سهم «بیمه ما» از «مهار تورم، رشد تولید» ادا شد

مقایسه عملکرد شرکت بیمه «ما» در سال گذشته با سال پیش از آن، نشان می دهد که همزمان با افزایش دو برابری حق بیمه تولیدی، پرتفوی این شرکت نیز به میزان چشمگیری اصلاح شده است. به عبارت دیگر، می توان گفت که این شرکت، سهم خود را از شعار سال ۱۴۰۲ یعنی «مهار تورم، رشد تولید» ادا کرده است.

سهم «بیمه ما» از «مهار تورم، رشد تولید» ادا شد

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، شرکت بیمه ما در سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۸٫۷ هزار میلیارد ریال حق بیمه تولید کرده بود که این عدد در سال گذشته به رقمی بیش از ۷۷٫۷ هزار میلیارد ریال رسیده است. بخش قابل توجهی از این جهش ناشی از افزایش جهشی فروش بیمه های زندگی بوده است.

اعداد نشان می دهند که این شرکت با طرح جدید «فرابیمه»، موفقیت چشمگیری در افزایش سهم بازار بیمه های زندگی داشته است. بیمه «ما» که در سال ۱۴۰۱ کمی بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال بیمه نامه زندگی فروخته بود، این رقم را در سال گذشته به حدود ۳۲٫۵ هزار میلیارد ریال رساند.همین روند باعث شده است که سهم بیمه های زندگی در پرتفوی شرکت به عدد ۴۲ درصد برسد، در حالی که سهم این رشته در کارنامه سال قبل آن ۳۱ درصد بوده است.

افزایش سهم بیمه های زندگی در پرتفوی صنعت بیمه، مساله ای است که سالهاست نقل محافل بیمه ای است و بیمه گران به دنبال راهکاری برای آن هستند؛ اکنون به نظر می رسد بیمه «ما» به راه حلی برای این چالش دیرینه دست پیدا کرده است.

با تصویب افزایش سرمایه این شرکت به ۱۰ هزار میلیارد ریال در روزهای پایانی سال گذشته، به نظر می رسد فرایند جهشی حق بیمه تولیدی آن در سال جاری نیز ادامه داشته باشد؛ به ویژه آن که نسبت خسارت شرکت نیز روندی کاهشی را تجربه می کند. بر اساس اطلاعات موجود در کدال، نسبت خسارت پرداختی به حق بیمه شرکت بیمه ما در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۲ درصد بوده که این رقم در سال گذشته به زیر ۴۰ درصد رسیده است.

 

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها