بورس در نیمه دوم سال جان می‌گیرد

بارقه‌های امید بر تارو پود بورس/بازار سرمایه با مدیریت جدید جانی دوباره می‌گیرد؟

بورس در نیمه دوم سال جان می‌گیرد

بررسی‌ها نشان می‌دهد که جریان پول حقیقی به بورس در شهریورماه روند منفی داشته و به طور میانگین روزانه ۱۵۰میلیارد تومان پول از بازار سرمایه‌ خارج شده،اما وضعیت با تغییر مدیریت در مسیر مثبتی قرار گرفته است. 

به گزارش چندثانیه، از روز ۲۱شهریورماه برصندلی ریاست بورس تکیه زد در این روز شاخص کل با ریزش ۴هزار و‌۱۹۳ واحدی روی ۲میلیون و‌ ۸۴هزار واحد ایستاد.

میانگین ورود پول حقیقی به بورس ۱۹۳ میلیارد تومان تخمین زده شد که نسبت به روزهای گذشته وضعیت بهتری داشت. 

روز ۲۴شهریور پس از ۳روز تعطیلی شاخص کل بورس با کاهش ۹هزار واحدی به سطح ۲میلیون۷۵هزار واحد رسید که در این روز ۱۴۸میلیار تومان پول حقیقی از بازار خارج شد. 

روز ۲۵شهریورماه سرخ پوشی نمادها ادامه یافت و‌ شاخص کل با کاهش ۹هزار واحدی روس سطح ۲میلیون و ۶۵هزار واحد ایستاد و ۲۸۷میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد. 

روز ۲۶شهریورماه پس از ۴روز روند نزولی بورس متوقف شد و شاخص کل با افزایش ۲هزار واحدی روی سطح ۲میلیون و‌ ۶۷هزار ایستاد.

در این روز مصوبه جنجالی نرخ خوراک برای تمام پتروشیمی‌ها باطل شد و ۱۴۳میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. 

روز ۲۷شهریور، ارزش معاملات بازار سهام با رشد ۳۶درصدی همراه شد و شاخص کل با افزایش ۱۶هزار واحدی روی سطح ۲میلیون و ۸۴هزار ایستاد. صف‌های فروش کاهش ۳۸درصدی داشتند و روند خروج پول حقیقی متوقف و ۳۲۸میلیارد تومان پول حقیقی به بازار وارد شد. 

روز ۲۸شهریور و در آخرین روز معاملاتی تابستان شاخص کل با افزایش ۱۲هزار واحدی روی سطح ۲میلیون و‌۹۷هزار ایستاد. در این روز ۲۶میلیارد تومان پول حقیقی به بازار تزریق شد. 

در اولین روز معاملاتی پاییز شاخص کل هزار واحد رشد کرد و روی سطح ۲میلیون و ۹۸هزار ایستاد. در نخستین روز مهرماه ۱۴۰۳ حقیقی‌ها ۱۴۸میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند. 

روز دوم مهر، شاخص کل با افزایش ۱۷هزار واحدی به سطح ۲میلیون و‌۱۰۰هزار واحد رسید و ۳۴۵میلیارد تومان پول حقیقی به بازار تزریق شد. /چندثانیه اقتصاد 

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها