندهان حزب‌الله حضور داشتند. وال استریت جورنال این خبر را به نقل از منابع خود منتشر کرده، اما به نام آنها و جزئیات بیشتری اشاره نکرده.

این در حالی است که وزیر امور خارجه کشورمان در نشست اضطراری شورای امنیت با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه تصریح کرد که ایران با تمام قوا کنار لبنان و مقاومت است.

عراقچی گفت: نتانیاهو و باند جنایتکار او باید به‌خاطر هولناک‌ترین جنایات دستگیر و محاکمه می‌شدند، نه اینکه به او اجازه داده شود در برابر این نهاد محترم ظاهر شود و به اعمال شریرانه خود افتخار کند. این یک ننگ تاریخی است که یک قاتل برجسته جرئت می‌کند در سازمان ملل حاضر شود و مجمع عمومی را با دروغ‌های مشمئزکننده و تهدیدهای وقیحانه خود برای حمله به کشورهای دیگر و کشتن افراد بیشتر مسموم کند. او شیطان واقعی در سیمای انسان است. او چنان درباره مردم منطقه دچار توهم است که به خود می‌بالد که از طریق شنا در دریایی از خون فلسطینیان و لبنانی‌ها روابط خود را با مسلمانان عادی می‌کند، این هرگز اتفاق نخواهد افتاد.

کیهان هم در ادامه گمانه‌زنی‌ها درباره شهادت سردار نیلفروشان و چند عضو سپاه قدس در لبنان مدعی شد که شهادت سردار سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان فرمانده سپاه قدس در لبنان هنوز به طور رسمی تایید نشده است.

کیهان نوشت: برخی منابع، خبر شهادت سردار سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان فرمانده سپاه قدس در لبنان (بعد از شهید زاهدی) را در حمله عصر امروز رژیم صهیونیستی، تایید شده اعلام کردند اما این خبر هنوز به طور رسمی تایید نشده است.

همزمان با انتشار خبر شهادت حسن نصرالله، نیروهای حزب‌الله بیش از ۱۵ موشک و پهپاد را بامداد جمعه به سمت اسرائیل پرتاب کردند که باعث به صدا درآمدن آژیرهای خطر در شمال اسرائیل شد. ارتش اسرائیل در پاسخ به این حملات، به مواضع حزب‌الله در دره بقاع لبنان حمله کرد.

سردار اسماعیل کوثری، نماینده مجلس هم با اشاره به همین موضوع یعنی اخبار منتشرشده پیرامون شهادت برخی فرماندهان مقاومت در حملات جمعه شب رژیم صهیونیسیتی به ضاحیه بیروت اظهارکرد: اخبار ضد و نقیضی در این زمینه منتشر شده است که امیدوارم این اخبار صحت نداشته باشد، اما اگر چنین اتفاقی افتاده باشد، حتماً به‌طور رسمی اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به احتمال ورود ایران در حمایت از جبهه مقاومت گفت: مردم حق دارند و مسئولین هم باید به انتظارات پاسخ دهند. حضرت آقا به صراحت فرموده‌اند که باید ضربه مهلکی به پیکر این رژیم وارد شود. مردم و جبهه مقاومت انتظار دارند که ما حتماً در این زمینه اقدام کنیم. البته این اقدامات باید حساب‌شده و در زمان مناسب انجام شود تا جلوی جنایت‌ها گرفته شود.

احمد زیدآبادی، تحلیلگر مسائل بین‌الملل هم در کانال تلگرامی خودش نوشت: ظاهراً اوضاع نشان از طغیان و گردنکشی نتانیاهو در حمله‌اش به لبنان دارد، اما نوعی هماهنگی و چه بسا توافق بین او و شمار بسیاری از کشورها در این زمینه احساس می‌شود. در واقع کشورهای بسیاری بخصوص در خاورمیانه از حذف حزب‌الله از معادلات داخلی لبنان و منطقه سود می‌برند. سکوت محض در پایتخت‌های جهان در برابر حملات همه‌جانبهٔ ارتش اسرائیل به مناطق مختلف لبنان و ضاحیهٔ بیروت و مقر اصلی فرماندهی حزب‌الله به اندازهٔ کافی گویاست.

خبرگزاری تسنیم هم مدعی شد که اسرائیل از حملات فراگیر خود به منطقه ضاحیه و روستاها و شهرهای جنوب لبنان درصدد آن است تا پایگاه اجتماعی و مردمی مقاومت را از میان ببرد.

 

 

 

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها