بایدن اجازه دهد،زلنسکی کار پوتین را تمام می کند

زلنسکی رئیس جمهور اوکراین بدنبال مجاب کردن بایدن جهت انام حملات سنگین علیه روسیه است.

بایدن اجازه دهد،زلنسکی کار پوتین را تمام می کند

به گزارش مستقل آنلاین،خبرگزاری رویترز نوشت:

پس از دیدار نمایندگان زلنسکی با مقامات ارشد آمریکایی در واشنگتن در روز شنبه، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، فشار بر ایالات متحده را افزایش داد تا به کی‌یف اجازه دهد به اهداف نظامی در عمق خاک روسیه حمله کند.

واشنگتن از سال 2022 بیش از 50 میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین ارائه کرده است، اما استفاده از تسلیحات خود را به خاک اوکراین و عملیات های دفاعی مرزی محدود کرده است.

زلنسکی گفت بمب های هوایی هدایت شونده روز جمعه در خارکف شش نفر را کشتند و 97 نفر را مجروح کردند و روز شنبه نیز حملات بیشتری رخ داد. تنها با حمله به فرودگاه‌های نظامی روسیه، پایگاه‌های آن‌ها و لجستیک ترور روسیه می‌توان از این حملات جلوگیری کرد.

او در سخنرانی شبانه خود گفت: "ما هر روز در این مورد با شرکای خود صحبت می کنیم. ما متقاعد می شویم. ما استدلال می کنیم."

او گفت که پاکسازی آسمان اوکراین از بمب های هوایی هدایت شونده روسیه "گامی قوی برای وادار کردن روسیه به پایان دادن به جنگ و صلح عادلانه" خواهد بود.

وی با درخواست از ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و آلمان، گفت: «ما به توانایی‌هایی نیاز داریم که به طور واقعی و کامل از اوکراین و اوکراینی‌ها محافظت کنیم.

ما هم به مجوز قابلیت های دوربرد و هم به گلوله ها و موشک های دوربرد شما نیاز داریم.»

او بدون ارائه جزئیات، گفت که نمایندگان او "تمام جزئیات لازم" را در اختیار متحدان کشورش قرار داده اند.

رستم عمروف، وزیر دفاع اوکراین که در روز جمعه و شنبه به همراه هیئتی برای دیدار با مقامات و کارشناسان آمریکایی در واشنگتن به سر می‌برد، در مصاحبه‌ای که توسط CNN پخش شد، گفت که کیف نشان می‌دهد فرودگاه‌های روسیه که برای ضربه زدن به شهرهای اوکراین استفاده می‌شوند در محدوده حملات عمیق قرار دارند.

اومروف اواخر روز جمعه در این مصاحبه گفت: «ما توضیح داده‌ایم که برای محافظت از شهروندان در برابر تروریسم روسیه که روس‌ها به ما تحمیل می کنند به چه نوع توانایی‌هایی نیاز داریم، بنابراین امیدوارم صدای ما شنیده شود.»

انتظار می‌رود که زلنسکی در ماه آینده درخواست مشابهی را شخصاً ارائه کند، زمانی که برنامه‌ای برای پیروزی به رئیس‌جمهور جو بایدن در اواخر دوران حضورش در دفتر بیضی شکل ارائه کند و در جلسات مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک شرکت کند.

یولیا سویردنکو، وزیر اقتصاد، که ریاست هیئت کیف را برعهده داشت، در پستی در X گفت که در مورد گام‌های مورد نیاز برای بازسازی سیستم انرژی اوکراین، از جمله "سهم قابل توجه" بسته مالی 800 میلیون دلاری بخش انرژی که در ژوئن اعلام شد، بحث کرده است. .

او گفت که حملات هوایی روسیه بیش از نیمی از زیرساخت های برق اوکراین را تحت تاثیر قرار داده است.

دفتر ریاست جمهوری در بیانیه ای اعلام کرد، آندری یرماک، رئیس دفتر رئیس جمهور، به عمروف پیوست و در اولین دیدار روز جمعه، لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده را در مورد وضعیت میدان جنگ توضیح داد.

به گفته این دفتر، یرماک در پایان هفته ای که روسیه با بیش از 400 موشک و پهپاد به اوکراین حمله کرد، گفت که برای اوکراین مهم است که هر چه سریعتر تسلیحات از بسته های دفاعی موجود دریافت کند.

 

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها