۶۶ درصد سهم بازار بیمه اعتباری در اختیار بیمه پارسیان است

شرکت بیمه پارسیان ۶۶ درصد از سهم بیمه اعتباری کل بازار را در اختیار دارد؛ رشته ای که یکی از کمترین میزان خسارت ها را به خود اختصاص داده است.

۶۶ درصد سهم بازار بیمه اعتباری در اختیار بیمه پارسیان است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، هر یک از شرکت های بیمه تلاش کرده اند نام خود را با یکی از رشته های بیمه ای گره بزنند. این را می توان از سهم هر رشته بیمه ای در ترکیب پرتفوی شرکت ها مشاهده کرد.

آن طور که اطلاعات موجود از صورت های مالی شرکت بیمه پارسیان نشان می دهد، این شرکت موفق شده است در رشته بیمه اعتباری، سهم بسیار بالایی را به خود اختصاص دهد. بیمه اعتباری، یکی از تخصصی ترین رشته های بیمه ای است که البته در بازار بیمه کشور، چندان شناخته شده نیست و از این رو، یک فضای بکر و در حال توسعه را تجربه می کند.

«پاسخگوی هوشمند» شرکت بیمه پارسیان، بیمه اعتباری را «بیمه ریسک عدم بازپرداخت اقساط وامهای اعطایی به مشتریان حقیقی قرارداد‌های تسهیلاتی» می داند.

او در پاسخ به این سوال که چه کسانی می توانند این بیمه‌نامه را تهیه کنند، می گوید: بانک‌ها، موسسات اعتباری، اشخاص حقوقی ارائه‌دهنده عملیات خدمات مالی و عملیات شبه بانکی مانند عرضه و تقاضای وجوه و اعتبار، دریافت سپرده و ودیعه و موارد مشابه، اعطای وام و تسهیلات و صدور کارت اعتباری، مشروط بر آن که برای فعالیت خود از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مجوز این فعالیت‌ها را گرفته باشد، می توانند این بیمه نامه را خریداری کنند.

برای صدور بیمه‌نامه اعتباری، دسترسی به اصل و فرع مجموع تسهیلات، درصد سود، مدت بازپرداخت، تضامین اخذ شده، موضوع فعالیت و اطلاعات بیمه‌گذار الزامی است.

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها